Hoofdsponsor

1/80 Mississippi raderboot 1:80 van AL

Status
Niet open voor verdere reacties.
goei instelling modelengeneer...

denk aan mijn eerste nu ook zo... gewoon samen krijgen volgens het plan en niet te veel stukjes over houden die er eigenlijk in hadden moeten zitten....
 
@modelengeneer
Rik, mijn ervaring met hout is inderdaad zeer lang geleden en dat zie ik zelf ook terug in dit model. Het ziet er van afstand leuk uit, maar zelf zie in inderdaad wat verbeterpunten. Hier en daar een kiertje, even wat voorzichtiger zijn met het schuren van sommige delen zodat ze niet gaan brokkelen, etc. Ga inderdaad de railing volgens de beschrijving maken en hou het scratchen voor later.

@aeri
Ben momenteel zelfs aan het rekenen of ik niet van bepaalde latjes een beetje te kort kom. Er zitten dekplanken genoeg in, maar de dunne latjes van sapelli lijken wel afgepast te zijn.
 
Héy, wim welkom bij dit forum
Ik had je al in het oog met je unieke raderbootje.
Zoals ze al reeds schreven, is zo'n schip toch niet alledaags om te bouwen, en wel indrukwekkend.
'k zal je van hieruit wel op de voet volgen, hoor.

Groetjes
Ward
 
Héy, wim welkom bij dit forum
Ik had je al in het oog met je unieke raderbootje.
Zoals ze al reeds schreven, is zo'n schip toch niet alledaags om te bouwen, en wel indrukwekkend.
'k zal je van hieruit wel op de voet volgen, hoor.

Groetjes
Ward

Dank je Ward.

Gelijk maar weer een korte update:

Voor het hekwerk rondom het schip zijn best veel stukjes hout op te meten, te snijden etc. Tussendoor af en toe maar wat anders:

De aandrijving is nu vastgezet, hier en daar nog een beetje bijwerken, een volgende klusje.


1_Mississippi_41.jpg

Op advies toch maar besloten om het hekwerk van de stuurhut naar het dek eronder van hout te maken en niet van messing. Eén van de punten waar ik tegen op zag, maar wat achteraf best meeviel. Nu nog in de lak, ook een klusje voor tussendoor.


1_Mississippi_42.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat trapleuntje ziet er echt wel goed uit dat heb je mooi opgelost ;)
 
Ziet er zeer mooi uit, mooi gedaan de leuninkjes.
Die trapjes krijgen deze nog een kleur of vernis?
 
dat trapleuntje ziet er echt wel goed uit dat heb je mooi opgelost ;)

Dank je, en ik dacht eerst dat het wel een fiasco zou worden met 2mm x 2mm houtjes, maar wonderwel ging het nagenoeg in één keer goed :)

Ziet er zeer mooi uit, mooi gedaan de leuninkjes.
Die trapjes krijgen deze nog een kleur of vernis?

Dank je, de trapjes blijven wit. De treetjes horen eigenlijk een vernislaagje te hebben zoals de trappen naar de andere dekken. Had me vergist bij deze trapjes, op de foto's van de bouwbeschrijving leken ze wit :$
Treetjes zijn zo dun dat het wit afschuren voor mij geen optie meer is, dan maar mooi in het wit.
 
Hekken bovenste dek klaar

Toch maar even aan één stuk doorgegaan met de hekken van het bovendek en ook al gelakt, dan is dat maar klaar.
De grote schoorstenen zijn nu als eerste aan de beurt, die zullen weer een beetje meer kleur gaan geven :D ze zijn zelf zwart, maar de kappen zijn rood en goud en een beetje zwart aan de binnenkant. Om de schoorstenen moeten een aantal messing ringen geplaatst worden, maar de schoorstenen hebben een diameter van 12 mm en de ringen een binnendiameter van 11,5 mm, dus dat wordt nog even werken :wink: Volgende update zullen daar foto's van komen.

Met de gemonteerde rader wordt het steeds lastiger om het een beetje fatsoenlijk in beeld te brengen en daarbij is het ook elke keer avond, dus bij kunstlicht.

1_Mississippi_43.jpg


1_Mississippi_44.jpg
 
Laatst bewerkt:
8) dat ziet er weer netjes uit.

een heel ander zicht zo. goed bezig wim
 
Mooi Wim !

Hoe groot is het model eigenlijk?
 
Mooi Wim !

Hoe groot is het model eigenlijk?


Dank je Michel.

Het model is 66 cm lang, valt nog wel mee, maar als ik haar helemaal op de foto wil zetten vallen de details een beetje weg.
 
Wim je begint het echt helemaal in je vingers te krijgen. Dit ziet er toch echt super uit.

Straks als alle onderdelen er op zitten dan moet je eens zien. De details waar je nu mee gaat beginnen gaan dit schip helemaal maken.

Natuurlijk blijf ik je volgen. ;)
 
Dank je Michel.

Het model is 66 cm lang, valt nog wel mee, maar als ik haar helemaal op de foto wil zetten vallen de details een beetje weg.

Mooie grootte vind ik. Nu kan ik me beter inbeelden hoe klein de details zijn.
 
Goed bezig.
Dat gaat zeker niet misstaan boven op een of andere buffetkast.
Wat een prachtstuk.

Erik.
 
Rik, Erik en Kurt, ik word bijna verlegen van de complimenten, maar het motiveert me uiteraard om dit schip netjes af te maken ;)
 
Rik, Erik en Kurt, ik word bijna verlegen van de complimenten, maar het motiveert me uiteraard om dit schip netjes af te maken ;)


Verlegen zeg je?:D
Als je echt niet goed bezig bent, zullen er hier wel zijn die op je vingers zullen tikken.
Weet, iedereen werkt op zijn manier en zijn bekwaamheid, wil niet zeggen dat je minachten moet zijn. In tegendeel je leert altijd erbij.
En ons forumclubje, die is er om elkaar te helpen en moed in te spreken.
't Is toch leuk om een stimulans te krijgen:D:D

Soms voel ik me ook wat verlegen door die positieve reaktie,.......en achteraf,....hoe moet je reageren. Gewoon aanvaarden denk ik.8):D:sleep:

Groetjes
Ward
 
Leuk dat je je ook hebt aangesloten bij dit forum Wim!
Wat een geweldige voortgang heb jij gemaakt zeg. Die Mississippi is een hele mooie dame geworden, chapeau!

groeten, Rinie
 
Ward,

Dan zal ik het maar accepteren :laugh: het geeft wel een enorme stimulans.
Maar punten van kritiek of aandacht zijn ook welkom, niet dat ik die altijd direct kan toepassen. Zoals de diepte in de raampjes zoals Rik aangaf, die tip kon ik niet meer toepassen, maar een volgende keer zal ik er zeker aan denken.

Rinie,

Dank je, kwam laatst in het brouwersforum laatst een verwijzing tegen naar de deze site en het zag er goed uit.
 
Inmiddels begonnen met de grote schootstenen.
Die zijn inmiddels geplaatst, de kappen zitten er op de ringen pasten er nu om heen.
Twee van de ringen zijn tijdens het opruimen niet heel gebleven :cry:
Later kwam ik er achter dat ik ze beter vooraf had kunnen vastzetten, dat had makkelijker gegaan.


1_Mississippi_45.jpg

Ringen vastgezet en voorzien van oogjes om straks de touwen vast te maken.


1_Mississippi_46.jpg

Achteraanzicht met de inmiddels geplaatste mast.

1_Mississippi_47.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan