Hoofdsponsor

1/24 Austin FX-4 "London Taxi" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook een mooie oplossing zou ik zeggen.
Dank u, Modelbouwerke.
 
Af en toe moet een mens eens geluk hebben in het leven hé..... :laugh::laugh:

Ik was deze middag aan het "cruisen" in Knokke, toen ik plotseling deze mooie jongen zag staan.
Gelukkig had ik mijn fototoestel mee en jawel: klik, klik, klik.....
Toen ik zag dat er iemand stond te kijken naar mij, vroeg ik aan die persoon of hij de eigenaar van deze oldie kende. Antwoord: Jawel, het is mijn auto.
Toen vlug eens uitgelegd dat ik een modelbouwer ben en aan zo'n model begonnen ben. Daarna de vraag of ik van hem pics mocht maken en of het mogelijk was om foto's van het interieur te maken. Hij gaf me de sleutels en zei: Ga je gang.

Hier enkele van de 30 foto's die ik geschoten heb:

1_taxi1.jpg

1_taxi2.jpg

[1_taxi3.jpg

1_taxi4.jpg

1_taxi5.jpg

Dat is nu eens eersteklas documentatiemateriaal!!! ;);)
 
op het juiste ogeblik op de juiste plaats zijn noemen ze dat

laat je volledig gaan:laugh:

grtz
huge
 
Ge moet niet schone zijn om chance te hebben hé Dominiek'ske. :laugh::laugh:


Allez, nu eventjes serieus.
Dat is nu toch een toevalstreffer hoor. Hoeveel keer zal zoiets lukken?
Wel symphatiek van de eigenaar om je de nodige foto's te laten nemen.;)



Droop
 
Inderdaad geluk hebben....

En had je niet beter gevraagd om hem even op zijn zij te duwen?
Dan kon je gelijk wat foto's nemen van het chassis :laugh:

Grtz,
Beyond
 
een kleine update. Ik kon niet meer slapen na een shift van 18 uur en er was niemand thuis. Dus geluk bij een ongeluk.
Eerst wat opruimen in het atelier en daarna watkleine werkjes aan de taxi uitvoeren.

Alle chromen onderdelen heb ik proberen te leren zwemmen in een badje chloor. Na 10 minuten zagen ze er zo uit.
1_update1.jpg

Daarna de motorkap wat opgeschuurd en gekeken waar er plamuur op moest.
1_update2.jpg

Na het drogen van de plamuur en schuren ziet de motorkap er nu zo uit.
1_update4.jpg

En een heerlijk stukje plakken op het dak: het taxilichtje.
1_update3.jpg

Tot de volgende...
 
dus zal er wat alclad aan te pas komen

of doe je dit met iets anders

ik ergens gezien dat er chroomspuitbussen zijn die alclad evenaren?


grtz

huge
 
Voor mij wordt het Alclad en anders BMF.
 
Was het chroom zo slecht dan Dominiek dat het eraf moet?

Ik zelf laat het chroom er gewoon op zitten als er geen gietnaad zit want dat vind ik mooier als Aclad en steviger.

Ron
 
Het kon niet verwijderd worden uit de sprue zonder schade op zeer zichtbare plaatsen... Vandaar....
Ik heb ooit eens een testje gedaan waar je dergelijke schade probeert te herstellen en je bleef het altijd zien.
 
Daarnet, even tussen de soep en de patatten, de body en motorkap van een laagje primer voorzien van het merk Action.
Ik had al direct in de smiezen dat het schuurwerk op de motorkap niet goed was...:angry:
De body zag er bij de eerste controle behoorlijk uit.

Ik ga jullie de pics bezorgen wanneer het materiaal droog is en kan gefotografeerd worden.
 
Zoals gisteren beloofd: de foto's van de eerste primerlaag.

En ik dacht dat ik die motorkap mooi had geschuurd??? Ja, mis dus... :angry:
2_primer1.jpg

Een eerste laagje ziet er hier wel goed uit...
1_primer2.jpg

Nog een mooi gietnaadje dat ik heb vergeten of niet gezien...... :wacko: Sorry voor de wazige foto.
1_primer3.jpg

En hier moet ik de panelline iets beter uitdiepen, zodat alles egaal is.
1_primer4.jpg


Je ziet, een laagje primer kan veel tonen waarvan je denkt dat het er niet is.... Niet getreurd, dit wordt uiteraard opgelost.
 
Ok, deze namiddag heb ik die lelijke gietnaden weggeschuurd. Dan zo'n anderhalf uur schuren op de bumpers om ze perfect te krijgen, wat nog gelukt is ook.:D

Hier zien jullie even een dryfitje van de bumpers en de geprepareerde koplampen. Alles klaar dus om de Alclad-behandeling te ondergaan.

1_dryfit1.jpg

1_dryfit2.jpg

1_dryfit3.jpg

Verdikke, zie ik nu net dat ik die panelline boven rechts op de achterkant vergeten te corrigeren ben.:@
Ach, what the heck, we zijn toch weer een stukje verder.

Tot de volgende...
 
Mooi gedaan hoor, maar in het vervolg je eigen topic eens herbekijken ;), dan zie je meteen wat je zelf al hebt aangehaald waar je nog moet aan werken :laugh:

Bumper ziet er ook wel mooi geschuurd uit ;)

Grtz,
Beyond
 
knap werkje vergeet wel niet je stuur aan de andere kant te zetten:D

ik volg je in stilte
 
Tijd voor een kleine update. Ik was al blij met dat 1 uurtje modelbouwen voor deze week :dry:

Ik was niet tevreden met de achterkant. Ik moest nog 1 panelline terug goed brengen, wat ondertussen gebeurd is. Daarnaast word ik steeds professioneler (lees "minder amateuristisch"): ik ga steeds meer vooruitkijken dan vroeger. Dryfitten ook dus. De bumper sloot niet mooi aan met de carrosserie en ik heb toen eens goed gekeken waar het probleem zich voordeed. Ofwel was op de plaats waar beide samenkomen, de body te breed, of anders te bumper niet breed genoeg. De oplossing die het beste leek was de body iets te versmallen. Dit is gebeurd met een freesje en broeder Dremel. Dat is toch niet zichtbaar achteraf.

1_frees2.jpg

1_frees1.jpg

Daarna de motorkap opnieuw bijgeschuurd en voorzien van primer en als laatste de body ook een nieuwe grijze laag gegeven. Nu staat alles weer mooi te drogen.
 
Ok, de laatste primerlaagjes waren droog.
1_prime10.jpg

1_prime11.jpg

1_prime12.jpg


Dus hoog tijd voor de eerste kleurlaag.
1_laag1-1.jpg

1_laag1-2.jpg

1_laag1-3.jpg

1_laag1-4.jpg

1_laag1-5.jpg

1_laag1-6.jpg

Nu mag alles lekker 1 of 2 dagen drogen. Daarna er met een schuurpapiertje korrel 2000 even over en een nieuwe zwarte laag nevelen.
Al bij al ben ik best tevreden van deze Aqua Color paintjob.
 
Da's inderdaad een mooi spuitwerkje Dominiek'ske.

Op naar het vervolg! :)




Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan