Hoofdsponsor

1/60 Kit Fox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Jongens, ik moet iets opbiechten. Heb een kit samengestoken zonder bouwverslag hier:$

Opnieuw een battletech garagekit die vrij eenvoudig van samenstelling zijn, maar vrij mooi gemaakt. Zeer redelijk van prijs en een aangename kerel om mee te werken, schaamteloze link hier :Battlemech Club

Deze maal een lichte scoutmech van de Clans, de Kit Fox. Als goedmakertje enkele foto's van het eindresultaat :

front~3.jpg

cockpit.jpg

side2.jpg

side~2.jpg

detail_voet.jpg
 
Dat ziet er goed uit man,

Maar waarom heb je hier geen verslag van gemaakt. Dat zou toch wel weer heel mooi zijn. :(
 
Shame on you, maat! Zo werkt het hier niet hé!
Wijwillen meegenieten van jouw kunsten, want op dit vlak ben jij de expert en kunnen veel mensen technieken leren en ideeën opdoen (waaronder ik).

Enfin, 't is toch een schoon bouwselke geworden zie ik.
 
Mooi gedaan, ook dit boeit me wel op een of andere manier. Te weinig tijd gehad voor een bouwverslagje ? Gelukkig deel je deze prachtige foto's met ons.

GUnit.
 
Thx guys. Als goedmakertje zal ik een volgende projectje opstarten met volledig bouwverslag
 
Knap zenne :) Je bouwverslag ga ik zeker volgen, treed maar goed in detail over je schildertechnieken ;)
 
Tomas, bedankt, mare je kan in het modelbouwmagazine van het forum (ik dacht de tweede uitgave) een zeer uitgebreide how to terugvinden van het chippen.

Om snel de 'trukendoos' uit te leggen :
- eerst een preshading met zwart op een grijze grondverf. Daarna zachtjes de camo spuiten in vlakken.
- Eenmaal dit gedaan, chips aanbrengen met Black Grey van Vallejo (sterk verdund met water)
- wash met verdunde raw umber en aangelengd met zwart of grijs (verschillende washes dus aanbrengen op verschillende plaatsen).
- kleurenfilter erover met zeer sterk verdunde gele en burnt umber olieverf.
- Drybrushje met metaalkleur
- weatheringset van Tamiya (Sand en Dust kleur) over de voeten en onderbenen
- sealen met matte vernis

en klaar is klara.

Oja, het typt sneller dan dat je het uitvoert om eerlijk te zijn :nowink:maar ik vind het effect wel geslaagd.

Hoop dat dit je al een beetje op weg zet.
 
Mijn hoofd steekt vol met al die tips, het is de uitvoering waar iets aan mankeert :laugh: Ik ga nog veel oefenmodelletjes moeten maken vooraleer ik op jou niveau, en dat van veel anderen hier, zit.
 
Geen bouwerslag? Foei! Foei! En dat van zulk een mooi model!

Wel knap gemaakt én verweerd.

Mijn complimenten. Applaus




Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan