Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
SciFi Space conqueror, OOSB, 1/72 [wip]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 19

Discussie: Space conqueror, OOSB, 1/72 [wip]

Standaard Space conqueror, OOSB, 1/72 [wip]

Dit wordt een tussendoortje
    Het wordt een Space conqueror, AD 3612, schaal 1/72.

Dit model is een NIET bestaande kit, en wordt OO(S)B gemaakt
    OOSB= Out Of the Spare Box

Hier de inhoud van (enkele van) de dozen...

Rechtsonder zie je al enkele gesorteerde onderdelen die de basis zullen vormen....

Daar het een tussendoortje wordt, zal er niet zo gauw een vervolg komen op deze post, zo nu en dan eens.... (maar dat zeg ik wel vaker tegen mezelf.. )

Tot de volgende,
    Beyond
    Laatst gewijzigd door Beyond; 06-11-12 om 22:55

Standaard

Dat lijkt me een leuke "kit"

Alle gekheid op een stokje, heb je zo al een ideetje hoe het er zou moeten uit gaan zien ?

Eventueel een tekening om ons alvast een idee te geven ?

Benieuwd naar de volgende update
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dancooper Bekijk bericht

...... heb je zo al een ideetje hoe het er zou moeten uit gaan zien ?

Eventueel een tekening om ons alvast een idee te geven ?
    Deze zal gebouwd worden zoals Gaudi zijn gebouwen ontworpen heeft....
    Geen plannen, enkel een flauw idee in het koppeke
    Het wordt dus stukje per stukje zoeken hoe en waar het kan gebruikt worden
    Als het kan gebruikt worden is het dan zien of het past met de rest van het ontwerp....
    Heb intussen al een kleine basis gemaakt, maar de accu van het fototoestel is aan het opladen, dus straks post ik er wel een foto van

Grtz,
    Beyond

Standaard

Zo, de eerste foto's

't Is pas het begin, en het is gewoon een afleidingswerkje, om de gedachten even te verzetten van de Opel....
    Het kan dus zijn dat het op een gegeven moment een tijdje aan de kant "vliegt"

Geef gerust jullie mening,
    Beyond
    Laatst gewijzigd door Beyond; 06-11-12 om 22:57

Standaard

Ja Beyond even lekker iets anders en gewoon je fantasie de vrij loop laten gaan , soms komen er de mooiste dingen uit ,,,, ik ben benieuwd naar je vervolg .....

Gr Bubble

Standaard

Kun je geloven dat ik met eenzelfde idee zit? Al heb ik nog lang niet zoveel spare parts als jij. Succes ermee en zonder plan kun je de mooiste dingen verwezenlijken, het menselijk brein is onbegrenst

Standaard

Hallo mannen,

Bedankt voor de reacties

En Tomas, zeker eens proberen, ik gebruik allerlei materialen, van allerlei schalen en voer- en vliegtuigen door elkaar...
    Zo heb ik eens een ruimtetuig gemaakt (Conquest to Bermuschda) met allerlei materialen... Er zijn zelfs rietjes in verwerkt, je weet wel, om te drinken
    Alles is mogelijk, en de sparebox raakt zo ook een beetje opgeruimd

Grtz,
    Beyond
    Laatst gewijzigd door Beyond; 06-11-12 om 22:58

Standaard

Hey Beyond, is er hier nog iets aan gedaan ??? Ben eigenlijk razendbenieuwd naar het vervolg
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ik wist niet eens dat Beyond aan een ruimte-avontuur begonnen was !
    Groeten van GUnit.

Standaard

En het verhaal heeft een vervolg gekregen

Tijdens wat opruimwerken in de atelier, is deze terug boven water gekomen, dus ligt hij nu op de werktafel, samen met enkele modellen van mijn zonen, die nog de decals moeten krijgen (papa mag dit werkje doen )

Maar nu enkele foto's van de vorderingen aan mijn model:

Hier nog enkele van de onderdelen die uit de spare box komen, :

Waar o.a. deze onderdelen uit gefilterd zijn:

Alsook onderdelen van een helicopter, deze heb ik gevonden tussen het groot afval (nog steeds verzegeld in plastic!)... Na het uitpakken werd mij duidelijk waarom deze tussen het afval lag. De romp was volledig krom getrokken... Maar dat is niet echt een probleem, wat krachten gebruikt van elastiekjes, klemmen en wat extra evergreen profielen om de spleten op te vullen en op maat gemaakt voor mijn model:

Ook de cockpit heeft er een stukje bij gekregen, zo wordt het een 4 persoons vlieger :

De motor begint vorm te krijgen:

Bij de onderdelen van de helicopter zaten nog wat onderdelen die gepast zijn voor de "voetsteunen". Oorspronkelijk waren deze onderdelen bedoeld om het motorcompartiment te maken waar de rotor dan uitkomt. Bij mijn model staan ze echter omgekeerd, en heb ik de tweede helft voor beide onderdelen zelf gefabriceerd met restjes evergreen profiel en wat kleinere onderdelen uit de kit:

De "voetsteunen" zijn gemaakt uit twee "grote" onderdelen van andere vliegers, die aaneen zijn bevestigd met een metalen pin voor de stevigheid. Verder heb ik wat details aangebracht met behulp van ijzer- en koperdraad uit verschillende diktes. De onderdelen hebben hier en daar wel een stukje verloren onderweg, zodat alles mooi passend kon gemaakt worden.

En als laatste foto momenteel, de motor wat verfijnd met behulp van ijzer- en koperdraad en nog wat kleur op de motor geklodderd, omdat het moeilijker en moeilijker wordt om er deftig bij te kunnen:

Voila, zover zijn we met deze gekomen, nu wordt het terug wachten tot ik verder kan werken aan dit model
    Geef gerust wat feedback, is altijd welkom om de fantasie wat aan te wakkeren
    Het is een leuk project, een soort van puzzel waar ik zelf de stukjes moet voor maken en doen passen.

Standaard

Leuk project hoor doen wat je zelf wil en totaal geen regeltjes van wat wel of niet moet.

Penningmeester / V.I.P. PeiperJ's schermafbeelding

Standaard

Netje die aanpak met die kabeltjes aan de motor ,ziet er goed uit vriend

Standaard

Hey,

Motorcompartiment zit meer of vol man, maar dit is nu juist het plezierigste, dit maken op schaal, en zeker waarbij je je fantasie los kan laten.
    SF is niet echt mijn ding, maar dit volg ik wel, meestal stilletjes...

Rust in vrede vriend. Interceptor's schermafbeelding

Standaard

Toffe vorderingen die je maakte Xavier. Altijd fijn om de fantasie te zien losgaan...
    Ben benieuwd wat je nog allemaal voor ons in petto hebt...

Mark

Standaard

Leuk om te zien dat dit model jullie behaagd

Ron, het is inderdaad heel erg leuk om je eigen zin te kunnen doen, op deze manier kan je gewoon niet missen hé

Peiper, die kabeltjes geven inderdaad dat ietsje meer aan de motor

Swaken, SF is ook mijn ding niet hoor, maar ik wou toch eens iets gaan doen met al die onderdelen die in de rommeldoos zaten/zitten. En dit project is niet enkel voor het gebruik van 1/72 onderdelen goed, ik gebruik hier onderdelen van praktisch alle schalen dooreen. Zo heb ik reeds onderdelen op schaal 1/72, 1/35, 1/16 en zelfs enkele onderdelen op 1/1 gebruikt (nog niet zichtbaar op deze foto's, maar komt binnenkort wel )
    Blijf gerust volgen, maakt niet uit of het in stilte is of met veel kabaal

Interceptor, fantasie is de basis van alle uitvindingen, wie weet wordt deze machine binnen duizend jaar wel echt gemaakt
    En ik ben ook wel benieuwd waar ik met dit model ga landen (hoogst waarschijnlijk op dezelfde planeet, Bermushda, als mijn vorig SF toestelletje dat ik ooit heb gemaakt) Ik heb wel al een idee, maar tijdens de werken veranderd er nog wel eens iets, en is het eindontwerp totaal anders dan het start-idee, maar dat maakt het eigenlijk wel leuk om maken

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Warhammer 40K alarm al space marines at your post
    By Scotty in forum Wargames
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 22-11-10, 13:09
  2. Andere - Koekie In Space
    By koekie in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 21-04-09, 20:15
  3. Rijdend - daf xf95 super space cab
    By jasade in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag