Hoofdsponsor

1/80 Mississippi raderboot 1:80 van AL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er goed uit. Kan niets anders zeggen, wel even een kritisch oog. De derde foto toont aan de railingen die je wit geschilderd hebt in de overgang naar de voorkant, boegzijde dus een onregelmatigheid. Daar zitten ze niet gelijk. Dit is misschien nog wel te verhelpen, kijk daar eens naar.
 
Ik maak mijn vlaggen altijd op deze manier,dit heeft zich voor mij al menig maal bewezen de eenvoudigste manier te zijn;

Alleen is dit natuurlijk wel een andere vlag,maar het principe blijft hetzelfde.
Maak een vlag met rimpels erin

Misschien heb je er iets aan,zo maak ik ze wel altijd.

Ron.
 
Erik, Huge, Rik, Ron,

Bedankt voor jullie reacties.

Rik, bedoel je het witte hekje dat ook goed op de 2e foto te zien is op het 1e dek en 2e van links. Die zit inderdaad niet helemaal recht. Het valt in het echt minder op dan op de foto, maar het komt wel op mijn "to do" lijstje, anders ga ik mij er aan ergeren (en dat is niet de bedoeling).

Ron, bedankt voor de link. Heel duidelijk uitgelegd en het lijkt me niet te moeilijk om te maken, wel nauwkeurig werken natuurlijk.
 
Wim, idd dat hekje bedoelde ik.

Neem de tijd hiervoor. En idd, foto's veraden alles he. :huh:
 
Eén van de laatste updates!!

Vandaag bezig geweest met de loopbrug en de rest van de tuigage.
De vlag heeft een nachtje opgerold gezeten en hij lijkt nu te wapperen. Ik laat deze vlag even zitten tot ik wat beters heb - kan hem er nog zo afhalen. Tevens 2 witte hekjes losgehaald die wat scheef zaten en recht teruggeplaatst.
Begin nu toch echt het gevoel te krijgen dat het op zijn eind loopt :( :laugh:

1_Mississippi_58.jpg
 
Laatst bewerkt:
De vlag ziet er nu toch stukken beter uit.
Maar is die ketting van die laadbrug, schaal bekeken, niet een beetje aan de dikke kant?

Voor de rest, niks dan lof hoor.
 
Dat ziet er idd goed uit.

Wat betreft de ketting. Tja, dat heb je nu eenmaal met een ketting.
Deze ketting is dus wel wat te dik. Deze ketting zou de helft dunner mogen. En dan ook nog zwart van kleur. Maar helaas doen de kitfabrikanten dit soort zaken er nu als standaard bij. Dus daar kun je niet zoveel aan doen. Maar dat is dus met meer zaken. De fabrikant wil nu eenmaal dat zijn modellen aan iedereen verkocht gaan worden. Hij of zij die echt historisch gaat bouwen. Gaat al snel aftermarket spullen halen en vaak ook gewoon scatschen. Zo ook onze Wim van horen zeggen. ;)
 
De vlag ziet er nu toch stukken beter uit.
Maar is die ketting van die laadbrug, schaal bekeken, niet een beetje aan de dikke kant?

Voor de rest, niks dan lof hoor.

Dominiek,
De ketting is inderdaad niet geheel op schaal, net als de kettingen aan de zijnkant. Ze zijn 1,5 mm dik en dat is bij een schaal van 1/80 in werkelijkheid dus 12 cm!!!
Ze zijn vrij eenvoudig te vervangen, dus ik ga eens op zoek naar dunnere exemplaren.
En bedankt voor de lovende woorden.


Dat ziet er idd goed uit.

Wat betreft de ketting. Tja, dat heb je nu eenmaal met een ketting.
Deze ketting is dus wel wat te dik. Deze ketting zou de helft dunner mogen. En dan ook nog zwart van kleur. Maar helaas doen de kitfabrikanten dit soort zaken er nu als standaard bij. Dus daar kun je niet zoveel aan doen. Maar dat is dus met meer zaken. De fabrikant wil nu eenmaal dat zijn modellen aan iedereen verkocht gaan worden. Hij of zij die echt historisch gaat bouwen. Gaat al snel aftermarket spullen halen en vaak ook gewoon scatschen. Zo ook onze Wim van horen zeggen. ;)

Rik,
Het hele schip is een beetje bling bling, niets geweatherd of wat dan ook, dan passen 'blinkende' kettingen er ook nog wel bij :). Dit was ook een beetje mijn bedoeling.
Voordat ik ga scratchen wil ik toch nog iets meer ervaring opdoen met een paar kits.
En nog bedankt voor het commentaar op de hekjes, had er na een kritische blik nog één gevonden en ze gelijk recht gezet.
 
Wim als je dit tot een goed einde kan brengen. Dan kun je hierna zeker scratschen. Het is gewoon meer werk. Omdat je niet meer met van die laser gesneden onderdelen zit. En dus zelf je spantjes moet uitzagen. Dit geeft wel veel voldoening om het helemaal zelf te doen. Ik ben er echt van overtuigd dat je naar gelang de juiste tekeningen een mooi model kunt scatschen. Immers dit heb je ook goed kunnen doen.

Nu moet ik erbij aangeven dat ik het soms gewoon heerlijk vind om eens een fabriekskitje te bouwen. Niet hoeven nadenken en lekker de onderdelen alleen maar afwerken enzo. Natuurlijk wel een eigen draai geven aan veel zaken. Zoals jij nu doet met dit schip. :P
 
Geen probleem met blingbling wat betreft dit soort schepen hoor, google maar eens naar 1/1 exemplaren van dit type, pure show, no wear nor tear.
 
hoi wim het is echt een pareltje geworden hoor .

ga je er nog een vitrine kastje voor bouwen voor het stof ?
 
Rik,
Dat scratchen komt wel, eerst een Frans vissersbootje en een Chinese Jonk en dan zien wel wel.

Dany,
Klopt helemaal dat bling bling, ze zitten vol met versiering.

Amazone
Een vitrinekast is eigenlijk wel een goed idee!
 
Zo goed als af!!

Kon het vanavond niet laten om vast een foto te plaatsen.

Ze is zo goed als af.
Morgen ga ik bij daglicht meer foto's maken en plaatsen.

1_Mississippi_59.jpg

Wat me nog niet zint is zeker de vlag aan de achterzijde. Wil daar nog een vlag maken op de manier zoals Ron heeft aangegeven.
Mocht ik nog een keer tegen dunnere kettingen aanlopen zal ik die nog vervangen.

Het afwerken met glanzende lak is mijn keuze geweest. Bij dit model kan het heel goed de bling bling, maar het is ook wel gelijk de laatste keer geweest. Zelf zie ik nog wel een aantal puntjes die ik netter had kunnen doen, minder lijm gebruiken, etc. Het was echter weer mijn eerste boot na heel veel jaren, dus zie ik het maar als leermomenten.

Alvast een eindoordeel van de kit:
Op een aantal punten zal het niet representatief zijn; de kit heb ik ooit via MP gekocht tegen een zeer redelijke prijs. Eenmaal begonnen met de kit kreeg ik de indruk dat hij al wat ouder was.
De onderdelenlijst, de fotobeschrijving en de vlaggen ontbraken. Een medebouwer heeft me gelukkig kunnen helpen met de foto's en de lijst.

Bouwbeschrijving: 4
Deze is belabberd en heb ik nagenoeg niet gebruikt, alles van de foto's, onderdelenlijst en de tekening gedaan.

Kwaliteit van het hout: 7
Over het algemeen goed, er zaten wel een aantal gebroken onderdelen in en het notenhout was heel pulverig geworden.

Pasvorm: 8
Heb veel onderdelen moeten schuren etc, maar dat is nu eenmaal gewoon voor een houten model.

De moeilijkheidsgraad: 7,5
Volgens AL is het 3 ankertjes uit 5. Ze is echter goed te maken, het moeilijkst waren de draaitrappen, daar kun je nog wel op stuklopen.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik dit een geweldige kit vond om te bouwen.

1_Mississippi_60.jpg


1_Mississippi_61.jpg


1_Mississippi_62.jpg


1_Mississippi_63.jpg


1_Mississippi_64.jpg


1_Mississippi_65.jpg


1_Mississippi_66.jpg


1_Mississippi_67.jpg


1_Mississippi_68.jpg


1_Mississippi_69.jpg


[edit] Eindfoto's hier ook meer neergezet...28-2-2010[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Wim,je hebt er een prachtig project mee neergezet.Als je zo ertegen kijkt is dit geen beginners project geworden.kan alleen maar schrijven dat je een uitstekend resultaat hebt neergezet,met een prima afwerking met oog voor details.

Erg jammer dat het afgelopen is,want ik vond dit fijn om te volgen.

Jouwn potentieel hierin is,naar mijn mening,hoog.Dus ik verwacht nog veel mooi werk van je in de toekomst.

Gefeliciteerd met dit resultaat.Een juweel om neer te zetten.

Ron.
 
Wim,

Al heb je niet het volledige verslag gemaakt omdat je het begin niet hebt. Vind ik toch door alle inzet en alles dat je hebt laten zien, dat je mij maar eens 10 foto's moet toezenden via pb zodat deze netjes in de galarij kan komen. Dit is toch een pracht van een radar schip geworden. Petje af.

Maaaaaarrrr, we noemen je vanaf nu geen beginner meer he. Dat hoeft ook niet meer met dit resultaat. :P
 
Het is een prachtige boot geworden Wim, mijn complimenten
voor dit resultaat .
Jammer dat de bouw afgelopen is ,ik heb het met veel plezier gevolgd.

Henny
 
Heel mooi resultaat Wim. Applaus Applaus
En ze staat mooi op die staander vind ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan