Hoofdsponsor

1/32 Diorama US Civil War (Dragon)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Nu dat er wat renovatiewerk gebeurd aan de slaapkamers, een andere (minder leuke) manier van schilderen, heb ik hiervan gebruikt gemaakt om van wat diorama’s, die anders veilig achter glas in een kast staan, wat foto’s te nemen. Zo zie je maar waarvoor kamers schilderen goed is:p.

Dit is een diorama over de Amerikaanse Burgeroorlog. Ze stelt enkele zuidelijke infanteristen voor. De figuren zijn plastic figuren van 54mm van het merk Dragon (zie Dragon Models Limited).
1_Zuid01.jpg

1_Zuid02.jpg

1_Zuid03.jpg

De figuur met de vlag is van tin en gemaakt door een firma in samenspraak met Osprey-publishing (zie Osprey Publishing - Military History Books). Het figuur is gebaseerd op een afbeelding in een van hun boeken. De vlag is een scanafbeelding die ik uit het boek Flags of the American Civil War (3) heb gehaald.

Origineel zijn het Noordelijke figuren, maar door ze anders te schilderen kan je er gemakkelijk zuidelijke figuren van maken.
1_7501.jpg

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En zeggen dat ik nog zo'n compleet(!) uniform van een geconfedereerde luitenant van de cavalerie heb gehad.

Een klein opmerkingske:
Misschien kon je de ogen van de personages aanbrengen met het topje van een tandenstokertje. Die oogjes mis ik wel.

Verder niets dan lof voor dit mooi dio'tje.


Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan