Hoofdsponsor

1/35 Oshkosh HEMTT M978 Fuel Tanker [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wordt ik gewoon stil van, geweldige bouw!!
 
Jawadde Erwin, wat een update:ohmy: Ben zéér benieuwd naar zijn nieuwe jas, knap werk;)
 
Erg leuk zo'n recycling project. Benieuwd naar de verf.
 
Vermits ik blijkbaar nog steeds geen rechten heb verkregen en ik niet zie hoe ik hier verder foto's kan posten heb ik mijn Zuid-Afrikaanse vriend maar eens aangesproken om ze via zijn site geplaatst te krijgen.
(In tegenstelling tot een eerder bericht ben ik niet boos op enig persoon deel uitmakend van deze site, modo, operator of wie ook. Ik heb begrip voor de mensen die dit allemaal inhun vrije tijd verrichten maar vind het zeer frustrerend steeds te moeten lezen dat ik "geen rechten heb". Weet ook niet waarom dat er op staat.)

De HEMTT heeft 4 lagen verf gekregen:
- Tamiya Nato Green als basis kleur (Ik wou een voertuig voorstellen dat dienst gedaan had in Duitsland en daarna naar het Midden-Oosten was gezonden)
- Tamiya Sand als algemene kleur,
- Tamiya Buff als lichtere kleur om de verwering door de zon weer te geven,
- Humbrol H121 om dit effect te verstevigen.

Een MIG brown wash werd aangebracht aan de onderzijde en in de naden.

paint1.jpg

paint2.jpg

paint3.jpg

paint4.jpg

paint5.jpg

Ik denk dat hij er goed begint uit te zien.
Nu volgt een opkuis, het aanbrengen van nog enkele onderdelen en wat verf details zonder natuurlijk te vergeten dat hij ook zijn wielen nog moet krijgen.
 
(In tegenstelling tot een eerder bericht ben ik niet boos op enig persoon deel uitmakend van deze site, modo, operator of wie ook. Ik heb begrip voor de mensen die dit allemaal inhun vrije tijd verrichten maar vind het zeer frustrerend steeds te moeten lezen dat ik "geen rechten heb". Weet ook niet waarom dat er op staat.)

jij hebt even veel rechten als een ander hoor, waar kun jij geen foto's plaatsen dan??
Je zou een album moeten kunnen aanmaken, en met photobucket is het nog makkelijker Erwin.

We zullen binnen kort terug een soortgelijk programma ook installeren om foto's te uploaden
 
Erwin ook hier staan je foto's terug he, en ik moet zeggen dat het een mooi verslagje is die je hier maakt, en een zeer mooi model proficiat
 
Ziet er al goed uit mooi werk.
Ik heb precies de indruk dat de kleur vrij licht is dit kan natuurlijk ook komen omdat de fotos met flits zijn getrokken.

Ik blijf toe kijken.

Mark
 
Erwin ook hier staan je foto's terug he, en ik moet zeggen dat het een mooi verslagje is die je hier maakt, en een zeer mooi model proficiat

Bedankt, realy appreciated.

@ Markske: de lichte kleur is de bedoeling. Ik baseer mij zo veel mogelijk op foto's van het echte model en in de woestijn zijn ze "verschenen" door de zon.
je zal het beter begrijpen als je de kleur van de ondergrond op de basis zal zien. ik gebruik hiervoor zand afkomstig uit Qatar, dus uit die regio en die is zo bleek.
 
Een knap resultaat en qua kleur vind ik het ook niet verkeerd. We blijven volgen.
 
Het werk werd verder gezet en het verfwerk was juist op tijd af om "Oshie" zoals we hem nu stilaan noemen in de club te tonen en in te zetten op de Flanders Contest te Hoboken.

Eerst een serie foto's van Oshie op zijn grondvlak voordat hij volledig afgewerkt werd.


on_base_1.jpg

on_base_2.jpg

on_base_3.jpg

on_base_4.jpg

on_base_5.jpg

Hierna begon de afwerking waarbij het linker portier, de achteruitkijkspiegels, brandblussers, jerrycan, detail beschildering, bestoffing, een klein beetje roest en verwering ofte weathering.
Dit was het resultaat, de foto's zijn genomen met daglicht.

finished_1.jpg

finished_10.jpg

finished_11.jpg

finished_12.jpg

finished_13.jpg

finished_2.jpg

finished_3.jpg

finished_4.jpg

finished_5.jpg

finished_6.jpg

finished_7.jpg

finished_8.jpg

finished_9.jpg

Hij ging naar de show, werd bekeken en gejureerd en won een "Highly Commended" zijnde zilver in het schoon Vlaams in de categorie "Militaire Voertuigen - Conversies".
Onnodig te zeggen dat ik er fier op ben zeker ???

Op naar de volgende.
 
Hiep hoy Erwin,

proficiat met je zilveren plak. De kraks van IPMS-Gent hebben in Hoboken weer getoond wat ze waard zijn. Jammer dat ik niet live bij de prijsuitreiking kon zijn, maar dat kwam omdat Jade zijn beursvergunning maar liep tot 16u... :wacko:

Heligroeten,

Nick
 
Jade had geen nachtvergunning :laugh: :laugh: :D :D

Erwin, ik heb hem dit weekend ook zien staan in Hoboken.
Is echt een prachtmodel geworden.
Proficiat met uw zilver plak.

Erik.
 
Hela, hela, geen nachtvergunning....had nog een aantal andere zaken te regelen :tongue:

erwin, schitternd resultaat voor een schitterende vrachtwagen, proficiat
 
Hey, :)

Erwin jongen, van mij weet het naturlijk al, ik ben uw trouwsten supporter, een hele dikke proficiat van mij met die zilveren plakke, meer of verdiend man.;)
 
Erwin, gefeliciteerd met de zilvere plak. Ik dacht al dat ik 'm in Hoboken zag staan, in the flesh zag het er nog beter uit.
 
Proficiat Erwin, het was een echte eyecatcher, vooral de kleur maakte het voor mij extra aantrekkelijk, ik hou niet zo van donkere kleuren op een schaalmodel.
 
Effekes opnieuw fier zijn met de melding dat dit beest goud gewonnen heeft op de IPMS Nationals het voorbije week-end.
Categorie militaire voertuigen - conversies.
Niet slecht voor een gerecupereerd model hé.
 
jaja de fuel heeft het weer gedaan,staande in echt woestijnzand,proficiat erwin
 
Ik moet zeggen dat het wel een mooi model is dat je gemaakt hebt , prachtig afgewerkt en de behaalde prijzen zijn terecht toegekend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan