Hoofdsponsor

1/72 Amerika [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Dit is het volgende project waar ik hoop binnenkort mijn tijd aan te kunnen spenderen: een 1/72 diorama van de verovering van Amerika door de Spaanse Conquistadores.

Het is allemaal al meer dan 15 jaar geleden begonnen. Toen kocht mijn broer het vacuvorm diorama van “de Muur van Hadrianus” van het merk ESCI (intussen overgenomen naar de REVELL).

1_Zuid-Amerika.jpg

Het leek mij iets leuk en heb het voor hem geschilderd. Daarna is de vacuvorm terug in de doos en later bij mijn broer ergens in een kast verzeild geraakt. Ik vond dit wel jammer omdat ik er zoveel tijd en energie had ingestoken. Na jarenlang zeuren en zagen heb ik eindelijk de vacuvorm van mijn broer gekregen.
1_Zuid-Amerika01.jpg

1_Zuid-Amerika02.jpg

1_Zuid-Amerika03.jpg

1_Zuid-Amerika04.jpg


Het eerste idee was om gewoon wat Romeinse en Gallische figuren 1/72 te kopen om zo het diorama volledig te maken. Toen ik er wat dieper over nadacht, vond ik het idee van Romeinen en Galliërs maar wat gewoontjes (hierbij al mijn excuses voor alle Romeinen en Galliërs-barbaren die ik hierbij beledig). Ik wou er iets speciaal van maken. Na lang zoeken op de website van “Plastic Soldier Review” (Plastic Soldier Review - 1:72 Scale Military Figures) heb ik uiteindelijk besloten om iets te doen met Conquistadores en Azteken.

Mijn broer had nog wat Conquistadores en Azteken van REVELL liggen en die heb ik uiteindelijk na nog wat meer zeuren en zagen kunnen krijgen.

1_REV-Conquistadores-box.jpg

1_REV-Conquistadores01.jpg

1_REV-Conquistadores02.jpg

1_REV-Conquistadores03.jpg

1_REV-Conquistadores04.jpg

1_REV-Conquistadores05.jpg

1_REV-Aztecs-Box.jpg

1_REV-Aztecs01.jpg

1_REV-Aztecs02.jpg

1_REV-Aztecs03.jpg
Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
(vervolg van vorige post)

Er was 1 probleem, ik vond dat ik met maar 100 figuurtjes geen mooi diorama kon maken. Nu de Conquistadores en Azteken zijn niet meer te vinden in het gamma van REVELL. Ik heb nog 1 doosje Conquistadores kunnen vinden op Internet, maar Azteken die zijn nu wel echt uitgeroeid. Via “Plastic Soldier Review” zag ik dat het merk Caesar (Caesar Miniature Australia - Caesar Miniature's distributor for Australia) Conquistadores, Maya's en Inca’s heeft.

1_CAE-Conquistadores-box.jpg

1_CAE-Conquistadores01.jpg

1_CAE-Conquistadores02.jpg

1_CAE-Conquistadores03.jpg

1_CAE-Conquistadores04.jpg

1_CAE-Maya-Box.jpg

1_CAE-Maya01.jpg

1_CAE-Maya03.jpg

1_CAE-Inca-Box.jpg

1_CAE-Inca01.jpg

1_CAE-Inca02.jpg

1_CAE-Inca03.jpg

De Conquistadores zijn ongeveer hetzelfde als die van REVELL, de Maya's en Inca's zijn wel ok maar kunnen moeilijk samen met de Azteken worden gebruikt. Ik wacht voorlopig nog wat af, misschien vind ik wat ergens een verdwaalde Azteek, maar binnenkort zal ik toch maar beginnen met de figuren klaar te maken en te schilderen.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de mayas en azteken kan je eventueel nog tezamen gebruiken die zijn namelijk uit dezelfde streek maar de incas komen uit peru dus een heel eind van mexico en middenamerika waar azteken en mayas leefden
 
Ben heel benieuwd hiernaar. Een geweldig tijdperk. ;) Ga ik zeker volgen.
 
Het is mij gelukt om nog aan wat Azteken te geraken. Ironisch genoeg via een e-Bay verkoper in Amerika.

Dus als alles meezit, kan ik binnenkort aan mijn diorama beginnen;).

Groeten
Wimmeke
 
Wim,

wanneer begin je nu aan je dio?
 
(vervolg van vorige post)

Ik heb nog 1 doosje Conquistadores kunnen vinden op Internet, maar Azteken die zijn nu wel echt uitgeroeid.


Groeten
Wimmeke
Kan het nu nog èchter worden? Ik denk het niet. :D

Droop
 
Hallo,

Eindelijk nog wat tijd gevonden om aan mijn Amerika diorama te werken. Ik heb de figuren genomen en deze aangepast en op het diorama geplaatst om een indruk te krijgen hoe het diorama er zou uitzien. Hierdoor wist ik ook hoeveel figuren ik moest schilderen.

1_Legers.jpg

1_Azteken.jpg

1_Conquistadores.jpg

De beschikbare figuren. Véél te veel, maar beter wat figuren te veel als te weinig.

Tussen de figuren zaten er enkele die ik 15 jaar geleden al eens als proef geschilderd had.
1_Test-Azteken.jpg

1_Test-Conquistadores.jpg

Sommige Azteken vond ik goed, andere wat minder, maar de conquistadores vond ik toen niet al te goed gelukt. (Waarschijnlijk de reden om de figuren aan mijn broer te geven.)

Daarna ben ik begonnen de figuren op het diorama te plaatsen zoals is ze graag zou willen hebben.
1_Pas01.jpg

1_Pas02.jpg

1_Pas03.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de slachtoffers moest ik het voetje verwijderen en de houding aanpassen.
1_Slachtoffers01.jpg

1_Slachtoffers02.jpg

Omdat sommige figuren (kruis)bogen hebben was het wel leuk om bij enkele slachtoffers en in wat schilden pijlen te stoppen. Je kunt daarvoor binddraad gebruiken. Nadat je de plastiek hebt verwijderd, druk te het ijzerdraadje in de figuur en knip de draad af.
1_Draad01.jpg

1_Draad02.jpg

Dit is wel moeilijk werk, gemakkelijker is om een zeer dunnen speld in het figuur te duwen en dan de speld afknippen. Je moet er wel voor zorgen dat binddraad of speld niet te dik zijn.
1_Draad04.jpg

1_Draad05.jpg

1_Draad06.jpg

1_Draad03.jpg

Omdat er wat water in het diorama is snijd ik ook wat figuren doormidden zodat ze de indruk wekken dat ze in het water drijven of zachtjes aan het wegzinken zijn.
1_Zwemmers.jpg

Tussen al dit aanpaswerk door de figuren op het diorama geplaatst. Dit was nog het moeilijks omdat het af en toe 1 figuur plaatsen was en 3 omvallen. Na een uurtje of 8 werk was het paswerk eindelijk klaar en stonden de figuren op het diorama.
1_Pas04.jpg

1_Pas06.jpg

1_Pas05.jpg

Nu moeten enkel nog de figuren geschilderd en vastgeplakt worden. Natuurlijk zullen de figuren op het afgewerkte diorama wel wat anders staan omdat ik tegen dan niet meer weet waar elk afzonderlijk figuur ging staan of ik nog een betere opstelling heb gevonden tijdens het vastplakken.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
pfffffffffffffffffffff

Dit lijkt me een gekke werk al deze figuren schilderen, ik zou er scheel op kijken denk ik, hoe krijg je het voor elkaar om toch bij ieder figuurtje je concentratie te behouden????

Veel respect voor alle figuren schilderaars ;)
 
Dat is een hele bak werk om te schilderen. :D Enne mooie update trouwens. Ik hoop dat je veel tussen plaatjes schiet van de te schilderen stappen. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar hoe nu verder. Ik blijf je volgen in dit mega project. cute
 
Aha, hier is mijn collega terug.....

pfffffffffffffffffffff

Dit lijkt me een gekke werk al deze figuren schilderen, ik zou er scheel op kijken denk ik, hoe krijg je het voor elkaar om toch bij ieder figuurtje je concentratie te behouden????

Veel respect voor alle figuren schilderaars ;)

Daarom werken wij bij het Loodswezen hé.....

Schilder ze, Wim!
 
Dat zal indrukwekkend worden, ik herinner me ook ooit eens zo'n dio doos gekregen te hebben van "Operazion Barbarossa" ik weet echter niet of dit eveneens van Escci was of niet (vermoedelijk wel zeker ?).
Maar wat ik net aan het bedenken was en eventjes in de groep wilde gooien. Die plaat die je daar hebt, ziet er idd multifunctioneel uit (ha een romeins muurtje word eventjes naar zuid amerika overgezet), zou het dan ook niet handig zijn om er een kopietje van te gieten ?
Veel werk is het niet, en je beschadigt het niet in het proces. Gewoon eventjes inwrijgen met zeepsop (aan de onderkant dus he), en vullen met gietplaaster. Alvast dat is wat ik zou doen.

Alvast veel plezier ermee.

BTW : een vraagje voor de experts van dit soort figuurtjes.
Toen ik nog een jochie was (zo'n 30 jaar geleden), had ik een aantal doosjes van Egyptenaren, Grieken en Romeinen. Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat de merknaam Atlantis was. Weet iemand of diezelfde producten heden nog onder een ander merk verkocht worden ?
 
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat de merknaam Atlantis was. Weet iemand of diezelfde producten heden nog onder een ander merk verkocht worden ?

Er bestaat een merk met de naam ATLANTIC. Ik heb vorige week de 2008 catalogue van ITALERI kunnen inzien en als ik mij niet vergis heb ik ze daarin zien staan.
 
Hallo,

Heb eindelijk nog eens tijd gevonden om aan het diorama te werken.

Ik heb begonnen met het houtwerk te schilderen.
1_Houtwerk01.jpg

De bruggen
1_Houtwerk-Bruggen.jpg

De ladders en poort
1_Houtwerk-Ladder_poort.jpg

Het diorama met het houtwerk
1_Diorama_met_hout01.jpg

1_Diorama_met_hout02.jpg

1_Diorama_met_hout04.jpg

1_Diorama_met_hout03.jpg

1_Diorama_met_hout05.jpg


Binnenkort begin ik aan de eerste figuren

Tot dan
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

De eerste Conquistadores zijn af.

1_Conquistadores01.jpg

1_Conquistadores02.jpg

1_Conquistadores07.jpg

1_Conquistadores08.jpg

1_Conquistadores06.jpg

1_Conquistadores05.jpg

1_Conquistadores04.jpg

1_Conquistadores03.jpg

Binnenkort de eerste Azteken.

Tot Dan
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je misschien eens een euro naast enkele van die mannetjes leggen? Zo zien we hoe groot ze echt zijn...
 
De gewone figuren zijn ongeveer zo groot als een 2 euro muntstuk

1_ConquistadoresMunt03.jpg

de zittende kruisboogschutter en de honden zijn ongeveer zo groot als een 2 eurocent muntstuk

1_ConquistadoresMunt01.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat geeft toch al een stuk de verhoudingen waar.
Ze zijn mooi maat, zeker dat stuk van 2 euro. Verdien jij meer dan ik misschien bij het Loodswezen? :s
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan