Hoofdsponsor

1/80 Mississippi raderboot 1:80 van AL

Status
Niet open voor verdere reacties.
De eindfoto's zijn gemaakt en naar de site overgezet. Ik heb ze zojuist in een pb'tje naar Rik verstuurd, ze komen er dus aan.

Wim,je hebt er een prachtig project mee neergezet.Als je zo ertegen kijkt is dit geen beginners project geworden.kan alleen maar schrijven dat je een uitstekend resultaat hebt neergezet,met een prima afwerking met oog voor details.

Erg jammer dat het afgelopen is,want ik vond dit fijn om te volgen.

Jouwn potentieel hierin is,naar mijn mening,hoog.Dus ik verwacht nog veel mooi werk van je in de toekomst.

Gefeliciteerd met dit resultaat.Een juweel om neer te zetten.

Ron.

Dank je Ron voor de mooie woorden.
Achteraf gezien was het niet helemaal een beginnersproject. Mijn volgende project, de Bon Retour, zou eenvoudiger moeten zijn volgens de ankertjes. Eigenlijk heb ik niet zo op de moeilijkheidsgraad gelet. Voor mij is het belangrijker dat ik wat met de boot heb.


Wim,

Al heb je niet het volledige verslag gemaakt omdat je het begin niet hebt. Vind ik toch door alle inzet en alles dat je hebt laten zien, dat je mij maar eens 10 foto's moet toezenden via pb zodat deze netjes in de galarij kan komen. Dit is toch een pracht van een radar schip geworden. Petje af.

Maaaaaarrrr, we noemen je vanaf nu geen beginner meer he. Dat hoeft ook niet meer met dit resultaat. :P

Rik, dank je wel hoor. Je hebt inmiddels een pb.
Ik ga vrolijk verder met het volgende model.

prachtig model, héél mooi en knap gebouwd, op naar het volgende project;)

Dank je Kurt en inderdaad op naar het volgende project.

Het is een prachtige boot geworden Wim, mijn complimenten
voor dit resultaat .
Jammer dat de bouw afgelopen is ,ik heb het met veel plezier gevolgd.

Henny

Dank je Henny, ik hoop dat je mijn volgende project dan ook weer met plezier mag gaan volgen en natuurlijk van commentaar voorziet :laugh:.

Heel mooi resultaat Wim. Applaus Applaus
En ze staat mooi op die staander vind ik.

Dank je wel Michel. Zo'n staander is inderdaad gelijk een ander gezicht.
 
Hoi Wim,

Wat kan ik nog meer doen dan me bij de bovenstaande lofbetuigingen aan te sluiten.
Het is een droom van een model dat je hebt gemaakt en het verdiend zeker bij je thuiis een ereplaats.

Chapeau!!!!! ApplausApplausApplausApplaus



Droop
 
Hoi Wim,

Wat kan ik nog meer doen dan me bij de bovenstaande lofbetuigingen aan te sluiten.
Het is een droom van een model dat je hebt gemaakt en het verdiend zeker bij je thuiis een ereplaats.

Chapeau!!!!! ApplausApplausApplausApplaus



Droop

Hoi Droop,
Dank je wel.
Ze krijgt zeker een plaatsje in de woonkamer, mijn vrouw wil al een plank vrijmaken.
 
Dat waren/zijn toch nog eens echter "Riverqueens" hé, die raderboten. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de "sidewheelers" nog net een tikkeltje eleganter vind, maar dat is natuurlijk puur persoonlijke voorkeur.
Nog een vraagje, op die laatste foto staan er klemmen, wat houden die daar precies vast, want dat kan ik zo niet direkt zien ?
 
Dany,
Die klemmen houden enkel een paar draadjes van de tuigage vast of opzij.
Die draden had ik nog niet vastgezet, omdat ik dan wat speelruimte hou. Doe ik dat niet, zul je zien dat ik er 'per ongeluk' weer eentje lostrek als ik met de ander bezig ben en dan moet ik die maar weer door een oogje of het gaatje van een blok priegelen.

En zo'n sidewheeler is ook echt mooi, denk ook niet dat dit mijn laatste riverboat is geweest, maar wanneer de volgende gebouwd gaat worden weet ik nog niet. Voorlopig nog wat projecten te gaan :$
 
En zo'n sidewheeler is ook echt mooi, denk ook niet dat dit mijn laatste riverboat is geweest, maar wanneer de volgende gebouwd gaat worden weet ik nog niet. Voorlopig nog wat projecten te gaan :$

Wel om eerlijk te zijn was ik een tijd geleden eigenlijk bezig met het tekenen van plannen voor de Robert E Lee, het was zelfs de bedoeling dat ik al een stuk verder zat ermee, en dat een eerste deel ervan in het vorig magazine zou verschijnen, helaas, persoonlijke problemen hebben daar een stokje voor gestoken zodat heel dit projekt eventjes in de frigo ligt (bah, voor het ogenblik weet ik zelfs niet waar m'n documentatie en schetsen liggen).
Dus... vroeg of laat komt het er wel van, hopelijk ben ik dan niet de enige die de Robert gaat bouwen.
 
@Dany
De Robert E Lee is een schitterende sidewheeler en er is voldoende over te vinden op het www.
Succes met je persoonlijke problemen, eens komt de tijd dat je weer volop aan andere dingen kunt denken (o.a. bouwen).
 
Dus... vroeg of laat komt het er wel van, hopelijk ben ik dan niet de enige die de Robert gaat bouwen.

Als je aan haar gaat beginnen over een anderhalf jaar ofzo,doe ik met je mee.Na de Emma Maersk ga ik ook een radarboot scratchen.Maar ja dat is nog ver weg:sleep:

Ron.
 
Recensie King of the Mississippi 1870

King of the Mississippi 1870

Fabrikant: Artesania Latina
Naam van het model: King of the Mississippi 1870
Schaal: 1 : 80
Lengte: 66 cm
Breedte: 13 cm

Wat was de algemene indruk van de inhoud van de doos, geeft u een score tussen de 0 en de 10
1. Het aantal onderdelen...........................8
2. De afwerking van de onderdelen..............8
3. Indeling van de houten onderdelen...........8
4. Kwaliteit van de kunststof onderdelen ......nvt
5. Detaillering:..................................... ....8
6. Hoe was dit alles verpakt in de doos....... 8
7. Was de kit wat u verwachte voor de prijs..8


Een paar vraagjes betreffende het bouwen van deze kit. Geeft u ook hier een score tussen de 0 en de 10
1. Hoe was de passing van de onderdelen..........7
2. Was de bouwbeschrijving goed op te volgen...4
3. Klopt het niveau met uw verwachting............7
4. Was de detaillering goed verwerkbaar............8
5. Kunt u een algemeen cijfer geven.................8


Zou u met een paar regels de volgende vragen willen beantwoorden?
1. Wat waren de pluspunten van deze kit.

* Voor bouwers met vrees voor tuigage zeer mooi schip om te bouwen.
* Veel details aan het schip.
* Duidelijk fotoboekje en goede tekening 1:1.


2. Wat waren de minpunten van deze kit.

* De bouwbeschrijving is zeer summier.
* Sommige houtdelen waren al verpulverd in de kit.

3. Wat zou u adviseren voor de aankomende bouwer van deze kit.

De te nemen stappen goed overdenken; zoals eigenlijk bij alle houtbouw is de volgorde van plaatsen heel belangrijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan