Hoofdsponsor

1/35 Oshkosh HEMTT M978 Fuel Tanker [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, wat kan je hiervan zeggen ? Het ziet er gewoon ongelooflijk gedetailleerd uit en ik kijk uit naar de Nato green basiskleur. Good thinking ivm. de preshading !!!
 
Blijf het een mooi project vinden Erwin.
Volg nog steeds in stilte.

Erik.
 
Erwin, you are doing a great job on restoring the old kit. The resin bits sure add a lot to the detail. I have the same kit in my stash and I have seen that resin kit on ebay from time to time but never was not sure if I wanted it. Now, after looking at your pump station detail I think I will have to get it. Very nice work. Keep it up!

Mike
 
Tx Mike, always welcome if you encounter problems on the kit. Feel free to ask.

Welcome to this forum. May I ask you to present yourself in this topic:

http://www.modelbouwen.be/even-voorstellen/

Feel free to write in English, most of us do understand and speak it.
 
Na de welkome afwisseling met het X-Mas dio was het weer eens tijd om verder te werken aan de Hemtt.
Ben dus maar begonnen met de stukken op zijn plaats te zetten doch kon het niet nalaten om toch maar enkele leidingen aan te brengen.
Deze zijn enkel bedoeld om van buiten af te laten zien dat ze er zijn. Ze lopen zeker niet naar de plaats waar ze verondersteld worden te vertrekken; zoveel documentatie heb ik niet beschikbaar.









Tot later. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Erwin,

toen ik de foto's zag staan moet ik even een kijkje komen nemen.
Ziet er strak uit zeg, maar ik zie op de eerste foto dat er toch iemand op de loer licht op je extra werk geeft!!:angry:
Maar als het alleen dat is mag je blij zijn. Suc6 verder blijf het in stilte verder volgen!;););)
 
Hey, :)

Erwin, dat ziet er heel goed uit met die leidingen, inderdaad, meestal is een simulatie voldoende om aan te tonen dat ze er zijn, knap werk man. 8):wacko:;)
 
Hier zijn we terug met de eerste update voor 2010.

In de kit steken een paar onderdelen die ik aanvankelijk niet goed wist thuis te brengen. Bij vergelijking met foto's van het echte beest bleek het dat het ging om onderdelen van een kraan bestemd voor het laden en lossen van het reservewiel.
In de kit, en volgens de update kit, moeten deze echter in gestockeerde orde aangebracht worden.
Een nieuwe zoekaktie naar een volledig gemonteerde versie van deze kraan toonde aan dat de arm van de oude en de nieuwe stukken in feite te kort was.
Bijgevolg dan maar een scratch arm gemaakt en dan de nieuwe resin stukken op aangepast.



Het reservewiel komt uit een resin set met GoodYear banden van Real Models.
Kon het niet laten ook nog eens een foto te nemen met de cabine in plaats.



Ondertussen ook de trekkabel van de winch vastgelegd aan een trekoog zoals het hoort. Dit moet nu gebeuren want als ik de er onder horende bak ga plaatsen kan ik er niet meer aan.



Tot later.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
restauratie

fijne man den erwin,geloof me goed
 
Proper opgelost met die kraan en zowiezo al een ongelooflijk gedetailleerd project. Ben benieuwd naar meer 8)
 
Wijs man. Kan niet wachten tegen morgen om hem te zien...:);)
 
Die details geven het toch wel een grote meerwaarde, en het oogt ook veel minder "plastic" hé ;)
Mooi hoor, en dat van een "wegwerpmodel".... Recycleren is toch wel de moeite hé :)
 
Echt een schitterende renovatie!
Volg in stilte en bewondering.
 
Erwin, superdetailering man. Chapeau.
 
Bedankt iedereeen.
Ik ben zo verstandig geweest om onlangs mijn bril te breken en heb dus niet veel gedaan in afwachting van een paar nieuwe vensters.
Heb mij dus maar bezig gehouden met het plaatsen van persluchtcilinders op de assen en het aanbrengen van enkele remleidingen. Deze laatste zijn puur giswerk want ik bezit geen documentatie hoe ze werkelijk lopen.
Het voornaamste is dat je zal kunnen zien dat er "iets" is.







Nog een paar stukken op het chassis en dan kunnen we beginnen aan de grote benzinetank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het werd tijd voor een nieuwe update en hier gaan we dan:


De onderdelen worden langzamerhand samengebracht.


De steunen werden uitgeboord en het veersysteem werd weergegeven door gebruik van stukjes gitaarsnaar.


De cilinders uit de kit werden vervangen door resin exemplaren welke op hun beurt voorzien werden van leidingen uit fijne koperdraad. De beschermende grille is niet voorzien in de kit doch deze blijkt wel te bestaan op de echte voertuigen. De onderdelen van deze grille werden gevonden in de spares box en behoren in feite tot een SdKfz 251 kit; bijgeknipt en verlijmd.


De grote benzinetank werd ook aangepakt. De houder voor de brandstofslangen werd bijgewerkt met metaaldraad.




Het ziet er al veel beter uit als het eindelijk allemaal samen komt.


De resin wielen zitten nog niet vast, juist effekes om te tonen. Het was nodig om de achterste remtrommels te verwijderen omdat de nieuwe achterste wielen er zelf van voorzien zijn.


Ook het reservewiel mag niet ontbreken. Nu nog enkel de kraan monteren.


Deze avond wordt hij gespoten in Nato groen die ik zal gebruiken als basiskleur en pre-shading.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
erwin

knap werk erwin,wat een renovatie
 
Hey,:)

Waouw, da's heel schoon uitgevallen man.:O8);)
Dat veranderd veel als het allemaal samenkomt; ziet er heel goed uit. 8)

Kleine vraag, ga de wielen vooraan in die stand laten staan, of ga je ze draaien, kwestie van wat meer dynamiek in te brengen??:wub:
 
Hey,:)

Kleine vraag, ga de wielen vooraan in die stand laten staan, of ga je ze draaien, kwestie van wat meer dynamiek in te brengen??:wub:

Tx.
Zou wel willen maar vrees dat ik dan moet beginnen breken en daar heb ik geen goesting meer in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan