Hoofdsponsor

1/144 Nils gaat weer what-iffen: LNS Lissette Hanley [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nils

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
331
het verhaal achter het idee (met veel fantasie welliswaar)

In 1999 stelde de Leutonische Marine (Leutonië = fictief land) haar oude destroyer LNS Louise (voormalig USS Preston, fletcher-klasse destroyer) na 50 jaar buiten dienst. hat was 10 jaar later, in 2009, dat de Marine te kampen had met een tekort aan schepen om effectief haar thuiswateren te kunnen bewaken. er was voorzien om nieuwe fregatten te kopen, maar omtrent budgetaire beperkingen ging dit niet door. dus in plaats van dure nieuwe schepen aan te schaffen, wilde de Leutonische Marine het oude schip herstellen en moderniseren. de laatste 10 jaar werdt het schip door de marineschool aldaar gebruikt als schoolschip in een droogdok, voor de opleiding van scheepsmechaniekers.

de destroyer zal nu volledig herstelt, gerestaureerd worden en zal een neuwe naam krijgen, de "LNS Lissette Hanley".

Het Model:

het model dat ik hiervoor zal gebruiken is een Revell 1/144 Fletcher-Class destroyer (klein verjaardagscadeau dat ik voor mezelf heb gekocht).
ze zal grotendeels "out of the box" worden gebouwt, met wat extra gescratchte onderdelen. ik hoop hem af te hebben tegen de what-ever day.

er is mij al eerder aangeraden om een airbrush aan te schaffen, maar persoonlijk schilder ik liever met de kwast, dar heb ik meer plezier in.
eveneens zal ik een paar nieuwe technieken proberen en toepassen, zoals het gebruik van Bleu-Tack (beter bekent als Pritt post buddies, een soort plasicine) om plaatsen voor eventuele camouflage af te dekken.

hier de eerste foto's, om te beginnen de doos (bedankt scotty om deze aan de kant te leggen voor me)

Hanley12.png

en inmiddels ben ik al begonnen met de romp en de display, let niet op de rommel, ik moet de werkbank nog een beetje opruimen ;)

Hanley1.png

PS: voor diegenen die vragen: vanwaar de naam "Lissette Hanley"?
dat kan ik uitleggen.

Lissette Hanley is namelijk een Veld Commandante (en lekker ding :$) uit de VideoGame "Command & Conquer: Red Alert 3"

info
Lissette Hanley - Command and Conquer Wiki - your guide to everything Command and Conquer

en hier een foto, wie wil nou geen schip achter haar noemen :laugh: :wub:
Cmdr_Lissette_Hanley.png
 
Mooi project Nils, veel succes met dit moois en met Lissette ;)
 
scheepvaart

ik volg dit op de voet
 
een vliegenier die een schip gaat maken als dat maar goed komt :laugh:

heel veel suxes met de bouw nils.
 
prima nils
en graag gedaan hoor
en ik ben ook es curieus wat dit gaat worden daar kun je van op aan
 
Wat een schoonheid zal dit hier worden, mooie lijnen, mooie boeg, ik zal dit volgen.

PS : dienen boot ziet er ook niet slecht uit.
 
Dat ziet er toch wel als een goed stukje bouwwerk uit. Daar zul je dan wel veel plezier ermee hebben.

Ik zal je gaan volgen met arends ogen :laugh::laugh:
 
hewel tis l
mischien reclame
maar inderdaad een ferm schip
ik heb er twee bij bestelt na het zien vfan de romp
eentje voor de verkoop en eentje voor
jawel mij tzal wel zijn
nu ik heb ondertussen weer twee opdrachten binnen een torpedo
op ware grote die we eventueel zouden maken
we is dus ik en scotty
en een haven met kriegsmarine boten in op schaal 1/400
bij the way ikke en scotty das dus gewoon ik he
we zijn met een maar werken voor twee
dada
nu voort doen aan den snow berry
"en dat het vordere"
 
Ben benieuwd, heb al meermaals dergelijke Revells in de handen gehad, klaar om mee te sleuren uit de plaatselijke winkel. Wegens lopende projecten en een tamelijke stash kwam het er vooralsnog niet van. Ik kijk dus uit naar de bouw hiervan. GUnit.
 
Mooi schip Nils ,ik ben dezelfde aan het bouwen .

Veel plezier en succes met de bouw.

Henny
 
UPDATE:

er is niet veel verandering gebeurt op de hanley, enkel de schroef-assen zijn geplaatst en de de schroeven hebben een eerste laag brons gekregen.

de bouw zal nu eventjes, samen met de messerschimitt in de koelkast gezet worden, vanwege dat ik hier nog een paar andere projectjes staan heb die ook weer andacht nodig hebben.

hanley22.png

hanley2.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan