Hoofdsponsor

1/24 Austin FX-4 "London Taxi" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
begint vorm te krijgen

ziet er al mooi uit

gtrz

huge
 
Die 2e zwarte laag ligt er al enkele dagen op..... nu kan de vernislaag beginnen.

Vraag voor Ron of Rik:
gaan jullie tussen de verschillende vernislaagjes ook met een schuurpapier eroverheen of doen jullie dit enkele tussen de verflaagjes? Dat laatste heb ik wel gedaan. ;)
 
Als eerste zal ik toch nog even een kritische blik werpen ter hoogte van de achterlichten want daar is het zo te zien op de foto`s nog niet strak.
Let wel zwart is een van de moeilijkste kleuren wat betreft een slechte ondergrond want alles blijf je zien.

Om antwoord te geven op je vraag, als je laag vernis stofvrij is hoef je hem niet te schuren, en anders even nat schuren met een korrel 1000 of hoger voor de volgende laag, dit heb ik ook bij Long John gedaan.

Ron
 
Wat ik doe is idd heeeeeel fijn schuurpapier of anders polijstpapier. Met die motor (damesbrommer) :D heb ik eens staalwol geprobeerd. Dat was aardig te doen. Maar dit wel lichtjes en 000 als dikte/grofte maat.

Verder moet je dit daarna wel heel goed schoonmaken. Met water en een beetje afwasmiddel. Dan zit je ook goed.
 
De bumpers hebben hun laagje Alclad-primer gekregen. Ik moet zeggen dat ik het zelf zeer strak vind. 8)

2_bumper2.jpg


2_bumper1.jpg
Daarna was ik nog van plan om de body te voorzien van een eerste vernislaag uit de spuitbus. Neen dus! Dit ging niet door. Murphy had beslist om de spuitbus te laten sputteren en vastlopen. De komende dagen dus uitkijken naar een nieuwe spuitbus.
 
ziet er inderdaad niet slecht uit Aclad primer dat moet ik ook maar eens proberen ;)

Maarre spuitbus sputteren??? je heb toch een airbrush Dominiek.

Ron

Ps nog naar de plekjes van bij je achterlichten gekeken?
 
yep, inderdaad heb ik een ab....
maar eigenlijk is het dus véél goedkoper en gemakkeliijker om vernis te spuiten uit de bus....
 
Okee met een spuitbus gaat het ook.

Maar heb je dit nu al aangepakt want dit blijft je achtervolgen als het model klaar is.

picture.php


Ron
 
Ron,

bedankt voor het kritische oog..... ik moet dit nog eens controleren.
 

He, he, he, leuk om te zien hoeveel meningen er zijn. Bij mij heeft het juist heel fijn gewerkt. En was ik er heel erg tevreden over, zeker gezien het resultaat. :wacko:

Maar Ron, ik heb zitten turen naar dat rode vlakje dat je getekend hebt. Wat is daarmee?? Ik mis denk ik iets. :O
 
Rik als je goed kijk zie je duidelijk een hoogte verschil zitten (althans bij op de flaptop) waarschijnlijk een gietnaad gezeten?

Ron
 
Rik als je goed kijk zie je duidelijk een hoogte verschil zitten (althans bij op de flaptop) waarschijnlijk een gietnaad gezeten?

Ron

Ron,

Ik heb deze middag de auto nog in een eerste laagje vernis gezet en dus gekeken naar wat je aanhaalt. Neen, dat hoogteverschil is volledig normaal en geen gietnaad.:tongue:
 
Okee Dominiek dan zal ik de foto gelukkig verkeerd beoordeelt hebben.

Ik heb nog even terug gebladerd en inderdaad dat achterlicht ligt dieper dan de rest, ik zal in de war zijn geweest met de foto`s van de originele taxi die je geplaatst had :unsure:

Ron die eerst beter moet kijken voordat hij wat type
Middel123.gif
 
Laatst bewerkt:
Liever opmerkingen van jou, Ron. Meestal heb je wel gelijk....
 
Mooi, zonnig weer vandaag. Dus ideaal om eens de body, buiten, op de gevoelige plaat vastleggen in een stralend zonnetje na een 2 laagje vernis.

2_vernis1.jpg

2_vernis2.jpg

2_vernis3.jpg

2_vernis4.jpg

2_vernis5.jpg

Nu gaan we dit geheel nog een dagje op 2 laten uitharden en dan eens lichtjes opwrijven met een schuurpapiertje korrel 2000. Daarna nog een laagje op 3 vernis erover spuiten.

De bumpers zijn ondertussen voorzien van het Alclad-zwart. Verdikke, die foto's zien er niet scherp uit.

3_bumper2.jpg

3_bumper1.jpg

En als toemaatje, een fotootje van het apparaat voor dieptereiniging: de ultrasoon.
1_ultrasoonreiniger.jpg


Daarnaast heb ik ook nog een stukje van het interieur ineen geplakt en voorzien van de primer-laag.

Oh, voor ik het vergeet: Ik heb van de plaatselijke fietsenmaker een stukje "rustine" op band gekregen. Dit kan dan op maat gesneden worden voor de vloerbekleding.
 
:O
Blinken doet hij in ieder geval wel hé ;)

Mooi hoor, precies een spiegel :)

Grtz,
Beyond
 
Goed bezig.
Ziet er al meer en meer als een London Cab uit.

Erik.
 
Ziet er goed uit hoor lekker zwart ;)

Gaat tie weer die zeikerd, de bumpers moeten net zo glimmen als je body voor je er de chrome op spuit.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan