Hoofdsponsor

1/72 Skyraider [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Zondag begonnen aan het kitje voor mijn zoon. Sommigen onder jullie zullen het wel kennen, een nieuwe doos en dat moet direkt klaar zijn :laugh:
Sam de doos aan het openprutsen:
modelbouw001-1.jpg
Wat er inzit:
modelbouw002.jpg
Poging tot drybrush, ik moet toch nog oefenen

modelbouw004.jpg
Eerste poging ooit figuurschilderen:
modelbouw007.jpg
Piloot maakt zich klaar:
modelbouw005-1.jpg
Cockpit, stelt geen hol voor in vergelijking met de ju88 :laugh:modelbouw008.jpg
Na redelijk wat schuren en plakken zitten we hier
modelbouw011-1.jpg
 
Hey Tomas,

leuke start, maar waarom doe je niet zoals ik met Anthony (mijn zoon)? Wij bouwen samen een kit en ik doe enkel de moeilijke dingen. Hij doet het "lichte" schilderwerk, plakken, plamuren, schuren,... Ik doe dan de airbrush, moeilijk te lijmen zaken, scratchen,...

En dat het lang duurt? So what? Maar het is wel leuk.
 
Leuk zo samen bouwen. En het ziet er echt al zeer goed uit. Kan daar dan ook niets aan toevoegen. Dit ziet er al veel beter uit dan ik dit op deze leeftijd deed. :P
 
Hey Sam,

Leuk kitje dat je daar vast hebt.
Geef maar veel tips aan je papa hoe het moet ;)
Dan kan hij nog iets leren :)

Geef hem alvast deze tip (die ik hier ook gekregen heb), verf wat verdunnen, en dan enkele laagjes geven... Zal er veel strakker uitzien.

Groetjes, ook aan Tomas ;),
Beyond
 
ExSerCo: Sam is nog wat jong om al met verf e.d. te spelen. Schuren mag hij doen, stukjes aangeven of vasthouden,... hij is tenslotte nog maar 4 hé. Ik ben al lang blij als hij stil blijft zitten naast mij :laugh:
Beyond: Ik heb je tip ter harte genomen, alleen een beetje overdreven denk ik. Was net waterverf uit mijn kleutertijd waar ik mee bezig was. Nog wat testen om de juiste verhouding te vinden en dat komt vast wel goed.
Modelengeneer: Ben ik helemaal met je eens :) op die leeftijd kon ik enkel goed afbreken.
Affijn, gisteravond nog wat geschilderd. Zolas je zal zien op de foto's moet ik overal nog een laagje aanbrengen. Hier en daar zit een spleetje maar ik had geen zin om deze kist te besmeuren met plamuur. Dit is een tussendoortje voor mijn zoon, en een goeie oefening om het fijnere schilderwerk onder de knie te krijgen. best nog een tussendoortje doen dan:8
modelbouw013-1.jpg
modelbouw014-1.jpg
modelbouw015-1.jpg
modelbouw017-1.jpg
De camo heb ik overgenomen uit het voorbeeld van Revell, eerst de lijnen met een fijn potlood op het vliegtuig getekend en dan geschilderd.
 
Met een kleurtje ziet het er toch al heel anders uit hé...
Dit zal inderdaad een leuke oefening zijn voor je JU88...

Blijven gaan met die banaan, euh, vlieger... ;)

Grtz,
Beyond
 
Aangezien ik dit weekend permanentie heb kon ik lekker voortkledderen met verf. Na een laatste laagje was dit het resultaat:
modelbouw021.jpg
modelbouw028-1.jpg
modelbouw029-1.jpg

Maskeertape verwijdert en dan zat ik met een probleem. Normaal gezien moest ik clear blauw hebben voor de achterste ruitjes en dat heb ik natuurlijk niet. Dan maar een sterk verdunde mix gemaakt met matzwart, blauw en véél verdunner. In één keer aangebracht en ik moet zeggen, het resultaat bevalt me wel.
modelbouw032-1.jpg
modelbouw033-1.jpg

Zoals je ook kan zien heb ik hier en daar al wat paintchips aangebracht en de koeling voor de motor gedrybrusht

modelbouw036-1.jpg

En het resultaat na twee uurtjes prutsen met decals :8
modelbouw038.jpg
modelbouw039.jpg
modelbouw040.jpg
modelbouw041.jpg

pffff, ik hou niet van makro, komen teveel fouten naar boven
modelbouw042.jpg
modelbouw043-1.jpg

Misschien haal ik er morgen nog wat foutjes uit en dan kan de vernis erop.
 
Hey Tomas,

Wat een tempo zeg. Ziet er mooi uit, als ge er na de vernis nog een wash over heen doet, worden de kleuren wat meer "getemperd". Tot nu toe al een geslaagd project ^^

Groeten, Pascal
 
Deze vliegt er doorheen, en aan een serieuze snelheid...

Zeg Tomas, als je de lak er op spuit, plak je dan de ramen terug af? Of spuit je deze mee?

Grtz,
Beyond
 
Thanx mannen, ben er zelf eigenlijk ook best tevreden over. Heb heel veel geleerd wat werkt en wat niet wat betreft verven met borsteltjes.
Voor de vernis ga ik idd. terug de raampjes afplakken, heb er zoveel moeite voor gedaan om ze helder te houden, dat wil ik nu niet verbrodden met een laag plakspul :laugh:
Pascal; een wash wil ik er ook nog overgooien om eens te oefenen. Ben benieuwd of het een kastmodel of een speelgoedje voor mijn zoon gaat worden :ph34r:
 
Zondagavond had ik er nog een vernislaagje overgespoten in de garage en dan garage dicht gedaan. Vandaag na het avondeten wou ik verder met het verweren maar wat zie ik tot mijn verbazing als ik de poort opendoe :ohmy:
modelbouw045.jpg
Een aantal decals had losgelaten en was helemaal omgekruld. Gelukkig de boel nog kunnen redden met veel geduld, wattenstaafjes en micro sol.
Affijn, dan maar een poging ondernomen om het ding wat viezer te maken. Graag jullie mening:
modelbouw047.jpg
modelbouw048-1.jpg
modelbouw049-1.jpg

Ik heb een mengeling van zeep, bruine vingerverf en een vochtig doekje voor de panellines gebruikt en bruin pigment met verdunner voor het vuil.
 
Dat is niet zo mooi van die decal.

Om dit voor de volgende keer te voorkomen dat dit gebeurt, is het volgende.

Een week wachten voordat je de lakvernis er over spuit, dan hele dunne waas spuiten. En dan na een paar uur weer en dunne waas er overheen. Daardoor verzadigd de decal niet meer en zal deze vast geseald komen te zitten.

Verder je maakt er een mooi toestel van zo samen. Leuk om te zien. ;)
 
.....
Ik heb een mengeling van zeep, bruine vingerverf en een vochtig doekje voor de panellines gebruikt ....

Dit is iets nieuws voor mij, nog niet gehoord van zeep te gebruiken...
Het resultaat ziet er echter niet slecht uit ;), ben wel eens nieuwsgierig of je daar nog vernis kan op aanbrengen??

Misschien had je wel beter grijze verf gebruikt voor de panallines? Maar ik ben dan ook geen kenner van vliegers hé, gewoon een gedacht...
En op de neus, vlak achter de motor, misschien nog wat zwart voor het roet??

Grtz,
Beyond
 
Dat is ook de eerste keer dat ik van die mengeling hoor.
Persoonlijk vindt ik dit overdone je zit met een vrij klein model 1/72.
Ik weet het is soms niet gemakkelijk om een wash aan te brengen en zelfs ik heb er soms nog problemen mee.
Je model heeft opliggende paneel lijnen en dit maakt het ook lastiger(dat vindt ik toch)
Voor je wash aanbrengt zorg je dat deze echt lopend (bijna water) zodat deze mooi langs de paneel lijnen kan lopen.

Ik zou ook een beetje roet aanbrengen daar waar de uitlaten zitten aan de romp.

Mark
 
Rik: geduld is iets dat ik nog moet leren met deze dingen :$

Markske en Beyond: Het voordeel van deze mengeling is dat ik het met een vochtig doekje helemaal kan wegvegen. De truuk met de zeep komt uit de howto's, ik dacht, als dat met water- of plakkaatverf lukt zal het met vingerverf ook wel gaan.:laugh: Het kleurtje was uit gebrek aan alternatieven, kan zijn dat ik het iets donkerder ga maken met pigment.
Het roet komt er idd. nog op, ben alleen nog een beetje aan het uitvogelen hoe ik dit best kan aanbrengen. Zoals Markske al aangaf is het nu allemaal een beetje TE, vooral omdat het zo klein is lijkt het wel of dit ding door een modderpoel gevlogen is :laugh:
 
Tweede poging. Na het werk vlug naar happyland gereden om wat plakaatverf te gaan halen (en nog wat ander spul :8 )
Eerst de poging van gisteren schoongemaakt met een nat stukje keukenpapier en dan een mengeling van sterk verdunde plakaatverf en afwasmiddel aangebracht.
Mmmmm, misschien iets te? :laugh:
modelbouw055.jpg
En na zorgvuldig schoonvegen en nog een beetje toevoeging van droog pigment aan de uitlaten
modelbouw059-1.jpg
modelbouw060-1.jpg
modelbouw063.jpg

Wat denken jullie, afblijven of nog een poging wagen? Ik denk dat ik enkel nog wat meer pigment aan de uitlaten moet toevoegen.
 
Hey Tomas,

Ik zou het zo laten, je panellines komen al wat beter uit, en ik denk dat je het zal verprutsen als je er nog meer verf gaat opsmeren...

Als je toch nog verder wil proberen kan je misschien beter eerst nog een laagje vernis opbrengen, zodat je de reeds aangebrachte verf er niet meer afhaalt/mengt met de volgende.
En een beetje zwart voor roet zou ook nog wel mooi staan...

Mooi toestel, en wellicht een leuk en leerrijk bouwseltje ;)

Grtz,
Beyond
 
Ik heb nog een klein beetje zwart toegevoegd, en heel subtiel proberen te blijven:
modelbouw066.jpg
modelbouw067.jpg
modelbouw070.jpg
modelbouw072.jpg

Momenteel staat hij met een vers laagje vernis te drogen in de garage en dan is hij voor mij klaar :)
 
Als je de mening wil van iemand die niks, maar dan ook eens niks weet van vliegers, ik vind hem goed gelukt.

Nu terug naar de JU88....
Of ga je eerst je gewonnen prijs ineen steken??

Grtz,
Beyond
 
Ik ken ook niks van vliegers maar alleszinds bedankt :laugh: Ook voor de tips onderweg ;)

De Ju88 ligt momenteel even stil wegens zwaar nadenken hoe ik er mee verder ga. Denk er namelijk over om nog meer schade toe te brengen :ph34r:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan