Hoofdsponsor

Anders / onbekend Soviet Krechet lunar en Apollo moon space suit 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je Medebouwers ,

Ja modelengeneer sommige gedeelte,s soldeer ik , komt er een stukje kunstof weer aan te pas dan verlijm ik het weer ...... , wat betreft het solderen laat ik het messing stuk altijd zo lang mogelijk , anders brand ik sneller mijn vingers , als het klaar is knip/ zaag het stukje eraf .... maar

De laatste maan astronaut in Alan Shepard in golf uitvoering is ook klaar .
Verders heb de draden tussen de DMC op de borst en rugpak verbonden en instruktie boekje op de mouw .
Het komt nu op de laatste details aan zoals het beetje extra vuiller maken en de details en ik ben nog bezig met de camera's......
De komende foto sessie is het weer ten einde , wat betreft de USSR cosmonaut ,die houden jullie tegoed , ik ben aan het sparen voor een proxxon mini frees tafeltje om beter en voorzichtiger de boel te kunnen uit hollen en precies vlak ..............

Afbeelding_039.jpg


Afbeelding_041.jpg
Afbeelding_044.jpg


Afbeelding_045.jpg
Afbeelding_046.jpg


Afbeelding_047.jpg


Tot zover .........
 
Schitterend werk...heel mooi gedaan. Weer een stuk (nuja, drie dan) om trots op te zijn.
 
Tjonge jonge, dat is ech een mooi stuk geworden.

Enne wel een paar fotokes sturen voor de galerij he. ;)

Wat betreft de machines. Tja, goed gereedschap is het halve werk he. Dat is toch wel de basis, en proxon geeft kwaliteit. Maar je moet er idd zoals je zegt wel voor sparen. Ken dat. :wacko: Wat we wel allemaal weten is dat je er wel heeeeel lang mee kunt doen mits je het goed gebruikt. Dus we mogen nog even wachten. En dat is natuurlijk voor een goed doel. :D
 
Dank je luitjes ,

Ik hoopte er een einde aan te breien , maar na goed kijken naar details van echte foto,s zie je toch wat detail weer over het hoofd .
Bv de lusjes aan de helm , die wou ik er ook op dus stuk zeer dun plastick sheet gekocht en in de primer en in de witte matte lak en toen zeer dunne reepjes afsnijden .
Toen erop geplak , op maar afgenipt en achter het life support weg gewerkt ... de eerste foto, zo hoorde het .
er moeten nog wat kleine details , maar ik ben eerst begonnen met de Hasselblad camera,s .
Het is gewoon verkleinen en uit messing massief vierkant en gaan hakken en zagen en slijpen slijpen , schuuren en als laatste in water met waterproef schuurpapier spiegelglad maken .....

naamloos%7E0.jpg


Afbeelding_001%7E1.jpg


Afbeelding_003%7E1.jpg


Afbeelding_004%7E0.jpg


Afbeelding_006.jpg


Afbeelding_007%7E0.jpg


Afbeelding_008_%2812%29.jpg


Afbeelding_009%7E0.jpg


Afbeelding_011.jpg


Afbeelding_012_%2810%29.jpg


Afbeelding_014_%2810%29.jpg


Afbeelding_017_%2810%29.jpg


Afbeelding_018_%2811%29.jpg



Afbeelding_020_%2810%29.jpg


Tot zover en keep it cool 8) ...................
 
Nou bouwers , de camera,s zijn klaar , een dag werk .
Na het messing te hebben geschuurt kon de kuststof erop , steel , lens .
ook wat voordetails om dikte te geven en daarna de primer erop , toen de aluminium lak , toen de kleuren en aflak , toen in de zelfgemaakt geleider geplaats en toen op het dmc gedeelte van het astronauten pak geplaats .

Ik moet zeggen dat ik voor dit soort werkjes is tafelfreesje een uitkomst .
Nu komer er nog wat milescule decals erop en wat wasch op meer te vervuilen en het is klaar met eind foto,s .......

Afbeelding_022_%285%29.jpg


Afbeelding_023_%285%29.jpg


Afbeelding_024_%285%29.jpg


Afbeelding_025_%285%29.jpg


Afbeelding_026_%285%29.jpg


Afbeelding_027_%285%29.jpg


Afbeelding_028_%285%29.jpg


Afbeelding_029_%285%29.jpg


Afbeelding_034%7E0.jpg


Afbeelding_035%7E0.jpg



Tot zover en tot de eindfoto,s .................
 
Ehhhh, Bubble....... wat moet ik hier nu allemaal van zeggen. :-|

...................... zucht................zucht................zucht............. tja ik kan gewoon niet zeggen, alleen maar een doekje halen, mijn toetsen bord is nu wel erg nat geworden. :O
 
Hey Bubblegum, dat ziet er inderdaad verbluffend uit :ohmy:

Prachtig werk hoor.

Grtz,
Beyond
 
ok, dat was het dan, ik ga breien :dry:

Knap werk Bubble 8)
 
Nog plaatsje vrij in de breiclub Tomas :wub:

Schitterend wrek...ik bedoel werk.. Bubble
 
Even offtopic. Wel jongens, mijn vrouw doet aan breien, maar daar wil ik niet mee ruilen. :O Die doet aan sjawls breien. Groot en heftig man. Zal eens een plaatje maken anders. Pffff, je weet niet wat je wilt. Gewoon lekker blijven knutselen. :P:P:P

Maar echt mooi man allemaal.
 
Dank je Luitjes .....

Maar ze zijn weer af en wel een uurtje voor dat we in de maand van het 40 jarig jubileum van de eerste maanlanding zitten.
Het is me goed bevallen deze astronauten in drie verschillende uitvoeringen .
Als laatste heb ik de draaiboekjes op de linkerarm nog voorzien van een millescuul draadhouder .
De decals is me goed gelukt alleen op het proefstukje waar ik eerst het microsol goedje had gebruik is me niet zo bevallen , het gaf toch fijne breuk/barst lijntje , ik heb daarna toch gewoon blank lak erop gespoten een aantal keer zeer dun en dat wilde zeer goed na het onderdompelen in het water bleef het toch goed beschermd .....
Als laatste wat kleur schakeringen op de steentjes en wat vuiler maken van de onderbenen en armen van de astronauten en het type plaatje met tekst ....
De kosten waren per astronaut euro 200,- daar zijn wel wat matrialen van overgebleven , maar het tikte snel aan , het messing het zand hout goud ect ect , eentje hou ik twee verkoop , anders wordt het me een beetje te vol ......

Hier de foto,s in drie blokjes :

Afbeelding_040.jpg


De eerste Alan Shepard in golf shot uitvoering :

Afbeelding_053.jpg
Afbeelding_046_%286%29.jpg


Afbeelding_044_%286%29.jpg


Afbeelding_041_%288%29.jpg


Afbeelding_048.jpg
Afbeelding_049.jpg


Afbeelding_050.jpg


Afbeelding_045_%286%29.jpg


Tweede :

David Scott met maan gereedschap : Mountains of the moon

Afbeelding_058.jpg
Afbeelding_056.jpg


Afbeelding_059.jpg
Afbeelding_060.jpg


Afbeelding_061.jpg


Afbeelding_062.jpg


Afbeelding_065.jpg
Afbeelding_066.jpg


Afbeelding_067.jpg
 
Ten derde :

John W Young Met knijp gereedschap ( tong ) Busy trip

Afbeelding_070.jpg
Afbeelding_072.jpg


Afbeelding_043.jpg


Afbeelding_069.jpg
Afbeelding_073.jpg


Afbeelding_074.jpg
Afbeelding_077.jpg


Afbeelding_078.jpg


Afbeelding_081.jpg


Afbeelding_080.jpg


Afbeelding_082.jpg

Afbeelding_083.jpg

Alle drie met display erop .....

Afbeelding_084.jpg


Afbeelding_085.jpg


Afbeelding_086.jpg

Afbeelding_087.jpg


Tot zover en afgesloten ..................
 
ApplausApplausApplaus
-foto--foto--foto-

Dit is "echt" knap geworden.
Hoe heb je die showcases gemaakt?
 
Zeer mooi werk hoor Bubblegum.
PROFICIAT

En, is het nu niet moeilijk om te beslissen welkéén je gaat houden?

Grtz,
Beyond
 
Fantastisch ApplausApplausApplausApplausApplaus

Naar aanleiding van dit project ben ik op internet filmpjes gaan bekijken over de astronauten, en ik moet zeggen dat deze 3 van u er exact uitzien als de 1/1 astronauten. Van harte gefeliciteerd met dit prachtige resultaat.

Maar ik zie dat Alan Shephard geen camera heeft, wat is er met derde camera gebeurd ?

Ja, ik wil ook wel weten welke ge zelf gaat houden.

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Zeer mooi werkje.
Mooi uitgelegd en zo in de showcases ziet het er echt knap uit.

Erik.
 
Dank je mede bouwers ......

De vraag over de display of ik die zelf heb gebouwd ? Nee die is gekocht in duitsland bij :

Maßvitrinen / Acrylhauben - sora.de

Ze zijn daar niet al te duur en de kwaliteit is zeer goed en men maakt ze op gewenste afmetingen , alleen moet je ze zelf in elkaar monteren dmv klein schroef/moer klem verbinding.. een Tip ( gebruik bv chirurg handschoen ivm vlekken ) een kap over de astronaut was euro 30,-

Welke ga ik houden ,dat was wel moeilijk , mijn vrouw en ik zijn tot de keuze gekomen van John Young met titel Busy trip en het was geen Iene miene mutte ...

Gr Bubble
 
Daar sta je dan met je mond vol tanden..........

ApplausApplausApplausApplausApplausApplaus



-foto--foto--foto--foto--foto-
Over foto's gesproken, stuur je mij nog 10 plaatjes op die wilt gebruiken voor de gallerij??
 
Dank je bouwers ,,,,,


Hier een stukje over het verpakken van de diorama,s voor een trip overzee naar de States .

Het was weer een lekker gepuzzel , maar door een goede opbouw klem verbinding en de nodige luchtkussentjes verpakings matriaal zijn ze zeer goed verpakt.
Om de astronauten in de dysplay zit zelfs luchtkussen isolatie ..... voor het geval ie zou afbreken van de maanbodem , dan is de schade minimaal .....
Verder heb ik de display kap aan de achterkant voorzien van twee schroefjes , nu kunnen ze er niet meer zo makkelijk eraf

Hier wat foto,s .....


Afbeelding_066_%282%29.jpg


Afbeelding_065_%282%29.jpg


Afbeelding_067_%282%29.jpg


Afbeelding_068.jpg


Afbeelding_082_%282%29.jpg


Afbeelding_084%7E0.jpg


oo.jpg

Afbeelding_074_%282%29%7E0.jpg


en dan kunnen ze weer met het >>>>>>>>

bb%7E0.jpg

Gr Bubble
 
Nou bouwers ,

Over mijn modellen naar amerika hangt een plaag , een van de astronaut diorama,s is kapot aangekomen :cry: , ik snap echt niet hoe , het was zo goed op advies TNT post ingepakt ,je kon er zelfs tegen aan schoppen .
Het vreemde is ook dat het pakket bij de buren is aangeboden voor ontvangs volgens track en trace , strikt tegen regels in Qua aangetekende procedure van TNT ,,,, ik krijg vandaag foto,s van het eerte kapotte diorama en ik hou mijn hart vast van het tweede diorma dat nog niet is afgeleverd ...

Foto,s volgen nog ....................

Gr Bubble
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan