Hoofdsponsor

Anders / onbekend Soviet Krechet lunar en Apollo moon space suit 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Bubblegum,

Ik zie dat je deftig gëinformeerd en gedocumenteerd bent :$
Zoals de laatste foto's tonen, ben je dus wel correct aan het werken ;)

Maar ik herhaal nog maar eens, prachtig werk in deze "speciale" tak van modelbouw, ik doe het je niet na...

Grtz,
Beyond
 
Ik moet zeggen dat ik mateloos ben geïnteresseerd in 'real life' ruimtevaart, maar dit doe ik je niet na Bubble. Schitterend gewoon !
 
Hallo Bouwers ,

De operatie is goed gegaan , ze hebben een nieuw mat geplaats van 25 bij bijna 20 cm .
zo is de vorige fout hersteld , hoop ik altans .... ik wel veel last van de narcose en val af en toe spontaan in slaap en wat de pijn betreft , is het net of een vrachtwagen over je buik heen is gereden.
de astronauten komen morgen weer terug van de vergulder en ik ben zeer benieuwd .
Ik denk over een weekje weer voorzichtig achterover leunend weer wat te bouwen .....

Gr Bubble
 
Doe het rustig aan en veel sterkte met het herstel.
En volgende week komen we wel eens kijken of het al lukt, voorzichtig achterover leunend iets te doen.

Erik.
 
Een spoedig herstel toegewenst Bubblegum.
Zo kunnen wij dan binnenkort terug genieten van je mooie en leerzame updates ;)

Grtz,
Beyond
 
Halllo Bouwers ,

Het gaat redelijk goed allemaal ,pijn is flink aan het zakken , jammer genoeg heb ik maar drie dagen dramadol mogen gebruiken en toen was het stoppen ivm moeilijker pipi maggen.... achteraf schijnt het ook niet al te gezond spul te zijn ....

Maar vandaag kwamen de astronauten terug , eigenlijk zaterdag , maar ik denk dat ze bij TNT geen zin meer hadden ivm het mooie weer .

Ik ben reuze tevreden met het resultaat , het heeft meer een donker koper platina goud achtig kleur op de laaste foto zie je het goed , als ik meer beweging in mijn torsie heb dan zal ik astronauten afmaken , antenna nog wat decals en details .

een gedeelte van de pinnen in de voeten laat ik doorlopen via geboort gaatje in de maanbodem , ze staan voor altijd steviger , verder moet de moon tools ook nog gemaakt worden , dus nog genoeg ....


Afbeelding_003%7E0.jpg


Afbeelding_001%7E0.jpg


bb.jpg

Bouw ze ....
 
Zeer mooi resultaat.....

Denk niet dat dit met penseel of airbrush bereikbaar is...

Grtz,
Beyond
 
Nou dit ziet er weer heel mooi uit man.

Maar ik zie dat je aan het genezen bent. Doe je het nog wel rustig aan? Anders heb je straks allerlei narigheid dat je niet wilt hebben.
 
Inderdaad een prachtig resultaat! :O


Droop

Ps: veel beterschap toegewenst.
 
Ziet er goed uit die figuren en visors, maar heb je er nooit over gedacht om die visors zelf te doen?

Het is in principe goed te doen met wat oefening uiteraard je gaat naar een goed gesorteerde schildershobby zaak en daar kan je boekjes met bladgoud of andere kleur aanschaffen tegen een redelijke prijs.

Een zachte kwast en wat vernis en scherp mes doe wonderen heb ik ooit op school geleerd ;) toen ik met bladgoud aan de slag mocht.

Ron
 
Ja Ron , ik ben daar al mee aan het expermiteren , in de toekomst wil ik het zelf kunnen , aleen het afwerken in bol toestand lukt me nog niet helemaal .... maar steeds beter ....

Hallo Bouwers ,

De laatste dagen toch voorzichtig wat gebouwd , ik zat maar de astronauten kijken en het begon te kriebbelen .
Ik had het messing matriaal al binnen gekregen en heb eerst de astronauten een antenna gegeven op hun backpack , toen het vast zetten voorgoed op de maanbodem,dat kwam zeker deze keer moeilijker uit , de lijm werdt opgenomen door de maanbodem , dus heb ik het dmv pinnen ze vast gemaakt tot en met in het hout .
Daarna ben ik met de eerste moontool aan de gang gegaan , de eerste keuze is gevallen op een moontong een soort knijper om een maan steen op te pakken .
Het is voor 90% deels messing en stukje kunstof , ik ben zeer tevreden met het eindresultaat .
Er komt nog een golf uitvoering en laatste weet ik nog niet ..... verder moet ik de borst control units ( DMC ) op het pak bevestigen met draad naar backpack en drie hasselblad camera,s maken , ik gebruik het 1/8 uitvoering als voorbeeld ( zie laatste foto )

verder als alles bijna klaar is, de laatste keer vervuilen naar behoefte en de details op maan bodem en pak , dus nog genoeg werkjes .......

Afbeelding_010%7E0.jpg


Afbeelding_008%7E0.jpg


tongs2.jpg


Afbeelding_015%7E0.jpg


Afbeelding_014%7E0.jpg


Afbeelding_012%7E0.jpg


Afbeelding_016%7E0.jpg


Afbeelding_017%7E0.jpg


Afbeelding_018%7E0.jpg


Afbeelding_020.jpg


Afbeelding_021%7E0.jpg


Tot zover ...............................
 
Mooi werk wat je laat zien.
Wat is dat tooltje voor iets op de laatste foto bovenaan links?
 
Dat gaat er goed hoor.
Maar wat ik niet echt helememaal snap is dat de astronauoten helemaal in de zelfde positie staan. Zou het niet leuker zijn als de positie anders zou zijn van het figuur?

Die grijper is dus helemaal super. Ziet er goed uit.

Keep on going. :P
 
Dankje Luitjes ,

Bedoel je de Camera in het zilver exserco , dat is voorbeeld die moet verkleint worden van schaal 1/8 naar 1/16 en modelengeneer , dit is een basis model voor een de Astronaut (alan shepard golf uitvoering) , ik heb reeds geprobeerd het resin te verwarmen en te verbuigen maar dit geeft detail vervorming en breuken .

Maar de 2de astronaut zijn tools zijn ook klaar Ik heb gekozen voor de lunar sample holder in de linker hand and big scoop andere hand en zo dat het als een blik en veger voorstelling moet geven dat de steentjes worden overgeheveld .
Vandaag ga ik met de golf uitvoering aan de gang , en DCM borst units.

Afbeelding_022%7E0.jpg


Afbeelding_023%7E0.jpg


Afbeelding_024%7E0.jpg


Afbeelding_025%7E0.jpg


Afbeelding_026%7E0.jpg


Afbeelding_027.jpg


Afbeelding_028.jpg


Afbeelding_029.jpg

Afbeelding_030%7E0.jpg


Afbeelding_031.jpg


Afbeelding_032%7E0.jpg


Afbeelding_033.jpg


Afbeelding_036%7E0.jpg


Afbeelding_037.jpg


Afbeelding_038.jpg


Tot zover en een goede zondag allemaal ........................
 
Dat ziet er allemaal heel strak afgewerkt uit. Maar hoe werk je met het messing? Solderen, lijmen. Kun je daar iets meer over vertellen.

Er zijn hier veel mensen incl. mijzelf, die daar echt wel wat aan hebben. :P
 
:ohmy: weet niet goed wa zeggen maar ik doe je zeker niet na prachtig om zien Applaus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan