Hoofdsponsor

1/144 the Pregnant guppy / 1/144 saturn S-IVB third stage .[!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Hallo luitjes


Hier mijn idee voor mijn komend bouw , het betreft het transport vliegtuig de Pregnant guppy of in de amerikaanse volksmond de Fat lady ..

1421568822_3f137db792.jpg 1416348232_31c32a8e6b.jpg


Dit vliegtuig de Boeing 377 uit de jaren 60 met propellers werdt gebouwd om grote vrachten te vervoeren .
Nasa gebruikte dit type vligtuig om onderdelen van het apollo saturn 1B en V serie ( vooral derde trap saturn v ) te vervoeren van west naar oost amerika .
Ik had geluk op ebay om dit bouwdoosje aan de haak te slaan voor 16 euro , ik moest er wel mijn bed voor uit 3 uur in de nacht .... .
Het is de bedoeling om er veel aan de veranderen , het vliegtuig is een gesloten uitvoering , ik zet de zaag erin en het voorste gedeelte moet open geklapt worden , dan een derde trap van de saturn v maken en een cargo lift zelf maken en een leger truck zien te kopen schaal een op 1/144 .. het dio moet een los fase voorstellen , zoals op deze foto ... dit moet het worden ... hoop ik altans

guppy.jpg

Ik ga in de tussen tijd dat ik wacht op het model alles bij elkaar schrapen om goed te kunnen beginnen .

Tot zover ....
 
Dat zoiets kan vliegen... En dan zijn er nog mensen die niet geloven dat er een maanlanding geweest is :laugh:

Ziet er een tof en weeral uniek project uit, veel succes.
 
Mooi en interessant project, in een heel speciale setting. Dit wordt weer een verslag om van te smullen ^^

>w

Wat de landing(en) op de maan betreft : is het niet zo dat men op de maan de delen van de maanlanders kan zien staan die achter zijn gebleven ? Ik geloof dat ik er ooit eens foto's van heb gezien.

Groeten, Pascal
 
Nou Luitjes ,

De kit is binnen , ik vond het zeer snel ... alleen de profieltjes voor de cargo lift zijn er nog niet .
Ik kan dus nu al vast met vliegtuig aan de gang , zelfs de derde trap van de saturn v past ...... erin .


Afbeelding_399.jpg

Afbeelding_404.jpg

Afbeelding_400.jpg

Afbeelding_401.jpg

Afbeelding_403.jpg

Afbeelding_402.jpg

en met de derde trap saturn v

Afbeelding_405.jpg

Tot zover .........................
 
Ben dan wel zeer benieuwd naar het hak,breek en zaagwerk. :laugh:

Heb je de trappen ook al af? Daar ben ik eigenlijk ook zeer benieuwd naar.
 
Héhéhé, dit model doet me denken aan de tijd toen ik de Beluga bouwde. ^^^^


Veel succes Bubblegum!




Droop
 
Da's iets heel speciaals, ben zeer benieuwd naar dit avontuur ! GUnit.
 
Dat ziet er een prachtig project uit. Veel succes en ben benieuwd!
 
Ik ben ook wel benieuwd hoe deze "dolfijn" er in schaal zal uitzien ;)

Grtz,
Beyond
 
Dank je luitjes ,


Nu de astronauten weg zijn , heb ik een klein sprongetje gemaakt met het guppy vliegtuig .
Ik ben zeker een uurtje bezig geweest om de romp zeer voorzichtig met hobby mes door te snijden , toen ik zo bezig was moest het me aan haring kaken doen denken , alleen gaat dat makkelijker .....
Toen voorzichtig het deurtje eruit en toen de boel schuren en in model plakken met tape , toen een oud standaartje aangepast voor de romp erop te plaatsen .
Ik heb de derder trap van de saturn V erin geplaats en ja het past precies allemaal ..... .
Dit is even mijn laatste stukje voor een week of twee a drie , maandag heb ik herstel operatie van de vorige operatie die niet was goed gegaan ... (buikwandbreuk) ...



pragned_guppy.jpg

Afbeelding_030.jpg

Afbeelding_032.jpg

Afbeelding_034.jpg

Afbeelding_035.jpg

Afbeelding_036.jpg

Bouw ze en Tot over een tijdje ...
 
Dat werk ziet er goed uit. Ben weer zeer benieuwd naar wat dit allemaal weer gaat worden.

Verder heel veel succes voor je operatie. Ik zal voor je duimen. En dat het nu maar wel mag gaan lukken. ;)
 
Misschien moet je je operatie zelf uitvoeren, aan je model te zien ben je wel handig met een scalpel :laugh:
In ieder geval, een succesvolle operatie en een spoedig herstel gewenst :)
 
Een voorspoedig herstel toegewenst, en dat we gauw het vervolg van deze kit mogen meebeleven ;)

Grtz,
Beyond
 
Je weet je odnerwerpen wel altijd uit te kiezen Bubble. Anyway, veel suc6 met de operatie en tot binnenkort
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan