Hoofdsponsor

1/72 P-51B Mustang (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blij dat jullie het ook wat vinden :)
Dat was idd. een priegelwerkje, het voetje bestaat uit vier laagjes plasticard, middenstuk is gewoon een rond stukje dat ik uit mijn donordoos gepikt heb en het eigenlijke vizier zijn ook weer vier stukjes plasticcard. Ben een paar keer moeten buitenlopen om een sigaret op te steken omdat die kleine stukjes steeds maar wegsprongen en ik ze niet meer terugvond, kon ik elke keer opnieuw beginnen :laugh: Het is niet helemaal wat het zou moeten zijn maar iig vind ik het beter dan het vizier ,wat ik trouwens verdacht veel tegenkom in verschillende kits, dat Revell voorzien had.

De mustang staat trouwens momenteel te drogen na een primerlaag
modelbouw281.jpg
modelbouw282.jpg

Had beter gewacht met monteren van het landingsgestel en de prop maarja, volgende keer beter hé :laugh:
 
Tomas,


Een dikke proficiat met je bouwkunsten

Ik heb naar je bouwverslag gekeken en heb een vraag.
Het wijnlood dat je gebruikt is dit zelklevend?
of moet je dat zelf kleven.
Ik moet namelijk nog een paar stukjes ;) scratchen voor mijn BF 109
en dit zie er wel interresant spul uit om te gebruiken.

Grtz
Dikkie dik
 
Dikkie dik,
Wijnlood, is zoals het genoemd wordt het lood dat je om de goede wijnsoorten aantreft. Je kent ze wel, met een kurk. Dan zit deze kurk onder van dat lood. Dit is heel dun en voor vele doeleinden erg geschikt.

Dus eerst de fles leeg. Dan lekker bouwen. :laugh::laugh::laugh:

Maar wel eerst de kater wegslapen he. Anders wordt het nog niets. Maar het is niet zelfklevend.
 
De oude Battlestar Gallactica of de nieuwe ?

Indien de oude ; neen, dank je liever niet, indien de nieuwe ; "ok, babe; let's get a room to go frack" :D

De nieuwe uiteraard, mare, als het voor jouw hetzelfde is, liever D of Boomer :wub:

On topic : Tomas, ziet er heel netjes gespoten uit. Benieuwd naar het vervolg
 
Dikkie dik, het is inderdaad datgene wat modelengeneer zegt. Ik gebruik secondelijm om het vast te plakken, wat niet altijd even goed gaat trouwens. Soms komt het wijnlood los van de plastic :(
Jade: valt mee hé, voor een bus uit de brico. :laugh: Ik heb wat ervaring met spuitbussen, heb jaren aan auto's op 1:1 geprutst en dan steek je wel wat op. Hopelijk gaat het kwasten de boel nu niet verknoeien :ph34r:
 
Voor een spuitbus is dit een zeer mooi resultaat. Waarom ook niet je deklaag met een spuitbus ?
 
Omdat ik wil leren kwasten :laugh:neenee, ik denk er aan om een airbrush aan te schaffen, eerst nog even sparen

en de halve trouwboek overtuigen :ph34r:
 
............................

en de halve trouwboek overtuigen :ph34r:

Dat is dan meteen het moeilijkste aan deze hobby.....en meestal even moeilijk voor beginners als voor gevorderden, en het betert niet, het blijft even moeilijk met de jaren....:laugh::laugh::laugh:

Ziet er inderdaad mooi gespoten uit hoor Tomas.
Ik vind dat je goed vooruit gaat in de hobby ;)

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Dat zit er aan te komen, de cockpit lijkt me goed in orde ! GUnit.
 
8) BlingBling! Ma plane is pimped :laugh:

modelbouw289.jpg

Twee laagjes alu met het oog op de verwering :)
 
Hey Tomas,

Nu je kist in haar metaalkleurtje zit is het nu het uitgelezen moment om de zouttechniek toe te passen.

Krijg je straks dan een pracht van een verweerde kist. ;)




Droop
 
Werkt dat dan ook als je met de borstel schildert?
Het is toch te laat hoor, na vijf lagen is dit de bovenste kleur
modelbouw291.jpg
 
Zeer mooi resultaat. En dan nu een gouden tip, rustig met de verwering. In tegenstelling tot bijv. de Japanse vliegtuigen bleef de verf tamelijk goed zitten op de Mustang.

Wat je wel kreeg was enorme verkleuring van de verf door de zon (tot het lichtbruine toe). Je zou kunnen experimenteren met olieverf hiervoor, of een paar kleurenfilters.

Chips waren beperkt tot de 'walkway' op de vleugel, en de leading edge van de vleugels.

Ben razend benieuwd welk beestje je gaat maken. Al enige info over squadron of dergelijke ?
 
Wel, de kit is voorzien als vliegding van ace David Lee "Tex" Hill en ik had hem graag ook zo geschilderd. Hij zat eerst in de AVG, de zogenaamde "Flying Tigers", in 1942 werd deze groep ontbonden. Deze man was één van de vijf Flying Tigers die meegingen naar het 23rd squadron waar hij van een P-40 overging naar een mustang. Alleen over zijn tijd in een mustang is weinig tot niks te vinden en de decals die bij de kit zitten kloppen niet :(
Foto van zijn vermeende mustang, zoals je ziet hoef ik me niet in te houden met verweren :laugh:
Hill002a.jpg
 
Tomas, zal vanavond eens in mijn boekjes van de Mustang duiken, zal mss wel iets vinden.
 
Tomas,

heb deze voor je gevonden, niet het toetel, maar de bios van Tex :
Flying Tiger Assotiation | Bios | 16th FS Bios

foto'ke

Tex%20Hill%20ON%20Plane.JPG


Markings : Google Image Result for http://www.flyingmule.com/img/prd/EI-10004_01_lrg.jpg

Hope this helps :)
 
Thanx :) Die foto had ik al maar die bios en de rest van die site vind ik heel intressant.

En dan nu, foto's :D
Nadat ik eergisteren en gisteren de onderkant en het landingsgestel beschilderd had, ben ik vandaag voorzichtig beginnen verweren.
Meer ga ik aan deze kant niet doen, anders gaat het vlug teveel worden denk ik :unsure:
modelbouw297.jpg
Hier kun je trouwens zien dat mijn vizier een hoekje kwijt is :(
modelbouw299.jpg
modelbouw300.jpg
 
Vandaag bezoek gehad van ene meneer M. :angry: Tijdens verder verweerwerk schoof de mustang uit mijn vingers en natuurlijk kon dit niet zonder brokken gebeuren. Eén landingspoot, setje bazooka's, antenne en een propellerblad afgebroken :( Even naar buiten gelopen, sigaret gerookt en dan maar geprobeerd te redden wat er te redden viel. De schade viel gelukkig mee, alles was op de bevestigingsplekken afgeknapt en dus nog perfect te lijmen.
Toen dat akkefietje achter de rug was verder gedaan met chippen en een nieuw vizier gemaakt, het resultaat kan je zien op volgende foto's.
modelbouw301.jpg
modelbouw302.jpg
modelbouw305.jpg
modelbouw306.jpg
 
Netjes gedaan.
Niet te veel, niet te weinig, subtiel aangebracht.

Erik.
 
Inderdaad, wat Modelbouwerke zegt...

En er is ook niets te zien van de herstellingen ;)

Grtz,
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan