Hoofdsponsor

1/24 Austin FX-4 "London Taxi" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat tie weer die zeikerd, de bumpers moeten net zo glimmen als je body voor je er de chrome op spuit.

Laat hem maar doen, want die weet precies waarover hij praat. :8
Maar dan vraag ik me af, hoe je die zo glimmend krijgt? Of spuit jij meerdere lagen van dat Alclad-zwart en laat je de boel drogen tussen elke laag?

En nu, niet schrikken!
1_amai1.jpg

1_amai2.jpg

1_amai3.jpg

Ik heb de boel eens overwreven met een korreltje 2000 om alle oneffenheden eruit te krijgen. Dat is dan het schrikwekkende resultaat. Daarna heb ik de boel terug van een laagje vernis voorzien en hoop dat het allemaal weer goed komt. 8) Zo niet, kunnen we er weer tegenaan met zwart....

Hieronder, het interieur in de primer-jas.
Waar zijn die foto's nu weer heen om de kleuren binnenin te bekijken.:angry:

[1_interieur.jpg
 
Ron, waarom moet dit nu eerst glimmen voordat je alclad gebruikt. De alclad is toch een soort van chroom??

Kun je dat eens uitleggen?
 
Laat hem maar doen, want die weet precies waarover hij praat. :8
Maar dan vraag ik me af, hoe je die zo glimmend krijgt? Of spuit jij meerdere lagen van dat Alclad-zwart en laat je de boel drogen tussen elke laag?

En nu, niet schrikken!

Ik schrik niet zo snel en dus ook nu niet :laugh:

Dit ie eigenlijk vrij normaal, nog een of twee laagjes vernis en weer gaan schuren tot dat hij compleet mat is en dan met een fijnere korrel verder schuren zodat hij weer wat van zijn glans terug krijgt.
En dan gaan polijsten, zie ergens in een oud topic van mij hoe dat er ongeveer uitzag.

Over de Aclad, die spuit ik gewoon onverdund op 1,8 bar of was het nou PSI :unsure: en dan twee of drie laagjes en dan gimt het als een t**t bij mij.

Ron
 
Laat je tussen die verschillende zwarte Alclad-laagjes de boel drogen en zo ja, hoe lang?
 
Ik spuit meestal een mistlaagje en dan vrijwel direct een of twee normale verflagen erover, dus eigenlijk net als gewoon spuitwerk.

Dus ik hou geen echte droogtijd aan tussen de lagen en ook eigelijk niet nodig omdat de Aclad zeer snel droog van zich zelf.

Ron
 
Ok, ik had goesting om wat te schilderen vandaag....
Vandaar dat het motorgedeelte een eerste laagje zwart kreeg met het penseel. Pas op, er gaan nog zo'n laagje of 2 over.
Op de pic is de verf nog niet droog.

1_motor.jpg

Ik besef op dit moment van schrijven, wat voor stommerik ik ben geweest. Toen ik dus foto's kon nemen van de echte taxi, heb ik overal foto's van genomen, behalve van het motorgedeelte. :angry:

Enfin,

het interieur staat in een antraciet kleurtje. nu ben ik aan het twijfelen: zou ik nog eens met smoke over de zetels gaan of niet? Wat is jullie mening.

1_binnen1.jpg

1_binnen2.jpg
 
Vergeet ik nog te vermelden dat de body en de motorkap, een klein beetje zijn opgeschuurd en nog een laag vernis gekregen hebben.
Als deze laatste laag er strak opzit (is nu aan het drogen), dan wil ik nog 1 laagje geven en dan is het polijsttijd.
 
het interieur staat in een antraciet kleurtje. nu ben ik aan het twijfelen: zou ik nog eens met smoke over de zetels gaan of niet? Wat is jullie mening.
Als je die zetels met een acrylverfje heb gespoten, dan moet je eens proberen om met je vingers over de 4 of 5 zitplaatsen te wrijven. Zowel op de zitting als rugleuning.
Op die manier krijg je daar dan een zachte glimmende vlek, net alsof die plaatsen door het zitten van de chauffeur en passagiers wat ingesleten zijn.

Eerst wel op een afvalstukje proberen, Dominiek'ske.
Je weet wel: over smaak en kleuren... ;)




Droop
 
Goede tip!
Maar moet daar dan eerst een laagje vernis over, voor je de vinger gebruikt? Want acryl heeft toch nogal de neiging om zeer fragiel en kwetsbaar te zijn.
 
Zeker niks van vernis gebruiken. Gewoon zachtjes(!) met een vinger wrijven totdat je een mooie glans verkrijgt.
Die glans verkrijg je door het vet dat zich in je vinger bevind en dit resultaat kan je met geen enkel ander middel zo mooi verkrijgen.


Droop
 
okidoki, iets om te proberen dus....
achteraf kan de lak toch niet worden beschadigd, want eens alles gemonteerd is alles potdicht en kun je er niet meer aan.
 
Tijd om eens een testje polijsten te gaan afwerken.
Ik heb hiervoor de motorkap genomen. Indien deze de eerste keer mislukt, dan is dit nog niet zo erg en kan ze terug herspoten worden.

Zo stond de carosserie er bij na een laagje of 6 blanke lak over de zwarte verf. Vergeet niet dat de foto's ZEER STERK uitvergroot zijn en zo erger zijn dan de realiteit. :wacko: Maar dat hebben jullie al ongetwijfeld zelf ervaren?

1_cab1.jpg

1_cab2.jpg

En daarna na het polijsten met waterschuurpadjes (wat een woord zeg) korrel 2400 - 3200 - 4000 - 6000 - 8000 - 10000. Toen dit allemaal achter de rug was heb ik de motorkap nog eens bewerkt met de produkten uit de Novus polijstset.

1_cab3.jpg

1_cab4.jpg

De witte cirkel is de weerspiegeling van een ronde TL-lamp met ingebouwd vergrootglas, boven de werktafel.
Kijk goed op de laatste foto naar het verschil tussen de motorkap en het spatbord.

Conclusie: TEST GESLAAGD!!! en ik blij :D
 
Mooi.
Goed bezig Dominiek.
Zal mooi staan in de zilverkast.

Erik.
 
Mooi polijstwerk Dominiek ;) Het is te hopen dat de zon niet te fel schijnt als we deze in "real live" gaan zien, want dant krijgt iedereen pijn aan zijn ogen van de glans :laugh:

De tip van Droop voor de zetels heb ik ook met de Lotus gedaan, even opwrijven met een vinger, wattenstaafje of een zacht doekje en dan krijgen ze een satijnglans.

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Merci voor de complimentjes mannekes. Dat betekent dat ik op de goede weg ben. :D
Wat die zetels betreft en de tip van Droop..... problemen...... :(
ik heb namelijk een zeer droge huid, dus geeft deze niet veel vet af op de zetels..... maar chips eten en dan met de pollekes erover wrijven mag ook niet, want ik ben op dieet gevlogen van madam. Ik zal een Chinese vrijwilliger moeten aanduiden om eens te komen wrijven over de zetels van mijn auto.:8
 
Ik zal een Chinese vrijwilliger moeten aanduiden om eens te komen wrijven over de zetels van mijn auto.:8
Als ge er eens mee tot bij mij komt maatje, dan zal ik er eens met mijn vettige pollen aanzitten. ^^


Droop
 
Een rondje polijsten, enkel schuurpadjes zijn hier gebruikt. Nu moet er begonnen worden met producten om de glans er volledig op te krijgen.
(en het is nu al zo zacht als een baby-poepeke :8)

1_polijsten1.jpg

1_polijsten2.jpg

1_polijsten3.jpg
 
Jaja hij gaat al lekker glimmen en na het poetsen glimt tie helemaal lekker.

Maar als ik het goed ziet zit er nog wel iets in de lak van een sinaasappelhuidje of vergis ik me?

Ron
 
Je zou wel kunnen gelijk hebben, al is het zeer miniem. Maar dat komt omdat ik nog niet de nodige ervaring heb met polijsten en bang ben om de boel te verknoeien.

Het gaat steeds beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan