Hoofdsponsor

Anders / onbekend Soviet Krechet lunar en Apollo moon space suit 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Hallo Luitjes ,

Gezien ik toch moet wachten op de andere onderdelen van de guppy diorama , hier een brouw verslag waar ik gedeeltelijk mee begonnen was , de Resin Apollo Moon suit (pak) en het Soviet Krechet Lunar suit .

shepard.jpg
krech01.jpg


Deze laatste wou ik al tijdje zien te krijgen voor mijn eigen inbreng eraan toe te passen .
Ik had een tijd geleden de 1/6 MMU astronaut ook zelf aan gepast dmv de inhoud van de raket stoel te voorzien aan binnen hardware .
Dit wil ik ook doen met het Krechet linar pak , alleen is het eerst een hoop zaag en frees werk om het achterste gedeelte life support uit te hollen en daarna te vullen met de hardware .
De apollo moon astronaut worden er ( 3 stuks ) in verschillende posities geplaats met ander gereedschap of een golfclub in de handen en met een klein zelf gemaakt mini maanbodempje ..... ...

Het Soviet is erg vies geworden en sommige kleuren horen er niet op , dus dat zal ik ook veranderen .

Hier foto,s van het echte pak en de resin figuren en gedemonteerde versie apollo pak ....

krech07.jpg


pp.jpg

Afbeelding_312.jpg


Afbeelding_311.jpg


Afbeelding_313.jpg


Tot zover ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Luitjes ,

Ik ben flink bezig geweest met slijpen , schuren , vijlen , daarna passen , soms alles weer op nieuw om het passend te maken .
Lichte kieren hou je soms dat dan afpakken en dan vullen en na het drogen weer afwerken .
Het life support van de soviet kosmonaut heb ik met een grotere slijptol dwars door midden gesneden , nu moeten beidde stukken flink worden uitgehold .....
Morgen worden de drie usa astronauten in de primer gezet voor zeker een dag drogen .......

Afbeelding_300.jpg


Afbeelding_299.jpg


Afbeelding_302.jpg


Afbeelding_303.jpg


Afbeelding_304_%282%29.jpg


Afbeelding_305.jpg


Afbeelding_306.jpg


Afbeelding_307.jpg


Afbeelding_309.jpg


Afbeelding_310.jpg


Afbeelding_312%7E0.jpg


Afbeelding_315.jpg


Afbeelding_320.jpg


Afbeelding_321.jpg


Afbeelding_323.jpg


Afbeelding_324.jpg


Afbeelding_325.jpg


Afbeelding_326.jpg


Afbeelding_328.jpg


Afbeelding_329.jpg


Tot zover .....
 
Hehe, het is gewoon prachtig om u bezig te zien hoor, mooi
 
Dank je Pantani ,

Na het enorm veel slijpen en schuren en het primen en naschuren gingen er 6 dunne witte ( mat ) verf erop met een tussenpose van 4 min .
Dit weer een dagje laten drogen en dan gaan ze in de donkere wash en dat moet dan weer uitgepoets worden .
Verder ben ik met de bodempjes aan gang geweest , geschuurt , het stukje resin geplaats en toen een aantal lagen in de blanke lak .
Morgen ga ik daar verder mee .
Verder moet ik eerst nog 2 gereedschapen maken de golf club heb ik al van resin .
Een gereedschap weet ik wat dat word, de lunar surface tong een soort grijpertje om steentjes op te pakken , want astronauten kon niet makkelijk met hun handen bij de grond komen ivm hun ruimtepak .
Ouderen en gehandicapten gebruiken ook zo,n hulpmiddel onder de naam de helping hand .......

Afbeelding_344.jpg


Afbeelding_347.jpg


Afbeelding_348.jpg


Afbeelding_345.jpg


Afbeelding_339.jpg


a15mr165.jpg


6975098.jpg


naamloos.jpg


Tot zover ...................
 
Maar vandaag met dit mooie weer , toch nog wat gedaan onder het motto uit de film van ome willem ( met een papje ) de mini dio,s opgewerkt .
Eerst het het afplakken , dan de mix maken, deze is grover ivm de schaal grote .
De mix heb ik deze keer iets laten opharden in 20 min en daarna opgebracht om het resin heen, ik had de voetstappen al afgeplakt .
toen het erom heen was gewerkt en stoot blanke lak uit de spuitbus op het resin gericht ( voor hechting )en daar weer fijn aan korrels over heen , zo is de overloop niet meer te zien .
Na een uurtje de tape weer verwijderd en de voetstapjes weer vrij gemaakt ... dit moet nu met de mooie weer binnen 36 uur volledig zijn uitgehard tot steen voor verdere berwerking .
Ik heb het papje iets hoger gelegt dan de hoogte van het resin want de boel krimpt nog en dan zou het vierkant naar boven komen ....

Afbeelding_353.jpg


Afbeelding_349.jpg


Afbeelding_352.jpg


Afbeelding_354.jpg


Afbeelding_355.jpg


Afbeelding_357.jpg


Afbeelding_358.jpg


Afbeelding_359.jpg


Afbeelding_360.jpg


Afbeelding_361.jpg


Afbeelding_364.jpg


Afbeelding_365.jpg


Afbeelding_363.jpg


Tot zover en geniet ze van het weer ........
 
dank je bouwers ,,,,

Maar de maanbodems zijn in de basis kleuren opgebouwd en nu komen nog wat details erop .
De astronauten had ik in de wash gezet en de dag erna flink schoon gemaakt tot de bepaalde details die erop moesten blijven zitten .
Zoals gebruikelijk is het harde witte eraf en nu gebroken doffer wit .
De slangen heb ik ook gedaan en de life suports , nu komt het schilderen en details aanbrengen .......verder een ramp , ik dacht dat er decals bij zaten , maar niet dus , dus nu ook maar eens met zelf gemaakte decals aan de gang gaan en kijken hoe dit uitpakt , het is de eerste keer .

Afbeelding_008.jpg


Afbeelding_009.jpg


Afbeelding_007.jpg


Afbeelding_012.jpg


Afbeelding_016.jpg

Afbeelding_014.jpg

Afbeelding_015.jpg


Afbeelding_013.jpg


Afbeelding_017.jpg


Afbeelding_019.jpg


Tot zover ............................
 
Zitten er geen decals bij??

Vreemd. Dat zou je toch wel verwachten dacht ik zo.

Maar goed. Je laat hier weer een mooi stukje werk zien. Ben zeer benieuwd naar jou ervaringen met het maken van de decals.
 
Hey Bubble,

Ziet er weer allemaal prachtig uit ^^ Als ge de astronauten zo met z'n drieën naast elkaar ziet staan, lijkt het wel alsof ze een dansje aan het doen zijn : the moon walk :laugh: :laugh:

De figuurtjes zijn heel mooi gedetailleerd, dat word weer smullen als ge uw schilderkunsten gaat aanbrengen.

Groeten, Pascal
 
Z.....
Maar goed. Je laat hier weer een mooi stukje werk zien. Ben zeer benieuwd naar jou ervaringen met het maken van de decals.

Modelengeneer, ge neemt de woorden uit mijn mond, euh klavier ;)

Ben ook zeer benieuwd naar de decals die je gaat maken, 't is te zeggen, benieuwd naar HOE je ze maakt...

Mooi werk trouwens, alleen jammer dat het precies drie dezelfde figuren zijn :|

Grtz,
Beyond
 
dank je bouwers

Vandaag aan het pinselen gegaan , de rode en blauwen koppel stukken waar de slangen aan zitten voor het life support .
Daarna mini drupjes zilver voor de verbindings schroefjes , verder heb ik de life support rugpakken erop gemonteerd .
Verder heb ik 2 decal vellen en een goedje microsol besteld , als het binnen is, eerst eens uitvogelen voor ik het Definitiev erop plak ...
Morgen begin ik aan de schoenen en handschoenen .......


Afbeelding_008_%283%29.jpg


Afbeelding_009_%283%29.jpg


Afbeelding_005.jpg

Afbeelding_003.jpg


uu.jpg

Tot zover ..................
 
Hallo Luitjes ,

Maar stapje voor stapje verder schilderen , ik heb al wat decal printer papier gehad van een vriend en ben nu bezig om plaatjes eerst via een avatar program naar kleiner formaat te krijgen , wat tekst voor op de armen en life support , een mission logo, usa vlag en nasa logo .......
Verder moeten de rode banden nog om de armen en benen en de gouden viziers , antenne,s .
Ik hoog dat morgen het messing matriaal er is voor de tools en de cargo lift van het guppy projeckt .
de armen en onder benen en schoenen zal ik nog wat vuiler maken met grijs als ik ze op maan bodem plaats ..

Afbeelding_001.jpg


Afbeelding_005%7E0.jpg


Afbeelding_004.jpg


Afbeelding_010.jpg


Afbeelding_012_%284%29.jpg


Afbeelding_014_%284%29.jpg


Afbeelding_013_%284%29.jpg


Tot zover ..................
 
Hey Bubble,

Heel mooi schilderwerk, brengt meteen wat leven op het witte pak ^^

Groeten, Pascal
 
Dank je pascal ,


Het schilderwerk is klaar , horloge is klaar de rode banden klaar en de details .
De onderste ledematen met schoenen heb ik al een beetje vuil gemaakt en er komt nog bij als ie vast komt op de maanbodem .
Verder decals heb ik op mijn eigen manier gefixt, het decal papier wat ik kreeg aan een stukje was niet goed ......
Morgen gaan ze weg voor het vergullen van de viziers , deze keer heb ik gekozen voor een meer goud / koper / platina mix qua kleur zoals op de laatste foto .
Ik ga nu verder met de maan gereedschappen .....

Afbeelding_018.jpg


Afbeelding_020_%282%29.jpg


Afbeelding_021.jpg


Afbeelding_022.jpg


Afbeelding_023.jpg


Afbeelding_024.jpg


Afbeelding_025.jpg

Afbeelding_026.jpg

7.jpg
foto_2.jpg


Tot zover ...............
 
Hey Bubblegum,

Het ziet er verdorie heel erg mooi uit.

Maar ik zie op de voorlaatste foto enkele details die ik niet of anders zie op je modellen.
Ik heb even je foto gebruikt om dit op aan te duiden:

1_7.jpg


Ik wil niet muggeziften hoor, ik wil gewoon helpen, mocht je dit over het hoofd gezien hebben ;)

Grtz,
Beyond
 
Dit is dus een werkje dat niet van deze aarde is....het komt uit de hogere regionen.

Subliem wat je hier toont.
 
Dank je luitjes ,

Maar beyond ,

alan shepard op de foto heeft zijn lanceer outfit aan , zoals de handschoenen en shoenen op de eerst twee foto,s .

aschmittglove1.jpg
aschmittglove2.jpg


De capsule / Lm handschoenen kunnen eraf gedraait worden en dan kan men de maan handschoen erop draaien en daar zit een lange mouw aan de over de ring heen gaat .
De lanceer capsule Lm schoen met klitterband stukjes kunne geheel in de andere moon bootz geplaats worden en die worden met een gesp vast gemaakt ....

irwin-225x300.jpg
yfui.jpg
overshoe4.jpg



De gele plastick overschoenen die je op de foto ziet zij een soort laat ik maar zeggen tijdelijk bescherm slippers om van de drukkamer ( het testen van het drukpak ) naar de bus te lopen en naar de capsule , je kunt het op de laatste foto zien .....

srvr.jpg


Groet Bubble
 
Dat ziet er toch wel weer super uit allemaal. En je zult idd echt hard moeten zoeken voor alles zo qua kleuren juist te krijgen. Zoals ik zie hebben we daar natuurlijk wel weer een discussie over. Gelukkig dat er meer mensen zijn die hier wat van af weten, maar zoals ik op de foto's van Bubble kijk, dan vertrouw ik deze ook wel. En zijn uitleg is natuurlijk ook weer heel mooi.

Bubble misschien leuk om zo af en toe wat meer uitleg te geven over de gebruiken die astronauten hebben. Dat is toch wel heel erg leuk. Zeker als je dit soort geschiedenis gaat vertellen. Nooit gedacht dat ze hoesjes over de schoenen aantrokken en dat ze de pakken zo ver van de lancering af al uit probeerde.

Lijken die hoesjes op wat wij in de zwembaden moeten aantrekken of zijn ze weer anders .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan