Hoofdsponsor

1/72 P-51B Mustang (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Zo, nog een tussendoortje om de schilderkunsten wat aan te scherpen :)
modelbouw076.jpg
De raampjes,decals en plan. Zoals je misschien kan zien is deze in twee versies te bouwen, een usaaf en een raf versie. Ik ga deze in usaaf kledij steken.
modelbouw077-1.jpg

Lekker gedetailleerd kitje 8)
modelbouw078.jpg
modelbouw079.jpg
 
Ziet er voor schaal 1/72 redelijk gedetaïlleerd uit, of vergis ik me?
Veel bouwplezier.

Erik.
 
Je vergist je niet :nowink:
Eerste vorderingen:
modelbouw080.jpg
De P51 had een houten vloer die zwart geschilderd werd. Groot was mijn verbazing dat de pitvloer voorzien was van nerven.
modelbouw085.jpg
De verkleurde vlekken die je ziet moeten slijtage van de zwarte verf voorstellen waardoor de houten vloer bloot kwam.
Pilot seat, ook hier weer mooi detail, alleen jammer dat de verf nog niet droog is. Ik zal morgen betere foto's nemen.
modelbouw083-1.jpg
Pit zijwanden:
modelbouw087-1.jpg
modelbouw088-1.jpg
En nog een foto van de wielruimtes om het detail te tonen
modelbouw090-1.jpg
 
Dat ziet er uit als een goed verzorgde kit.

Igg wel weer veel plezier hiermee. En ik zie dat je er weer veel moois van maakt. :laugh:
 
leuke kit is dit zeg. Mooie details inderdaad, en ik ben heel benieuwd naar de pasvorm.

Het begin ziet er goed uit Tomas :)
 
Dit ziet er inderdaad een mooi vliegtuig uit.
Én een mooi begin die je maakt.

Deze kit ziet er een ideaal project uit om op te oefenen...
Ik volg je van dichtbij ;)

Grtz,
Beyond
 
Leuk, een der mooiste der vliegdingen ! Heb je veel flash weg te schrapen, of lijkt dat alleen zo ? GUnit.
 
Hey Tomas,

Dat zie er een mooi kit uit :) Maar wat voor een kleur heeft Revell gekozen voor het plastic zeg !? Groen ???

Zal een leuk model worden met die haaientanden ^^

Groeten, Pascal
 
Ik heb echt reuzefun met dit ding. Het aanwezige detail geeft veel voldoening na het schilderen.
GUnit: er zit spijtig genoeg wel veel flash op en het is opletten geblazen om het kleine detail niet mee weg te schuren.
Pascal: Dat groen is idd. ff wennen; 't is te zeggen, het went niet, serieus vermoeiend kleurke voor de ogen. Denk er daarom aan om alles in de primer te gooien.

Droge foto's :laugh:
modelbouw094-1.jpg
modelbouw096.jpg
modelbouw098.jpg

Cockpit in elkaar geplakt
modelbouw099.jpg
modelbouw101.jpg

En aan de wielen begonnen,
modelbouw106.jpg
Voorzichtig de aanwezige flash, en jammer genoeg een gietnaadje die over de volledige wieltjes liep, weggeschuurd. Daarna de wielen van een plat vlakje voorzien en in de primer gezet.
modelbouw108-1.jpg
 
Nadat de primer droog was begonnen met de ophanging een kleurtje te geven.
Eerst een laagje alu en vervolgens een wash erover van matzwart.
modelbouw114.jpg
Dan waren de velgjes aan de beurt. Deze hebben een laagje alu gemengd met raw umber olieverf gekregen.
modelbouw109-1.jpg
Hierna gedrybrushed met alu gemengd met matzwart. Vervolgens waren de banden aan de beurt. Deze heb ik eerst een laagje matzwart gemengd met mat bruin gegeven. Daarna een drybrush erover met matbruin.
modelbouw118.jpg
modelbouw124-1.jpg
modelbouw120-1.jpg
 
Hey Tomas,

ik heb de indruk dat je goed op dreef geraakt... :laugh:

Zover ziet het er best ok uit volgens mij, maar echt raad geven kan ik je niet. Vliegtuigen zijn mijn ding niet. Indien je vragen hebt, stel ze gerust, de antwoorden komen vanzelf.
 
Het ziet er al goed uit ga ik proberen te volgen.
En inderdaad weer goed om met te oefenen.

Mark
 
Jaja, ik begin het plezier in het schilderen te ontdekken :laugh:
Na wat schuurwerk, een dryfit en nog wat schuurwerk de romphelften aan elkaar geplakt.
Dit zag ik net pas op de foto, de stoel komt niet mooi in het midden. En die naad ga ik nog wegwerken.
modelbouw125-1.jpg
Nog wat cockpitpics, omdat ik er zo fier over ben :laugh:
modelbouw127-1.jpg
modelbouw128.jpg
Het begint zowaar op een vliegtuig te lijken
modelbouw130.jpg
 
Dat ziet er heel erg mooi uit, Tomas, en ik weet hoe klein het is want ik heb ooit er ooit eens eentje van Academy gemaakt. :

Picture051.jpg
 
't is zeker een klein ding, denk dat ik me zo'n kap met vergrootglazen ga aanschaffen :laugh: Mooie mustang trouwens Dany 8) Was die canopy voorzien om open te zetten of heb je doktertje moeten spelen?
Na wat foto's van p51's bekeken te hebben kwam ik op een idee.
Een vleugel
modelbouw137.jpg
Oeps :ph34r:
modelbouw138.jpg
nog een vleugel
modelbouw139.jpg
Dju, nog eens oeps :angry:
modelbouw140.jpg
En zo zou het ongeveer moeten worden
modelbouw143.jpg

De staartvleugels gaan waarschijnlijk eenzelfde kuur ondergaan en als ik me stout genoeg voel de staart ook :ohmy:
 
Goed zo Tomas, dit is het begin van ombouwen en dit gaat regelrecht naar het scratchen :laugh::laugh::laugh:

Laat je maar eens goed gaan, het kan alleen maar meer realisme in je model brengen...

Tof :)

Grtz,
Beyond
 
ge gaat het niet geloven maar ik ben echt op zoek op foto's om dingen te scratchen bij dit model. Maar er zit al zoveel detail in dat ik het alleen maar zou verkl*ten.
Affijn, terwijl moeder de baas naar mijn restaurant zat te kijken heb ik me maar beziggehouden met opereren.
modelbouw145.jpg
modelbouw146.jpg
en toen.... toen voelde ik me stout :P
modelbouw148.jpg
tsjakkaa ! Neenee, zo vlot ging het niet. Na een uurtje snijden met heel veel engelengeduld en een slip in mijn vinger:
modelbouw149.jpg

En zo zou het ongeveer moeten worden
modelbouw150.jpg
 
Hey Tomas,

De operaties zijn geslaagd ^^ Geeft toch altijd wat extra realisme aan een kit als "alles naar beneden hangt".

Groeten, Pascal
 
Hey Tomas, :)

Inderdaad, operatie geslaagd, lijkt al meer realistisch he. Knap. :88)
 
Thanx jongens. Gisteravond nog wat met putty gespeeld en de eerste flappen terug gelijmd.
modelbouw153.jpg
En zoals je misschien kan zien heb ik in elke vleugel een klein stukje steun aangebracht omdat met het wegsnijden van de flaps de vleugels doorhingen.
modelbouw152.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan