Hoofdsponsor

1/60 Hellbringer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toen ik het linkse torsodeel voorzag van de machineguns vond ik eht verschil in diameter tussen de Medium Lasers en de MG's nogal dunnekes (letterlijk en figuurlijk).

Dus rechterdeel strippen en herdoen met dit als resultaat :

1_RTtweede_poging.jpg

1_RTtweede_pogingzij.jpg

Eenmaal dit gedaan, gezwind verder met het linkerdeel. Kan je vertellen dat ik het ver neu ben met de 'kruisjessteek' te doen op de armorplates

1_lt.jpg

MG's (blauwe buisjes) zijn simpelweg plastieken oorstokjes die ontdaan zijn van het kopje en een stuk zijn ingekort. Simpel, maar effectief.

Morgen bezoekje aan de dermatoloog, dus helaas geen updates, maar die volgen later.

groeten,

G.
 
Van die dingen heb ik nu geen bal verstand maar ik vind het wel leuk om te blijven volgen. ^^


Droop
 
Net zoals in andere vormen van modelbouw het is 'levendig' maken van het onderwerp één van die aanpassingen die heel wat impact hebben op de aantrekkelijkheid van eht model.

Ook bij mecha's is dat het geval en een stokstijve mech is niet leuk om naar te kijken:nowink:

Vandaar dat we de beentjes wat gaan animeren. Er is echter één groot probleem hiermee...de kit is daar niet op voorzien :ohmy: En als ik zeg niet op voorzien, bedoel ik ook niet op voorzien !

Als je naar de verschillende lijntekeningen kijkt zie je dat dit ding eigenlijk niet kan stappen...leuke uitdaging dus.

De eerste stap die diende te gebeuren was de binnenkant van het bovenbeen voldoende speling geven om de benen te kunnen bewegen :

1_zaag_been.jpg

Het ersultaat was dan dat ik voldoende ruimte had om naar voor en achter te bewegen, maar hoe je het ook draaide, er kwam te weinig hoogteverschil tussen de onderbenen om het lijf recht te houden.

Tijd voor "anime magic" : uithollen van de knie om op die manier een paar mm speling te bekomen :

1_magische_verkleining.jpg

Uiteraard diende dan ook de 'scharnier' achteraan te worden aangepakt :

1_beweging.jpg

Toen dat allemaal gedaan was, kwam de grootste uitdaging, de voeten. Deze voeten zijn in één stuk. Geloof het of niet, maar ik heb mijn vrouw een paar keer over en weer laten lopen om haar voeten te zien bewegen:laugh:

Mijn conclusie, ik had een enkelgewricht nodig :wacko: Gelukkig was de voorraad opvangspeelgoed niet ver af. Deze maal was mijn oog gevallen op de 'steekpareltjes' :

1_steekspeeltjes.jpg

Beetje flashy kleurtjes, maar best wel leuk en vooral, groot genoeg voor dit ding.

Beetje lijm op de voeten met de originele 'pen' als guideerpunt :

1_in_plce.jpg

en we bekomen een mooi draaipunt voor het onderbeen en de voet...

Het onderbeen zelf diende ook te worden aangepast :

1_onderbeen.jpg

Na enige schuurminuutjes met de dremel bekomen we dit :
1_onderbeen_na.jpg

Gezondheidswaarschuwing : draag zeker een masker als je dit doet, want het stuift verschrikkelijk :dry:

En na een tweetal uur mete, schuren, passen, boren, experimenteren bekom je dit als resultaat :

1_beweging_klaar.jpg

Zegt natuurlijk heel weinig, dus maar even de pritput beter aanspannen en de torsodelen er los op :

1_met_torso.jpg

1_met_torso2.jpg

1_met_torso3.jpg

Ten opzicht van de pentekeningen verlies ik een stukje authenticiteit, maar dat is een artistieke concessie.

I hope you guys like :)

CU
 
Dit is inventiviteit van de bovenste plank..... mooi opgelost!
 
Hey Geert,

Hoe je dat gewricht hebt in elkaar gestoken vind ik wel knap gevonden zeg! :O

Je moet er maar opkomen.



Droop
 
Knap uitgevoerde verbouwing, zeer inventief met die prikkers :)
 
Thx Guys, ik wou dat ik kon zeggen dat ik het helemaal alleen uitgedokterd had, maar ik heb wat hulp gehad van deze jongen :

1_helpertje.jpg

Dit is de variant van het CMG 'Mechwarrior Dark Age' en stond eigenlijk model voor de pootbeweging:wub:

Het minder leuke van deze manier van werken is dat het been/poot die geplooid is nu een kanjer van een open ruimte heeft met zicht op de groene parel...niet echt militair

1_achterkant.jpg

Opnieuw duiken we even in de legobak:nowink: en halen er een aantal 'Technics' blokjes uit...ideale 'pistons' om zulk zwaar werk aan te kunnen :

1_legoblokjes.jpg

Het pootje aftekenen waar de onderste steun moet komen, gaatje boren, beetje lijm en presto :

2_in_place.jpg

Ik laat een klein stukje van de 'verbindingsstaaf' zitten om een extra verlijming op het onderbeen te bekomen :

1_lijmen.jpg

En als laatste dienen we nog juist het onderbeen te voorzien van twee vakkundig afgemeten gaatjes :

2_gaatjes.jpg

en een klein half uurtje later is dit het resultaat :

2_afgewerkt.jpg

Misschien dat we hier en daar nog wat opvullen, maar ik denk dat ik het zo ga laten.

Tot de volgende
 
Goed bedacht zo.

Wat je nog zou kunnen doen is die smalle ronde eindkapjes met die ribbeltjes nog te plaatsen aan het inde op die kruisstaafjes. Dan lijkt het net of er een soort van eindbout op zit om de assen te fixeren.

Waarschijnlijk heb je daar al over nagedacht. Maar het zou wel helpen in de afwerking straks met schilderen. ;)
 
^^ Bedoelde je deze Rik :
1_DSC06714.jpg

Dat was idd de bedoeling. Ziet er een stuk beter uit hé

Het volgende stuk dat diende aangepakt te worden zijn de zogenaamde A-pods (Anti Personel pods). Deze hebben als doel om dood en vernieling te zaaien onder aanstormende infanterisen die de mech willen beklimmen :O

Uit het zakje zien ze er zo uit :

1_A-pods_voor.jpg

Beetje kaal, dus wat snijden en schuren om dit te bekomen :

1_A-pods_na.jpg

en dan op zijn plaats lijmen, samen met de knie beschermer :

1_A-pods_geplaatst.jpg

Nadat deze dingen gedaan waren was het tijd om de SRM launcher aan te pakken. Uit de sparebox halen we een SRM launcher die ik had gekocht voor een tweede Timberwolf :

1_SRM_armorcast.jpg

De bijhorende steun is bedoeld voor een Timberwolf dus deze zal meoten aangepast worden :

1_SRMsteun_armorcast.jpg

Even de zaag erin, wat restplastiek om op te vullen, een beetje lijm en daar komt een SRM launcher voor de Hellbringer ;)

1_aangepaste_steun_SRM.jpg

De volgende aanpassing is op de lay out van de electronica/seeker assembly. Voor de T-wolf zitten deze beide links, voor de Hellbringer moeten deze naast elkaar komen.

Snel even boren :

1_uitboren.jpg

en met een restje metalen Seeker Assembly aanpassen :
1_herplaatsen.jpg

Resultaat van deze noeste arbeid in vergelijking met de originele SRM pod :

1_voor_en_na.jpg

En daarna dan maar alle torso onderdelen samen gooien en verlijmen :

1_Torso_klaar.jpg

en een kleine update aan het Anti Missile System :

1_AMS.jpg

Binnenkort mag het torso voorzien worden van een eerste laagje verf voor de fouten op te sporen, ^^
 
Yep, dat bedoelde ik. Dat ziet er idd strakker uit zo.

Wel wil ik even als kritiek puntje aangeven dat je op de laatste foto toch wel wat bij te werken hebt. Zo zie ik dat niet alles even strak is. Ik zelf zou dit wel strak houden. Dan kan dit altijd nog beschadigd worden voor eventuele battle schade enzo. Dan heb je zelf de hand er in waar je deze schade aanbrengt. Anderzijds werk je weer heel erg strak. Zie de poten van hem. Die heb je juist heel strak afgewerkt.

Blijf je volgen. En moet je vanavond eens kijken hiernaast. :P
 
Rik, klopt. Deze is nog maar de eerste 'run' zeg maar. De volgende stap is dat deze in de ovenreiniger gaat om de aanwezige kladverf te verwijderen en dan zijn eerste kleurjasje krijgt :) Uiteraard dient er nog heel wat putty aan te komen om de gaten en kieren op te vullen ^^
 
Met zo'n arsenaal is die naam niet gestolen zeg :ph34r: Knap hoe je de details toevoegd 8)
 
Ga je eerst de zaken lijmen en voorzien van detail. En dan in de ovenreiniger. :O

Wel hiervoor zou ik toch niet de detial er op gaan plaatsen. Hiervoor zou ik echt wachten met de detail.

Ben wel heel benieuwd.
 
Tomas, thx, is in het bordspel nu ook niet direct de mech die je wil tegenkomen. Toen ik voor het eerst tegenover de clans stond had ik twee lances (8 mechs) waarvan 6 Heavy's en 2 Assault types. Die arme clanners hadden maar 5 mechjes, waaronder één Hellbringer en twee Timberwolfs en nog twee Kit Foxen...man man op het einde van het spel had ik één assault kunnen redden en de rest lag in diggelen van elkaar :8

Rik, ik gebruik deze verflaag enkel maar als 'controle' op de toevoegingen. Kwestie dat ik me geen been afhuil als ik de grondlaag aanbreng. Deze controlelaag laat me toe te kijken als ik geen putty of dergelijke moet aanbrengen. Het nadeel is natuurlijk dat het een enorme knoeiboel is.

Vandaar even in de ovenreiniger en dan pas de grondlaag. Voordeel van de ovenreiniger is ook dat ik geen problemen mer heb met release agents van de caster^^

Oja, waar viel je oog op bij de laatste foto toen je zei dat het niet zo strak was ?
 
Your wish is ....... Command. :laugh::laugh:

1_1_AMS.jpg

De blokjes onder de helm zijn niet helemaal in een lijn. Ook zijn ze iets scheef. Zo zien we de diagonalen ook niet helemaal juist zijn. En rechts zien we de plaat rond lopen. Ik zelf denk dat het mooier is dat dit recht is.

Verder met de kruisjes om maar te schrijven. Deze zien er een beetje korrelig uit. Ook zijn de graden niet helemaal evewijdig. Hierdoor ontstaat een onregelmatigheid. Dat is wel jammer.

Verder denk ik dat je veel nog bij kunt werken aan de rafeligheid.
 
Hey Rik, neusje is inderdaad aangepakt ondertussen? Bizar hoe sommige foto's fouten aan eht licht brengen die je met het blote oog moeilijk ziet.

Wat betreft de kruisjes is er een artistieke vrijheid van toepassing. De twee torso helften zijn niet gelijk gegoten :( Als je kijkt naar de foto die je hebt gebruikt, zie je links op de foto waar het torso het bekken bereikt een witte streep. Dit is de hoeveelheid plasticard die nodig was om de bovenste helften van het torso gelijk te brengen.

Als gevolg hiervan zijn de armorplates ook niet gelijk (geen perfecte vierkanten) en bijgevolg de kruisjes ook neit. Deze zijn dus allemaal een toegeving tov het origineel en de verschillende armorplates onderling.

Nu, wat wel een feit is, en daarvoor gebruik ik de controloverf, is dat een aantal 'korrelige' zaken nog dienen aangepakt te worden.

thx voor de feedback ;)
 
Oei, dat is niet zo fraai als de fabrikant dit al zo scheef heeft. En ja dan valt het dus ook niet mee om dit weer recht te krijgen.

Let wel het is absoluut niet om jou af te kraken, maar puur om je te helpen. :P
 
Rik, dat is een van de charmes van garagekits...je kan de kemels van andere rechtzetten :unsure::laugh:

Werd absoluut niet negatief opgepakt. heb veel liever dat er mensen zijn die zeggen wat ze minder vinden dan enkel maar positieve berichten:nowink: Van zaken die goed gaan leer je niks, enkel van je fouten
 
Het is er dan eindelijk nog eens van gekomen om wat verder te doen. De achterkant van de poten was volledig kaal en dat konden we niet hebben.

Na het opzoeken van een aantal foto's en pentekeningen heb ik een aantal aanpassingen doorgevoerd om de achterkant wat aangekleder te hebben :

attachment.php


Stukjes uit de sparebox, evergreen en wat knutselgerief van het onthaalgebeuren leuken de poot wat op.

attachment.php


attachment.php


Nu nog de andere poot en we zijn volledig rond met updaten. Dan is het eindelijk tijd voor de putty en grondlaag.

tot de volgende
 

Bijlagen

  • dsc06805.jpg
    dsc06805.jpg
    23,8 KB · Weergaven: 41
  • dsc06806.jpg
    dsc06806.jpg
    40,5 KB · Weergaven: 38
  • dsc06807.jpg
    dsc06807.jpg
    48,5 KB · Weergaven: 39
Ziet er goed uit, moor om te zien hoe je de jerrycans van het leger zo weer kunt gebruiken. :)

Zitten idd wel wat belletjes in. Daar zul je idd wel weer iets mee moeten doen. Er zitten erbij die battle schade zouden kunnen zijn. Maar ja dan heb je het zelf niet in de hand he.

Ben weer benieuwd naar de rest. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan