Hoofdsponsor

Anders / onbekend Kitbash stuka future fighter [!]

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Zoals ik Beyond zijn space conqueror topic al aangaf zat ik ook al met een sci-fi bouwproject in mijn hoofd. Aangezien de stuka die ik hier nog liggen had zijn verf maar niet wil lossen ga ik deze als basis gebruiken. Zeg maar een soort what if projectje maar dan een paar honderd jaar in de toekomst :laugh:

De bouwstenen:
modelbouw181.jpg
Eerste vorderingen, the pilot seat :laugh:
modelbouw-1.jpg
 
Het zonnetje schijnt, moeder de vrouw is met zoonlief naar schoonmoeder dus mijne brol bij elkaar gepakt en op het terras gaan zitten.
De pilot seat wat comfortabeler gemaakt, en ook touchpads toegevoegd voor de besturing. Dit zijn eigenlijk pedalen uit een 1/24 racewagen :laugh:
modelbouw001-2.jpg
Na wat gepuzzel, gezaag, geknip en geplak is dit ongeveer hoe de cockpit er komt uit te zien.
modelbouw002-1.jpg
modelbouw003.jpg
Er komt geen beglazing rondom maar de cockpit zal wel openkunnen. Hoe, dat weet ik nog niet maar opengaan zal hij :laugh:
 
ziet er een leuk projektjen uit

je zal je fantasie hier wel op kunnen uitwerken;)

grtz

huge
 
Amai nog niet :laugh:

Kan het mij niet laten;
Tsjakkaa !
modelbouw006-1.jpg

Na de onderdelen van een stuka, motorfiets, racewagen en een truck in een doos gegooid te hebben, even geschud, paar druppels lijm, paar stukjes blue tack erbij, nog even roeren en dan krijg je dit:
modelbouw008-1.jpg
modelbouw012.jpg
Voordeel van scifi is dat je echt alles kan doen, ik amuseer mij rot met dit ding :laugh:
 
Super hoor Tomas 8)

Dit is inderdaad wel eens leuk om te doen, en de onderdelen geraken zo toch nog eens gebruikt hé ;)

Die van mij staat even aan de kant, ben nog bezig met mijn Opel, en de Flak, en het dio en Jill,...
Hier anders enkele foto's van mijn eerste kitbash-scratch-space-vlieger ;):

Dioramas043.jpg

Dioramas038.jpg

Dioramas011.jpg

Suk6, en nog veel plak en bouwplezier...
Ben echt wel benieuwd :)

Grtz,
Beyond
 
Een stuka die ergens in de verre toekomst aktief is?

Dat lijkt me een leuk project om te volgen.

Ik ben al benieuwd hoe dat gaat aflopen. ^^



Droop
 
Beyond: die dio heb ik al uitgebreid bestudeerd ;)
Droop: ik ben ook benieuwd hoe dit gaat aflopen :laugh:
Huge: Nu al? wat gaat dat geven als hij af is? :D

Daarnet nog even voortgedaan aan de cockpit.
Nog een paar details toegevoegd en alles beginnen vastlijmen. Morgen gaan we dit alles in de primer gooien.
modelbouw014-2.jpg
modelbouw016-1.jpg
modelbouw017-2.jpg
modelbouw018.jpg
 
Ik vind het er goed uit zien Tomas , lekker alles uit proberen , ik ben benieuwd naar je vervolg ....

Bubble
 
Thanx Bubble :)

Vandaag weer wat in het zonnetje gezeten. Na de primer een weekje te laten uitharden een paar klodders verf aangebracht.
Geprimerd
modelbouw021-1.jpg
Na wat smossen met verf
modelbouw023.jpg
modelbouw024-1.jpg
modelbouw025-1.jpg

En een ideetje voor het uitzicht
modelbouw028-2.jpg
 
Het ziet er goed uit tomas dat scrathbuilding werk van je .......

ben benieuwd naar je vervolg

Gr Bubble
 
Begint er heel maf uit te zien hoor Tomas :ohmy:

De kleuren zijn goed gekozen, lekker speciaal....

En de neus van je vliegding is ook wel futuristisch, like it 8)
Begin al terug te verlangen om tijd te hebben voor de mijne verder af te werken... ;)

Weet je al welk kleurtje je gaat gebruiken voor de buitenkant? Je kan immers alle kanten op... En camo kan ook, hoewel ik geen gewone camo zou doen, dit heeft in de ruimte niet veel zin ;)

Grtz,
Beyond
 
Euuuhhhh, :wacko:

Whatsgebeurt??:P:P

Even een vraagje over je project. Je bouwt een future fighter, ga je daar ook nog iets mee uitbeelden, ik denk dat aan iets van bijvoorbeeld starwars achtig iets. En heeft dit nog een soort van verdere gedachten. Of is dit gewoon een leuk bouw project dat je maakt voor jezelf.
 
Bedankt allemaal :)
Er zit geen idee achter dit project, naargelang ik onderdelen vind en versnij komt er vorm in dit vliegding. :laugh: Ook wat de uiteindelijke kleur betreft weet ik nog niks. Waarschijnlijk gewoon navygrijs ofzo, of misschien wel geel met blauwe stippen, het kan alle kanten uit :D
 
Nu de mustang staat te drogen even verder gedaan met dit.
Voor de neus heb ik toch maar besloten om de stuka onderdelen te gebruiken, hier aangebracht met een "paar" verstevigingen :8
modelbouw030-1.jpg
De top van de cockpit zal gevormd worden uit een stukje kuip van een racemoto. Hier heb ik wat reparaties uitgevoerd en tevens wat gaten dichtgemaakt met plasticard. Deze worden nog opgevuld met plamuur om een mooi geheel te krijgen.
modelbouw033-2.jpg
En natuurlijk de neus verder bewerkt, hier zal ook nog een hoop plamuur gesmeerd moeten worden :laugh:
modelbouw035.jpg

Enige wat me een beetje dwars zit is dat wanneer ik verschillende vleugelstanden uitprobeer, ik telkens op een vliegding uit starwars uitkom. Ik heb gevonden waar G. Lucas zijn mosterd gehaald heeft :laugh:
 
Ziet er al zeer leuk uit ^^ Je kan misschien de Stuka Vleugels ondersteboven bovenaan plaatsen (dus met de 'knik' naar boven) en er een omgekeerde hoogdekker van maken :)
 
Tomas, je kan er elke kant mee uit...
Stukken afzagen, plasticcard toevoegen (zowel in de lengte als in de breedte..)
noem maar op, alles is mogelijk...
Laat je fantasie de vrije loop man, leef je uit ;)
Zie de mogelijkheden van het onmogelijke en je komt er wel uit....

Grtz,
Beyond
 
Eens kijken, het mogelijke in het onmogelijke zien....
Haha, wat hebben we hier?
Een paar oude velgen.
modelbouw036-2.jpg
Eens kijken wat we hiermee zoal kunnen aanvangen ....
modelbouw037.jpg
modelbouw038-1.jpg
En voila, de motoren zijn geboren :laugh:
modelbouw039-1.jpg
De cockpit heeft zijn uiteindelijke vorm ook vast, na een halve dag proberen, meten, passen, proberen , meten, passen, plakken, terug meten, weer uit elkaar,.... affijn je snapt het wel
modelbouw045-1.jpg
modelbouw047-1.jpg
Zoals je kan zien valt hier één en ander weg wat ik eerst voorzien had maar geen nood, alles is recycleerbaar :laugh:

Een paar pogingen van vandaag die het niet gehaald hebben:
modelbouw040-1.jpg
modelbouw041-1.jpg
modelbouw042-1.jpg
modelbouw043-2.jpg
modelbouw044.jpg
 
Even een vraagje over je project. Je bouwt een future fighter, ga je daar ook nog iets mee uitbeelden, ik denk dat aan iets van bijvoorbeeld starwars achtig iets.


Fout Rik, Star Wars is geen future, maar wel past, weet je nog wel "In a galaxy far far away, a long time ago..." wij zijn bliljkbaar de afstammelingen van dat handjevol rebels die wisten te ontsnappen.

Ben wel alvast heel erg benieuwd naar de uitkomst van dit projekt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan