Hoofdsponsor

1/32 RF-4E Phantom 'Tigermeet 1991'.[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Droop

Guest
Hallo vliegtuigbouwers,

Met jullie goeddunken kom ik me eens in jullie hoekje nestelen.
In afwachting dat ik aan de M841 Gemert begin, wil ik eerst toch weer eens een spookje gaan bouwen.
Het is nu reeds een lange tijd geleden dat mijn Phantomverzameling er nog eens een nieuw lid heeft bijgekregen en nu is het moment aangebroken.

Het toestel

Het model dat ik ga bouwen is een RF-4E van Aufklärungsgeschwaders 52, gestationeerd in Leck (D).

1_0233779.jpg
Dit is het 1:1 toestel.

1_0490205.jpg

1_0807003.jpg

Het eskader nam in 1991 met 2 toestellen deel aan een Tigermeet in Fairford (Royal Airforce Base, UK) en kreeg daardoor de speciale staartbeschildering.


Het model

1_DSCN9468.jpg
Het model is van Revell en is op schaal 1:32.


1_DSCN9469.jpg
Een kijkje in de doos toont ons een prima gegoten model in een aartslelijke groene kleur. :laugh:
Wel viel het me op dat er een 4-piece canopy aanwezig is. Klasse Revell!


1_DSCN9470.jpg
De decals zijn van het 'Super Decal-genre' en over die dingen heb ik echt geen klagen.


1_DSCN9471.jpg
En natuurlijk mag het bouwplan ook niet ontbreken, hé? :dry:



Zo mannen, jullie zitten hier nu een tijdje met me opgescheept hoor. :laugh:




Wordt vervolgd,



Droop
 
Mooie kit Droop, ik heb deze ook al eens vastgehad :laugh:

Maak er iets moois van. Veel plezier ermee
 
Een serieus grote kit, deze Phantom. Veel succes met de afwerking!
 
Mijn aandacht heb je zeker en jou kennend komt dit dik in orde.
Veel plezier met de bouw.

Mark
 
Yes, yes, yes,yes, yes,yes, yes,yes, yes,yes, yes, ^^^^

Onze Droop gaat terug een Spookje bouwen, joepie :)

Ziet er een leuke kit uit Luc, heeft deze opliggende of gegraveerde panellines ?

Groeten, Pascal
 
@ Jonny & Markske: thanks guys. ^^


@ Pascal: deze kit heeft gegraveerde panellines en ze zijn niet al te oppervlakkig gehouden. Dus zal dit later i.v.m. het verweren een meevallertje worden. :D



Ik zal gewoon een beetje werk hebben aan de twee Martin Baker Mk7's maar voor de rest ziet deze kit er wel prima uit.



Droop
 
Dat ziet er een aardig stukje kit uit :) Deze ga ik ook volgen.
 
Leuk, zal ik op de voet volgen want ik heb er ook nog eentje om te bouwen :)
 
Droop mooi hoor. Zou je eens een foto willen maken van de gietramen onderling. Dat is mooi voor ons om zo de inhoud van de doos te bekijken.

Ik ga jou hier helemaal volgen samen met de ander vliegertjes in de hoop iets te leren van jullie kistenbouwers. Dit omdat ik straks mij ook ga wagen aan een vliegmachientje. :O
 
Toch ongelooflijk hé?
Droop opent een doosje et voila, belangstelling langs alle kanten troef.

Mijn aandacht heb je ook maat.
 
Joepie-joepie-jééé,

Droop gaat weer bouwen en ik voel me zo vrij om mij op de eerste rij tussen de andere fans te nestelen om dit bouwverslag te verslinden...
We gaan weer bijleren. Droopje, veel prentjes aub en alles in kleine stapjes tonen en uitleggen hé...

Heligroeten en veel plezier met de bouw,

Nick
 
Bedankt voor de aanmoedigingen, jongens. :)



Droop mooi hoor. Zou je eens een foto willen maken van de gietramen onderling. Dat is mooi voor ons om zo de inhoud van de doos te bekijken.

Ik ga jou hier helemaal volgen samen met de ander vliegertjes in de hoop iets te leren van jullie kistenbouwers. Dit omdat ik straks mij ook ga wagen aan een vliegmachientje. :O
Hier ben ik dan met de foto's, Rik:

1_DSCN9483.jpg
De romp zonder de neussectie.


1_DSCN9484.jpg
De neussectie zonder de romp. :laugh::laugh:


1_DSCN9485.jpg
Vleugels, vleugeltips en stabilo.


1_DSCN9486.jpg
Cockpit, intakes, droptanks en exhausts


1_DSCN9487.jpg
Allerlei beugels


1_DSCN9489.jpg
Ejection seats, wieldeuren en allerlei klein spul


Van de clearparts heb ik geen aparte foto genomen omdat die in hun plastic verpakking blijven zitten tot ze hun Sols Plus badje(voor Nederland: Parket Plus) moeten krijgen.

Dit model wordt recht uit het doosje gebouwd. Dus geen poespas met allerlei after market dingetjes.
Hier en daar zal ik trachten het model wat te upgraden door wat scratchwerk te gaan toepassen.
Voorbeeld: de stoelen, de cockpit, de flaps, ailerons ... ... ... ... ... ... . ;)







Droop (die zich afvraagt waar nu die roze schijn op de foto's vandaan komt? :huh:)
 
Dat ziet er erg goed uit, die inhoud. Maar jongens wat een maat. Dat is bijna een 1 op 1 model. :laugh: Weet je al waar je deze gaat laten als hij klaar is. :O

Verder ga ik jou natuurlijk volgen. En man wat een onderdelen.
 
Dit is idd een grote jongen....
Daarom dat ik het altijd vraag aan de mensen om een referentiestukje naast hun model/onderdeel te plaatsen. Dan kun je pas echt inschatten hoe groot of klein een model is.

Allée, Luc, op wat wacht je om te beginnen?
 
Hey Droopke, :)

Ik volg je in stilte, ziet er schoon dingsken uit :wub:;)
 
Nog eens bedankt jongens.

Nu nog de tijd vinden om er aan te beginnen en dit zal waarschijnlijk het volgende weekend zijn. :)




Droop
 
Zeg Droop...slapen is een optie hoor...hoor je dat arme spooje neit roepen dat het wil gebouwd worden ???

Ziet er een mooie kist uit..ben benieuwd
 
Zo jongelui, ik ben nu momenteel volop bezig aan de Martin Baker Mk H-7 ejection seats.

De stoeltjes uit de kit zijn echt een ramp. Ik kan begrijpen dat je als fabrikant een basic uitvoering bij je kit steekt maar dit slaat alles.

Kijken jullie zelf maar:

1_DSCN9490.jpg
Dit is nu niet echt iets om over naar huis te schrijven, hé? :8

Maar ik ben nu volop aan het scratchen geslagen en zo zouden ze er later moeten komen uit te zien:

1_seatd.jpg
Foto: www.ejectionsite.com

1_seate.jpg
www.ejectionsite.com

1_seatf.jpg
www.ejectionsite.com


Zoals jullie kunnen zien is er nog veel werk aan de winkel.

Update volgt.



Droop
 
Veel scratchplezier :) Wat mij opvalt bij bijna elke vliegtuigseat die ik zie dat de fabrikanten de zijkanten zo hoog maken. Als je dan de echte zetels bekijkt hebben die bijna nooit een rand. Gewoon even tussendoor hoor :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan