Hoofdsponsor

1/80 Mississippi raderboot 1:80 van AL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi werkApplausApplaus, die schoorstenen dat is echt de kers op de taart, volg je al een tijdje mooi stuk geworden. Voor aplaus moet je niet blozen en aan kritiek je niet ergeren anders leerd men nooit niets bij.
 
De schoorstenen geven inderdaad het puntje op de i.

Ziet er geweldig uit,en gaat steeds meer tot de verbeelding spreken.
Komen er,later,ook nog vaatjes op het achterdek?.Dat zie ik tenminste vaak bij deze rivierschepen.

Ron.
 
Dat ziet er heel goed uit zo Wim! Topwerk.
Heb je de schoorstenen zelf geverfd of zaten ze zo in de kit?

groeten, Rinie
 
Deze schoorstenen doen mij een beetje denken aan de masten op een zeilschip. Dat is een magisch moment. Je ziet je schip dan ook echt een schip worden.

Ziet er echt mooi uit. Netjes gemaakt ook.

Wel even een klein kritiek, de ringen hebben nog van die spleetjes, zijn de ringen van messing, toch. Dus die zou je kunnen solderen en dan netjes polijsten. Zie je niets meer van. :laugh:
 
Mooi werkApplausApplaus, die schoorstenen dat is echt de kers op de taart, volg je al een tijdje mooi stuk geworden. Voor aplaus moet je niet blozen en aan kritiek je niet ergeren anders leerd men nooit niets bij.

René, dank je. Je hebt helemaal gelijk ;) het went al!

prachtig werk zegApplaus word een héél knappe boot;)

Dank je Kurt, ik doe mijn best.

De schoorstenen geven inderdaad het puntje op de i.

Ziet er geweldig uit,en gaat steeds meer tot de verbeelding spreken.
Komen er,later,ook nog vaatjes op het achterdek?.Dat zie ik tenminste vaak bij deze rivierschepen.

Ron.

Dank je Ron, ik ga eens nadenken over vaatjes, horen niet bij de kit, maar dat zegt niets ;)

Dat ziet er heel goed uit zo Wim! Topwerk.
Heb je de schoorstenen zelf geverfd of zaten ze zo in de kit?

groeten, Rinie

Dank je Rinie. Die schoorstenen zijn helemaal zelf gemaakt en geverfd. Het is een staaf hout, kale kappen, een aantal messing ringen (die te klein waren :( ) en een aantal kleinere ringen om de tuigage aan te bevestigen.

Deze schoorstenen doen mij een beetje denken aan de masten op een zeilschip. Dat is een magisch moment. Je ziet je schip dan ook echt een schip worden.

Ziet er echt mooi uit. Netjes gemaakt ook.

Wel even een klein kritiek, de ringen hebben nog van die spleetjes, zijn de ringen van messing, toch. Dus die zou je kunnen solderen en dan netjes polijsten. Zie je niets meer van. :laugh:

Dank je Rik. De ringen hadden een binnendiameter van 11, 5 mm, terwijl de masten 12 mm waren. Heb de ringen moeten 'ruimen', waarbij er 2 zeg maar opensprongen. Ben vanavond al bezig geweest dat zo goed mogelijk te camoufleren ;) Had er al een paar keer naar gekeken en het stoorde me, dus dan gaan we er gewoon wat aan doen.


Aanvulling:
Ook de trapjes op het bovendek worden aangepast. Had al wat commentaar gehad op het 'wit' zijn van die trapjes. Vanavond de knoop doorgehakt en de grote witte trap netjes kunnen demonteren. De kleine trapjes hoeven niet volgens mij, daar kan ik nog wel bij. Ga ze toch nog een kleurtje geven, welke weet ik nog niet.
 
Update Mississippi

Inmiddels zijn alle 'witte' trapjes veranderd in bruine trapjes en teruggeplaatst. Op de foto's ziet het er bruiner uit dan in werkelijkheid.
De tuigage is al een heel eind op weg.
De schoorstenen aan de achterzijde zijn geplaatst, de messing kapjes moeten er nog op.
Tevens heb ik van een paar messing ringen de kiertjes weggewerkt met wat goudverf.

Foto's!!!


1_Mississippi_48.jpg



1_Mississippi_49.jpg



1_Mississippi_50.jpg



1_Mississippi_51.jpg


1_Mississippi_52.jpg
 
Laatst bewerkt:
Echt een schitterend model!


Ik heb deze week nog een docu gezien van zo'n riverboat die op de Missouri river -na een aanvaring met een brugpijler- in haar lengteas in twee delen brak.
De naam van de boot ontschiet me nu eventjes. :$



Droop
 
Wim,ik ben onder de indruk van jouwn bouwkunsten in dit project.
Ziet er fantastisch uit,zeker nu de trapjes bruin zijn geverfd,dat geeft een hele verbetering eraan.

Ron.
 
@Droop
Dank je wel Droop.
Weet je nog op welke zender de docu was? Wellicht wordt het nog eens herhaald, klinkt interessant.

@homeghost
Dank je Ron. Ik hoop dat het met mijn volgende projecten net zo lekker gaat.
 
wat een likje verf wel niet kan doen :D het ziet er heel goed uit wim. doe zeker zo voort en het word een juweeltje om U tegen te zeggen
 
@Droop
Dank je wel Droop.
Weet je nog op welke zender de docu was? Wellicht wordt het nog eens herhaald, klinkt interessant.
Ik twijfel tussen National Geographic en Discovery World.:$
Het zal zeker nog herhaald worden én het was zeker interessant.

Ze bespraken ook de riverboats die nu heden ten dage op de Mississippi en Missouri varen.
Die zijn in de uitvoering van jouw model hier maar zijn met moderne apparatuur uitgerust (radar, dieptemeter enz).




Droop
 
Ik sluit me graag bij mijn voorgangers aan: dit wordt (is) een schitterende boot! Mooie details, strak bouwwerk!

groeten, Rinie
 
@droop
Bedankt voor de info, beide kanalen heb ik, ik ga eens snuffelen.

Kurt en Rinie,
Bedankt voor de complimenten!
 
Hoe mooier het weer, hoe korter en minder frequent worden de updates :D
Driehoekige versieringen geplaatst, begonnen aan de verschansing en de messing kappen op de kleine schoostenen geplaatst. Zo eens even weer in het echt kijken, want vanuit deze hoek lijkt er één scheef te staan.
De bestelde vlaggen zijn binnen en de kleinste daarvan al geplaatst.

1_Mississippi_53.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.

Je kunt natuurlijk met dit mooie weer ook lekker buiten werken toch. Lekker in de warme schaduw genieten van het zonnetje. :laugh:

Maar het word zo stilletjes aan wel tijd om af te ronden denk ik. Als ik het zo zie heb je niet meer zoveel werk. Even een kritiekpuntje over je vlag. Die zou ik toch iets plooien. Dat staat net iets mooier. Nu is het net een plank. :O
 
Rik,
Ik ga er even over nadenken om mijn werktafel van de zomer buiten te zetten :D:D

Lijkt weinig werk meer, maar toch nog de zijkanten, op het onderdek nog wat driehoekige houten versieringen en de mast aan de voorzijde met loopbrug.
En niet te vergeten de vlag nog een beetje te plooien :D Die staat inderdaad niet echt geweldig zo.
 
Wim,dit wordt een pronkstuk hoor.Je ziet dat je er met liefde aan werkt.
Wat kan ik nog meer schrijven als dat je hier een pracht project bent aan het afleveren.

Ron.
 
Dank je Ron,

Er wordt inderdaad met liefde aan gewerkt, het is echt een geweldig model om te maken.
Zelf zie ik hier en daar nog wel een aantal verbeterpunten (of beter leermomenten :laugh:), die neem ik mee naar een volgend project.
 
Update 4 juni 2009

Toch maar weer even een update.
Een begin gemaakt met de voormast met de opbouw voor de loopplank.
De houten railingen op het eerste dek zijn klaar (op de laatste foto zie ik volgens mij wat lijmresten op het laatste paaltje links zitten :oops: ). Dat ga ik even bekijken en aanpakken. Waar foto's al niet goed voor zijn.
De vlag wappert nog niet echt, ga nog eens een poging wagen.

Wat is er nog te doen:

- Loopplank;
- Bolder op voordek;
- Grote vlag;
- Extra vaatjes plaatsen;
- Driehoekige houten versieringen op het eerste dek;
- Standaard;
- Nalopen op onregelmatigheden (die nog te verhelpen zijn) en
- Wachten op commentaar en daar wat mee doen.


1_Mississippi_55.jpg



1_Mississippi_56.jpg



1_Mississippi_57.jpg
 
Laatst bewerkt:
Commentaar?
Ik blijf het een prachtig schip vinden.
Het is een apart geval en mooi op de koop toe.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan