Hoofdsponsor

1/72 Space conqueror, OOSB, 1/72 [wip]

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Dit wordt een tussendoortje :8
Het wordt een Space conqueror, AD 3612, schaal 1/72.
Dit model is een NIET bestaande kit, en wordt OO(S)B gemaakt ;)
OOSB= Out Of the Spare Box :P

Hier de inhoud van (enkele van) de dozen...
001.JPG

Rechtsonder zie je al enkele gesorteerde onderdelen die de basis zullen vormen....

Daar het een tussendoortje wordt, zal er niet zo gauw een vervolg komen op deze post, zo nu en dan eens.... (maar dat zeg ik wel vaker tegen mezelf..:$ )

Tot de volgende,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me een leuke "kit" :D

Alle gekheid op een stokje, heb je zo al een ideetje hoe het er zou moeten uit gaan zien ?

Eventueel een tekening om ons alvast een idee te geven ?

Benieuwd naar de volgende update :)
 
...... heb je zo al een ideetje hoe het er zou moeten uit gaan zien ?

Eventueel een tekening om ons alvast een idee te geven ?

Deze zal gebouwd worden zoals Gaudi zijn gebouwen ontworpen heeft....
Geen plannen, enkel een flauw idee in het koppeke :ph34r:
Het wordt dus stukje per stukje zoeken hoe en waar het kan gebruikt worden :wacko:
Als het kan gebruikt worden is het dan zien of het past met de rest van het ontwerp....
Heb intussen al een kleine basis gemaakt, maar de accu van het fototoestel is aan het opladen, dus straks post ik er wel een foto van ;)

Grtz,
Beyond
 
Zo, de eerste foto's
002.JPG
004.JPG
005.JPG
006.JPG
007.JPG
008.JPG

't Is pas het begin, en het is gewoon een afleidingswerkje, om de gedachten even te verzetten van de Opel....
Het kan dus zijn dat het op een gegeven moment een tijdje aan de kant "vliegt" :laugh:

Geef gerust jullie mening,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Ja Beyond even lekker iets anders en gewoon je fantasie de vrij loop laten gaan , soms komen er de mooiste dingen uit ,,,, ik ben benieuwd naar je vervolg .....


Gr Bubble
 
Kun je geloven dat ik met eenzelfde idee zit? Al heb ik nog lang niet zoveel spare parts als jij. Succes ermee en zonder plan kun je de mooiste dingen verwezenlijken, het menselijk brein is onbegrenst :)
 
Hallo mannen,

Bedankt voor de reacties ;)

En Tomas, zeker eens proberen, ik gebruik allerlei materialen, van allerlei schalen en voer- en vliegtuigen door elkaar...
Zo heb ik eens een ruimtetuig gemaakt (Conquest to Bermuschda) met allerlei materialen... Er zijn zelfs rietjes in verwerkt, je weet wel, om te drinken ;)
Alles is mogelijk, en de sparebox raakt zo ook een beetje opgeruimd :))

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond, is er hier nog iets aan gedaan ??? :) Ben eigenlijk razendbenieuwd naar het vervolg
 
Ik wist niet eens dat Beyond aan een ruimte-avontuur begonnen was !
Groeten van GUnit.
 
En het verhaal heeft een vervolg gekregen :)

Tijdens wat opruimwerken in de atelier, is deze terug boven water gekomen, dus ligt hij nu op de werktafel, samen met enkele modellen van mijn zonen, die nog de decals moeten krijgen (papa mag dit werkje doen :O )

Maar nu enkele foto's van de vorderingen aan mijn model:

Hier nog enkele van de onderdelen die uit de spare box komen, :
attachment.jpg

Waar o.a. deze onderdelen uit gefilterd zijn:
attachment.jpg

Alsook onderdelen van een helicopter, deze heb ik gevonden tussen het groot afval (nog steeds verzegeld in plastic!)... Na het uitpakken werd mij duidelijk waarom deze tussen het afval lag. De romp was volledig krom getrokken... Maar dat is niet echt een probleem, wat krachten gebruikt van elastiekjes, klemmen en wat extra evergreen profielen om de spleten op te vullen en op maat gemaakt voor mijn model:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de cockpit heeft er een stukje bij gekregen, zo wordt het een 4 persoons vlieger :) :
attachment.jpg

De motor begint vorm te krijgen:
attachment.jpg

attachment.jpg

Bij de onderdelen van de helicopter zaten nog wat onderdelen die gepast zijn voor de "voetsteunen". Oorspronkelijk waren deze onderdelen bedoeld om het motorcompartiment te maken waar de rotor dan uitkomt. Bij mijn model staan ze echter omgekeerd, en heb ik de tweede helft voor beide onderdelen zelf gefabriceerd met restjes evergreen profiel en wat kleinere onderdelen uit de kit:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De "voetsteunen" zijn gemaakt uit twee "grote" onderdelen van andere vliegers, die aaneen zijn bevestigd met een metalen pin voor de stevigheid. Verder heb ik wat details aangebracht met behulp van ijzer- en koperdraad uit verschillende diktes. De onderdelen hebben hier en daar wel een stukje verloren onderweg, zodat alles mooi passend kon gemaakt worden.

En als laatste foto momenteel, de motor wat verfijnd met behulp van ijzer- en koperdraad en nog wat kleur op de motor geklodderd, omdat het moeilijker en moeilijker wordt om er deftig bij te kunnen:
attachment.jpg

Voila, zover zijn we met deze gekomen, nu wordt het terug wachten tot ik verder kan werken aan dit model :)
Geef gerust wat feedback, is altijd welkom om de fantasie wat aan te wakkeren :D
Het is een leuk project, een soort van puzzel waar ik zelf de stukjes moet voor maken en doen passen.
 
Leuk project hoor doen wat je zelf wil en totaal geen regeltjes van wat wel of niet moet.
 
Netje die aanpak met die kabeltjes aan de motor ,ziet er goed uit vriend ;)
 
Hey,

Motorcompartiment zit meer of vol man, maar dit is nu juist het plezierigste, dit maken op schaal, en zeker waarbij je je fantasie los kan laten.
SF is niet echt mijn ding, maar dit volg ik wel, meestal stilletjes... :)
 
Toffe vorderingen die je maakte Xavier. Altijd fijn om de fantasie te zien losgaan...
Ben benieuwd wat je nog allemaal voor ons in petto hebt...

Mark
 
Leuk om te zien dat dit model jullie behaagd :)

Ron, het is inderdaad heel erg leuk om je eigen zin te kunnen doen, op deze manier kan je gewoon niet missen hé :D

Peiper, die kabeltjes geven inderdaad dat ietsje meer aan de motor

Swaken, SF is ook mijn ding niet hoor, maar ik wou toch eens iets gaan doen met al die onderdelen die in de rommeldoos zaten/zitten. En dit project is niet enkel voor het gebruik van 1/72 onderdelen goed, ik gebruik hier onderdelen van praktisch alle schalen dooreen. Zo heb ik reeds onderdelen op schaal 1/72, 1/35, 1/16 en zelfs enkele onderdelen op 1/1 gebruikt (nog niet zichtbaar op deze foto's, maar komt binnenkort wel ;) )
Blijf gerust volgen, maakt niet uit of het in stilte is of met veel kabaal ;)

Interceptor, fantasie is de basis van alle uitvindingen, wie weet wordt deze machine binnen duizend jaar wel echt gemaakt :D :D :nowink:
En ik ben ook wel benieuwd waar ik met dit model ga landen (hoogst waarschijnlijk op dezelfde planeet, Bermushda, als mijn vorig SF toestelletje dat ik ooit heb gemaakt) :)) Ik heb wel al een idee, maar tijdens de werken veranderd er nog wel eens iets, en is het eindontwerp totaal anders dan het start-idee, maar dat maakt het eigenlijk wel leuk om maken :D
 
Hey zo dat ik kan zien heb je een motorblok gebruikt van een Porsche is het niet ?Nu ben ik echt nieuwsgierig hoe dat dat er gaat uitzien ik heb er een goed gevoel bij
ziet er in ieder geval leuk uit
Grtz Marc
 
Coachke, ge slaat de spijker op de kop ;)
Maar er is wel ferm in gezaagd in die motor :D
 
ahh mooi man , draad weer opgepakt met deze :)
 
Raadseltje, hoeveel Tiger tanks heb je nodig om de Battlestar Galactica (oorspronkelijke serie) te kunnen bouwen ?

Welk sportwagen heb je nodig om een Cylon Raider (os) te bouwen ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan