Hoofdsponsor

1/72 P-51B Mustang (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankubeleefd mannen :) Vandaag de raampjes ontdaan van tape en op zijn plaats geplakt.
Zoals je kan zien past het niet helemaal, jammer maar helaas. Lesje voor volgende keer :8
modelbouw308.jpg
modelbouw310.jpg
 
Netjes hoor maar kan je die kier vooraan aan het windscreen niet wat dicht plamuren?
Plak eerst wat masking tape over het raampje, met een fijn styrenestripje wat plamuur aanbrengen, heel lichtjes opschuren en klaar is kees ... euh... Tomas. ^^

Deze kleine ingreep zou het toestel direkt een grotere meerwaarde geven. ;)


Droop
 
Zo fijn kan ik niet werken hoor Droop :nowink: Dan hangt heel de canopy vol, en terug afplakken zonder de boel af te breken zit er ook niet in. Heb de kieren gevuld met micro crystal clear, wit spul dat doorzichtig opdroogt en verdacht veel op houtlijm lijkt :laugh:
Gisteravond nog snel even een vernislaagje gegeven zodat ik vandaag verder kon met de decals.
Resultaat na een paar keer stressen, vooral met de haaienbek die plots bij elkaar trok :ohmy:
modelbouw312.jpg
modelbouw314.jpg
modelbouw315.jpg

De mustang gaat nu een weekje aan de kant zodat ik niet voorheb zoals met de skyraider dat de decals plots allerlei smoelen beginnen trekken. Dan de canopy nog bijwerken, beetje vervuilen, laagje vernis en hij is klaar :)
 
Netjes, Netjes...ik zou nog wel opteren voor wat uitlaatsporen achter de motor en wat roetstrepen van de MG's in de vleugels.

Eventueel nog een zacht wasje er over en die is klaar.
 
knap werkje tomas dit ziet er wel heel goed uit 8)
 
Gisteravond deze even vanuit zijn rustplekje gehaald en verder gegaan met verweren. Mengeling van burnt sienna en lamplack olieverf zeer sterk verdund aangebracht om uitlaatstrepen te maken en kruitsporen op de vleugels aan te brengen. Toen dit droog was een wash erover met dezelfde kleuren olieverf, alleen deze keer meer bruin dan zwart. Daarnet de foto's genomen, zeg maar wat jullie er van vinden ^^
modelbouw331.jpg
modelbouw334.jpg
modelbouw336.jpg

Terwijl ik zat te wachten tot de laag roet- en kruitsporen droog was zou ik normaal eens gaan paffen zijn. Maarja, nu ik gestopt ben zat ik met een dood moment. En dan kreeg ik een inval, ik ga Colonel Dave "Tex" hill er bij zetten. Net zoals op de foto die Jadefalconguard gepost heeft. Natuurlijk heb ik zo geen figuurtje liggen maar dat zou te gemakkelijk zijn, nietwaar? Dus een doos opengetrokken waar een hoop figuurtjes bijzitten en even kijken wat wel eens zou kunnen lukken.
Men neme een stel afrika corps duitserkes
modelbouw129.jpg
Kiest er een paar uit waarvan je denkt hier gaat het mee lukken en begint te hakken en verbouwen
modelbouw321.jpg
Hey, waz haz happentz zo my hairz ?
modelbouw322.jpg
na wat puzzelen met allerlei bodyparts
modelbouw327.jpg
 
Zo zo, nu begin je al te scratchen met figuurtjes ;)

Ziet er goed uit. En als ik een tip mag geven, probeer om je onderdeeltjes van de figuren te verstevigen met ijzerdraad erin te bevestigen...
Je weet wel, gaatje boren, ijzerdraadje erin,...
Zo ga je minder kans hebben dat het uiteen valt ;).

Vlieger ziet er geslaagd uit.

Grtz,
Beyond
 
Thanx for the tip, ijzerdraad ligt klaar want ondertussen liggen zijn linkerarm en rechterhand er al af :laugh:
 
Tomas, een twee kleine puntjes van kritiek op je verwering als je me toelaat :

De vorm van je uitlaatgassen zijn bolvormig. In realiteit waren deze bijna uitsluitend te vinden in strakke lijn achter de uitlaat. Let ook even op het kleur. Dit is niet zwart, maar eerder typisch 'asgrijs' tot wit.

Wat ik zou doen om dit aan te pakken is nog even heel strak achter je uitlaat wat lichtgrijs drybrushen en daarna wat wit.

p51_wartime.jpg


TWeede puntje zijn je cordietstrepen op de vleugels :

howard2.jpg


Zoals je hier (niet :O) ziet zijn de .50's van de Mustang B volledig ingewerkt in de vleugels. Hierdoor waren de cordietstrepen zeer nadrukkelijk aanwezig vooraan de veleugel en op de Leading Edge en veel minder duidelijk achteraan. Temeer omdat daar ook de ammodoors gevestigd waren.

Hier zie ik niet onmiddellijk een oplossing voor helaas.

Je hebt een zeer puike prestatie neergezet van een Mustang en zeker eentje om trots op te zijn, maar met deze kleine aandachtspuntjes zet je hem nog een stapje hoger :)

Oja, ik denk net aan iets, je zou nog eventueel de guns kunnen afdekken met een 'doekje' zoals bij de echte. Dit was om bij het opstijgen geen zand ed in de guns te laten komen. Door de schuine ligging van de .50's waren deze uitermate gevoelig aan 'jamming'.

Groeten,

G.
 
Je mag kritiek geven hoor, ik kan er alleen maar uit leren :) Dat van die uitlaat had ik ook al gezien, een beetje te enthousiast geweest :$ Ik zal een poging wagen om het realistischer te maken. De kruitsporen en afdekking van de lopen is compleet nieuw voor mij. Ik ga er alleszinds nog iets mee proberen te maken hoor ;)
 
Na een pauze wegens te warm, te moe en nog zo van die toestanden daarnet Texje verder bewerkt.
Klaus, het donorsoldaatje, ontdaan van atributen en een jasje gegeven van plamuur. Zoals je ziet heb ik de tip van Beyond ter harte genomen en verstevigingen aangebracht voor de armen. De benen zijn ook met ijzerdraad aan het torso bevestigd.
modelbouw341.jpg
En dan TSAKAA !!!!! :laugh: Klaus zijn kop er af.
modelbouw342.jpg
Om vervolgens vervangen te worden door de kop van de piloot uit de P40 kit die ik nog ga bouwen. Waarom neem je dan niet de ganse piloot om als Tex te fungeren hoor ik jullie al denken. Wel, onder andere hierom...
modelbouw346.jpg
Meneer heeft een open hartoperatie achter de rug en zijn hem vergeten dicht te naaien :8
Hoe ziet ons Texke er dan uit nu? Awel, azo...
modelbouw343.jpg
modelbouw345.jpg
 
Tomas,
jij zou ongelukkig zijn mochten ze je mes afpakken zeker?

Neen hoor, knap wat je toont en verwezenlijkt.
 
Ik heb me hier een kriek gelachen met de bijhorende commentaren. :laugh::laugh:

Je blijft goed bezig, Tomas.



Droop
 
Beetje een sadistisch trekje.
Maar voor de rest , subliem.

Erik.
 
Prachtig hoor.
Ik weet wat een gepruts het kan zijn in deze schaal, maar jij doet het zeer goed, mijn inziens...
Dit wordt er ééntje voor op de wedstrijdtafel...

Grtz,
Beyond
 
Dank voor het lof jongens :) maar te veel eer hoor. Dit zijn mijn foto's niet :laugh:

Serieus nu...
na een klein dipje de voorbije weken gisteravond terug begonnen aan Texje.
Eerst de basiskleuren gedaan en daarna alles bijgewerkt met veel klodderen en proberen. Ik ben redelijk tevreden met het resultaat, al kan het natuurlijk altijd beter.
modelbouw352.jpg
Ik heb een poging gedaan om de vleugellamp zelf te maken aangezien het voorziene ding van Revell voor geen r**t pastte. Deze techniek was ik per toeval tegengekomen tijdens mijn zoektocht naar mustang foto's.
Tech Tips: Landing Lights From Cello Tape
Ik heb hiervoor alutape gebruikt en dit dichtgeplakt; zodoende was dit dik genoeg om te bewerken. Dit stukje alu op een dichtgevouwen stukje keukenpapier en even duwen met de achterkant van een penseel.
modelbouw339.jpg
modelbouw340.jpg
Dit moest nog een beetje bijgesneden worden wat resulteerde in tien nieuwe rondjes maken :8 Toch eens investeren in een rondjesmaker.
Dan met mikro krystal klear (oftewel dure houtlijm :laugh: ) in de vleugel aangebracht
modelbouw347.jpg
en een stukje tape erover
modelbouw350.jpg

Dan het, voor mij, laatste detail, de antennedraad. Na een poging met uitgerafelde garen, gietraamrekken toch maar een stukje nylondraad genomen. Kwestie van geen zenuwinzinking te krijgen :laugh:
modelbouw356.jpg

Dan Tex nog even vastgeplakt aan het vliegtuig en viola, klaar is kees.
modelbouw365.jpg
modelbouw368.jpg
Tex lust wel eens een glaasje....
modelbouw367.jpg
modelbouw369.jpg
 
Wel Tomas,
ik ben dan wel geen vliegtuigbouwer, en ik weet ook heel erg weinig van, maar ik vind dat je een heel erg mooie prestatie hebt neergezet.

Prachtig hoor, ik ben nu nog meer benieuwd naar je JU88...

Grtz,
Beyond
 
Mooi eind resultaat hoor, men complimenten.
Nu nog je 10 mooiste eind foto's opsturen of doorgeven aan de Moderator van dit forum en deze kan dan ook bij de afgewerkte projecten.

Proficiat Applaus
 
Het ventje staat er alsof hij juiste een scheet laat die hij beter niet had gelaten :D

Knap gedaan, zeker voor die kleine schaal.
Zeg hoe noemt die soort klei die je gebruikt om je stukken even in vast te zetten om te kunnen schilderen ?
Heb je alles met een borstel gedaan of ook AB / spuitbus ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan