Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 P-51B Mustang (Revell) [DONE]
Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 103

Discussie: P-51B Mustang (Revell) [DONE]

Standaard P-51B Mustang (Revell) [DONE]

Zo, nog een tussendoortje om de schilderkunsten wat aan te scherpen

De raampjes,decals en plan. Zoals je misschien kan zien is deze in twee versies te bouwen, een usaaf en een raf versie. Ik ga deze in usaaf kledij steken.

Lekker gedetailleerd kitje

Standaard

Ziet er voor schaal 1/72 redelijk gedetaïlleerd uit, of vergis ik me?
    Veel bouwplezier.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Je vergist je niet
    Eerste vorderingen:

De P51 had een houten vloer die zwart geschilderd werd. Groot was mijn verbazing dat de pitvloer voorzien was van nerven.

De verkleurde vlekken die je ziet moeten slijtage van de zwarte verf voorstellen waardoor de houten vloer bloot kwam.
    Pilot seat, ook hier weer mooi detail, alleen jammer dat de verf nog niet droog is. Ik zal morgen betere foto's nemen.

Pit zijwanden:

En nog een foto van de wielruimtes om het detail te tonen

Standaard

Dat ziet er uit als een goed verzorgde kit.

Igg wel weer veel plezier hiermee. En ik zie dat je er weer veel moois van maakt.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Turner
    Gast

Standaard

leuke kit is dit zeg. Mooie details inderdaad, en ik ben heel benieuwd naar de pasvorm.

Het begin ziet er goed uit Tomas

Standaard

Dit ziet er inderdaad een mooi vliegtuig uit.
    Én een mooi begin die je maakt.

Deze kit ziet er een ideaal project uit om op te oefenen...
    Ik volg je van dichtbij

Grtz,
    Beyond

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Leuk, een der mooiste der vliegdingen ! Heb je veel flash weg te schrapen, of lijkt dat alleen zo ? GUnit.

Senior Lid

Standaard

Hey Tomas,

Dat zie er een mooi kit uit Maar wat voor een kleur heeft Revell gekozen voor het plastic zeg !? Groen ???

Zal een leuk model worden met die haaientanden

Groeten, Pascal

Standaard

Ik heb echt reuzefun met dit ding. Het aanwezige detail geeft veel voldoening na het schilderen.
    GUnit: er zit spijtig genoeg wel veel flash op en het is opletten geblazen om het kleine detail niet mee weg te schuren.
    Pascal: Dat groen is idd. ff wennen; 't is te zeggen, het went niet, serieus vermoeiend kleurke voor de ogen. Denk er daarom aan om alles in de primer te gooien.

Droge foto's

Cockpit in elkaar geplakt

En aan de wielen begonnen,

Voorzichtig de aanwezige flash, en jammer genoeg een gietnaadje die over de volledige wieltjes liep, weggeschuurd. Daarna de wielen van een plat vlakje voorzien en in de primer gezet.

Standaard

Nadat de primer droog was begonnen met de ophanging een kleurtje te geven.
    Eerst een laagje alu en vervolgens een wash erover van matzwart.

Dan waren de velgjes aan de beurt. Deze hebben een laagje alu gemengd met raw umber olieverf gekregen.

Hierna gedrybrushed met alu gemengd met matzwart. Vervolgens waren de banden aan de beurt. Deze heb ik eerst een laagje matzwart gemengd met mat bruin gegeven. Daarna een drybrush erover met matbruin.

Banned

Standaard

Hey Tomas,

ik heb de indruk dat je goed op dreef geraakt...

Zover ziet het er best ok uit volgens mij, maar echt raad geven kan ik je niet. Vliegtuigen zijn mijn ding niet. Indien je vragen hebt, stel ze gerust, de antwoorden komen vanzelf.

Standaard

Het ziet er al goed uit ga ik proberen te volgen.
    En inderdaad weer goed om met te oefenen.

Mark

Standaard

Jaja, ik begin het plezier in het schilderen te ontdekken
    Na wat schuurwerk, een dryfit en nog wat schuurwerk de romphelften aan elkaar geplakt.
    Dit zag ik net pas op de foto, de stoel komt niet mooi in het midden. En die naad ga ik nog wegwerken.

Nog wat cockpitpics, omdat ik er zo fier over ben

Het begint zowaar op een vliegtuig te lijken

Standaard

Dat ziet er heel erg mooi uit, Tomas, en ik weet hoe klein het is want ik heb ooit er ooit eens eentje van Academy gemaakt. :

Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

't is zeker een klein ding, denk dat ik me zo'n kap met vergrootglazen ga aanschaffen Mooie mustang trouwens Dany Was die canopy voorzien om open te zetten of heb je doktertje moeten spelen?
    Na wat foto's van p51's bekeken te hebben kwam ik op een idee.
    Een vleugel

Oeps

nog een vleugel

Dju, nog eens oeps

En zo zou het ongeveer moeten worden

De staartvleugels gaan waarschijnlijk eenzelfde kuur ondergaan en als ik me stout genoeg voel de staart ook

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Rijdend - Revell Mustang Shelby GT 500
    By Jamme in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 16-08-08, 12:29

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten