Nu de wedstrijd is afgelopen, is het tijd om met iets nieuws voor de dag te komen.
Wat dachten jullie van dit?
En de inhoud:
![]()
Nu de wedstrijd is afgelopen, is het tijd om met iets nieuws voor de dag te komen.
Wat dachten jullie van dit?
En de inhoud:
![]()
Laatst gewijzigd door Camaro69; 17-10-14 om 20:13
Grtz,
Dominiek
Dat ziet er weer erg mooi uit. Ik weet zeker dat hier weer een juweel van een taxi uit gaat komen.
Ik ga je weer met arends ogen volgen. Deze auto´s vallen toch altijd wel erg in de smaak bij mij.![]()
Mooie auto Dominiek, en de kit ziet er goed uit. Gaat ge deze zwarte kleuren zoals op de boxart ? Lijkt me heel mooi in hoogglans-zwart, en dan flink opblinken
Groeten, Pascal
Een origineel en ongebruikelijk onderwerp, zou ik zo zeggen. We volgen![]()
Ewel Pascal, de bedoeling was om deze te laten glanzen zoals een spiegel.... een wagen om het polijsten op te oefenen dus.
Enkel jammer dat de onderkant zo miniem gedetailleerd is, maar ja, ik ben verwend geweest met de Impala op dat vlak.
Grtz,
Dominiek
Misschien een beetje extra info:
De FX4 was de opvolger van de Austin FX3 en werd geproduceerd tussen 1958 en 1997.
Bij de lancering werd de FX4 uitgerust met een 2.2 L Austin diesel en een Borg-Warner automatische transmissie.
In 1961 werd de manuele transmissie van de Austin Gipsy een optie. Vanaf 1962, werd de Austin 2.2 L petroleum-motor beschikbaar. De meeste FX4's gebruikt in London waren uitgevoerd met een dieselmotor en een automatische transmissie.
In 1968 was er een facelift. De originele wagens werden voorzien van kleine achter- en stoplichten. Op het dak werden knipperlichten gemonteerd, gekend als "bunny ears" (konijnenoren). Later werden de "bunny ears" weer verwijderd.
In 1971 werd de 2.2 L (precies 2178 cc) dieselmotor vervangen door een uitgeboorde versie van 2.5 L. Dit nieuw model was gekend als de FX4D.
Origineel was de FX4 voorzien van chroom bumpers. In 1979 werden de "overriders" (hoe vertaal je dit??? Bumperstoppers misschien) vervangen door rubberen versies.
Een voorbeeldje van de "bunny ears"
bron: Austin Rover online
Grtz,
Dominiek
Leuke info
Ik heb nog wat foto's gevonden, ik hoop dat ze niet te groot zijn :
Bron : flickr.com
Bron : carrelation.nl
Bron : blogspot.com
En hier staan wat foto's van een schaalmodel : 7. Austin FX4 - Les Miniatures des Collections Presse
Groeten, Pascal
Merci, Pascal.
Het vinden van de foto's van de carosserie is niet zo echt moeilijk, er zijn er letterlijk duizenden voorhanden. Maar foto's van het chassis en interieur...... dat is een ander paar mouwen. Na 1 uur zoeken heb ik al 1 foto van het motorblok die bruikbaar is. Chassis: noppes.
Ik heb een mail gestuurd en gevraagd aan de london cab company en bij rover of ze me misschien konden helpen. We zien wel.
Grtz,
Dominiek
pffff....
Ik ben gestart met dit modelletje.
Gezien ik 14 dagen niet thuis ben, heb ik beperkte middelen ter beschikking. Enfin, dit kan de pret niet drukken.
Maar wat wel frustrerend is: ik moet hier het fototoestel van mijn madam gebruiken, omdat ze met dat van mij weg is. Ramp, o ramp, daar kun je gewoon geen deftige foto mee maken. Macro ingeschakeld...... pfffff, wazig zicht..... gewoon niet te doen. Dat ik maar rap binnen een dag of 2 mijn eigen toestel terug heb.
Spijtig, maar jullie gaan een beetje moeten wachten op foto's. Een geluk voor jullie: ik kan deze wagen niet afwerken, want hier kan ik niet spuiten.
Grtz,
Dominiek
Heb juist dezelfde liggen.
Ga je volgen en misschien tussendoor ineens mee bouwen.
Zou wel leuk zijn, een duobuid op afstand![]()
![]()
Erik.
Grtz Erik.
Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.
Mooie wagen, met vele mogelijkheden qua schilderwerken..
Toen ik laatst in London was (zo'n 3 jaar terug) heb ik er verschillende zien rijden, allemaal anders van uitvoering, meestal met reclame opschriften...
Mogelijkheden zat...
Hoewel die zwarte uitvoering ook wel speciaal is.
Het was trouwens een zwarte waar ik toen gebruik van gemaakt heb
Ik ben ook een volger
Grtz,
Beyond
![]()
-- Hoe foto's uploaden -- Huisregels -- Afgewerkte projecten posten -- Spammen en ongewenste reclame -- Contact: beyond@modelbouwen.be -- Mijn projecten op een rij?= klik hier
Dominiek, als je nog meer referentie nodig hebt, ik meen dat er ergens in het Antwerpse zo'n taxi rijdt. (effectief als taxi)
Moet misschien wel te vinden zijn via Google of de gouden gids.
Ik heb net een mailtje ontvangen van Rover zelf. Helaas negatief. Ze hebben, overigens heel beleefd, gemaild om te zeggen dat het hen spijt, maar dat ze me niet kunnen helpen.
Als ze bij Rover zelf al geen foto's van een chassis van eigen makelij bezitten????![]()
Grtz,
Dominiek
Ik ben blij dat ik deze morgen mijn eigen Fototoestel heb kunnen recupereren.Daarnaast ook nog enkele extra werkmiddelen om te bouwen ook meegenomen, want ik ben nog altijd op verplaatsing aan het spelen.
Dan de eerste updates van het echte werk:
Ik ben zeer positief verrast van de kwaliteit van de banden. Je mag niet vergeten dat het hier om een kit uit 1986 gaat. De remmen hebben een eerste laagje grondverf gekregen. Ik weet het, het is nog niet goed, maar momenteel wordt alles met de hand geschilderd ipv gespoten. Er zullen dus enkele extra laagjes nodig zijn.
Een stukje ophanging. Zelfs met een gekwastte grondverf komen zaken aan het licht die anders niet zichtbaar zijn. Dus gelijk op de linkse met schuurpapier en scalpel in de weer.
En nog een lekkere gietnaad op de body. Maar dit is geen groot probleem. Deze kan relatief eenvoudig worden weggeschuurd.
![]()
Grtz,
Dominiek
Een mini-update zonder foto's.
De body is geheel klaargemaakt om een eerste keer te spuiten met grondverf. Dit houdt in dat de paneellijnen iets dieper zijn gekrast, overtallige flash is verwijderd gietnaden weggeschuurd zijn en de ganse body mat is gezet met een schuurpapiertje korrel 2000.
('t is weer zo ver dat ik voor niks geen tijd heb)
Grtz,
Dominiek
Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: