Hoofdsponsor

1/72 Amerika [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank U.

Zondagavond zal ik de foto's van de Azteken op de site zetten. Ik vind die nog iets beter gelukt dan de Conquistadores.

Groeten
Wimmeke
 
Ben weer zeer benieuwd naar de volgende update, ga vooral zo door. cute
 
Hallo,

Zoals beloofd de foto’s van de Azteken.
1_Azteken02.jpg

1_Azteken01.jpg


Wat close-ups
1_Azteken03.jpg

1_Azteken04.jpg

1_Azteken05.jpg

1_Azteken06.jpg

1_Azteken08.jpg

1_Azteken07.jpg

Om de grote nog even te tonen

1_AztekenMunt01.jpg
De gewone figuren zijn ongeveer zo groot als een 2 euro muntstuk

1_AztekenMunt02.jpg
De geknielde boogschutter is zo groot als een 5 cent stuk.

Groeten
WIM
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is best klein he, zo al die figuurtjes. Schilder je ze nu in oplage, of allemaal stuk voor stuk. Ik zelf werk er van dit soort altijd zo ongeveer per 10 aan de basis, dan als de detail mag komen dan neem ik ze stuk voor stuk.
 
Mooi prutswerk, Wim...
Ze zijn voor hun grootte best scherp geschilderd.
 
Prachtige details!
Ik ben blij dat ik niet zo'n heel regiment van die manneke's moet schilderen... pffff... Chapeau voor je doorzettingsvermogen en geduld.

Knap gedaan Wim. ApplausApplaus



Droop
 
Schilder je ze nu in oplage, of allemaal stuk voor stuk. Ik zelf werk er van dit soort altijd zo ongeveer per 10 aan de basis, dan als de detail mag komen dan neem ik ze stuk voor stuk.

Ik schilder ze per 20. Het is belangrijk om de juiste volgorde van kleuren te kiezen zodat je vlot kan doorschilderen. Vooral de schilden nemen bij dze figuren veel tijd in beslag.

Ik heb wel beslist om alle figuren in dezelfde huiding op dezelfde manier te schilderen. Als ik er 20 schilder probeer ik wel zoveel mogelijk verschillende modellen te schilderen zodat het geen bandwerk wordt.
 
Hallo,

Ik ben intussen begonnen met de eerste figuren op het diorama te plakken.
Vroeger schilderde ik eerst alle figuren en plakte ze dan allemaal vast, maar nu schilder ik per groepje van 20 en plak ze dan vast. Zo krijg je de indruk dat het diorama langzaam tot leven komt. Je ziet dan onmiddellijk ook het resultaat van al je schilderwerk.

1_Diorama01.jpg

1_Diorama02.jpg

1_Diorama03.jpg


Voor degene die geïnteresseerd zijn in het aantal figuren die al op het diorama staan, als je paard en ruiter als 2 figuren telt, honden, afzonderlijke schilden en halve figuren (figuren gedeeltelijk in het water) meetelt staan er momenteel 43 figuren op het diorama: 23 Conquistadores & 20 Azteken.

Ik ga nu proberen om het diorama zovlug mogelijk af te werken, kwestie van de juiste volgorde van kleuren te onthouden en niet zonder de juiste verfjes te geraken.
Het doel is per week 1 groep van 20 Conquistadores en 1 groep van 20 Azteken te schilderen en op het diorama te plakken. Dus binnenkort volgen foto’s van de volgende lichting figuren.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He, he, he, Wimmeke je hoeft je dus niet te vervelen de aankomende dagen. :D

Geeft toch weer een leuk resultaat he, als het dio zo een beetje vol komt te staan. Gaat zo door.
 
Dat geeft toch al een stuk de verhoudingen waar.
Ze zijn mooi maat, zeker dat stuk van 2 euro. Verdien jij meer dan ik misschien bij het Loodswezen? :s

Hehe, dat me denken aan een oud westvlaams gezegde : Klagers hebben geen nood, stoefers, och walere geef ze een brood.
Dus, EXSerCo, blijkbaar verdient het loodswezen toch wel nog goed he :D

Wimmeke, mooi gedaan die peipkleine figuurtjes hoor, chapeau.
Maar... ik dacht eigenlijk dat je ook de grondplaat ging herdoen... er zit mij daar namelijk iets dwars bij.
Pas op, alleen maar om je resultaat nog beter maken hoor, maar naar mijn bescheiden mening glimt het toch echt wel een beetje teveel hoor. Het geheel lijkt nogal plastiekerig daardoor (ok, het is natuurlijk ook wel plastic), misschien het groen insmeren met lijm en overstrooien met "gras" (van de modeltreintjes), en het bruin een laagje mat vernis geven ?

Groetjes

PS : Eigenlijk is er nog iets hoor...noch de Azteken, noch de Maya's noch enige andere Zuid Amerikaanse "indianen" (in eigen woorden "First People") gebruikten water als een verdedigingsmiddel. Goed, ik weet wel dat deze grondplaat eigenlijk verondersteld word om de Muur Van Hadrianus (overigens een heel interessante geschiedenis hoor) voor te stellen, maar ook daar is geen enkele aanwijzing gevonden van een gracht (wel van baden en toiletten overigens).
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is er nog iets hoor...noch de Azteken, noch de Maya's noch enige andere Zuid Amerikaanse "indianen" (in eigen woorden "First People") gebruikten water als een verdedigingsmiddel. Goed, ik weet wel dat deze grondplaat eigenlijk verondersteld word om de Muur Van Hadrianus (overigens een heel interessante geschiedenis hoor) voor te stellen, maar ook daar is geen enkele aanwijzing gevonden van een gracht (wel van baden en toiletten overigens).

Van de Azteken wist ik het niet, maar van de Romeinen wist ik het wel. Op de doos van het diorama staat er een droge gracht. Ik heb toen ik het schilderde bewust voor water gekozen misschien door mijn “middeleeuwse burcht met slotgracht” instelling of misschien omdat ik werk op het loodswezen en wij altijd water moeten zien-nono- (al dan niet met schepen).
 
Hallo,

Er zijn weer wat figuren klaar.

1_Conquistadores09.jpg

1_Conquistadores12.jpg

1_Conquistadores11.jpg

1_Conquistadores10.jpg
Nog enkele nieuwe Conquistadores modellen.


1_ConquistadoresMunt04.jpg
Om nog eens een indruk te geven van de grote. Een paard is ongeveer zo groot als een 2 euro muntstuk.


1_Diorama04.jpg

1_Diorama05.jpg

1_Diorama06.jpg
De afgewerkte figuren op het Diorama vastgeplakt, momenteel staan er 90 figuren op het diorama: 49 Conquistadores & 41 Azteken.

1_DioramaC01.jpg

1_DioramaC02.jpg

1_DioramaC03.jpg

1_DioramaC04.jpg
Nog wat close-ups om af te sluiten.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He, he, he, het wordt al zowaar een slachtvelt, er komen er steeds meer bij.

:D
 
Hallo,

Weer wat figuren klaar.

1_Conquistadores14.jpg

1_Conquistadores13.jpg
Een nieuwe Conquistadores ruiter.

1_Conquistadores15.jpg

1_Conquistadores16.jpg
Een tweede versie van de vlag.


Enkele losse schilden zijn ook afgewerkt. Om een indruk te geven van de grote wat foto’s.

1_Schilden01.jpg

1_Schilden02.jpg
De kleine schilden zijn ongeveer zo groot als een 1 eurocent stuk, het grote kruisboogschutter schild is ongeveer zo groot als een 2 eurocent stuk.


1_Diorama013.jpg

1_Diorama014.jpg

1_Diorama015.jpg
De afgewerkte figuren op het Diorama vastgeplakt, momenteel staan er 134 figuren op het diorama: 71 Conquistadores & 63 Azteken.


1_DioramaC008.jpg

1_DioramaC009.jpg

1_DioramaC010.jpg

1_DioramaC011.jpg
Nog wat close-ups om af te sluiten.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wimmeke, dat ziet er al serieus wapengekletter uit, heel kleurrijk ook, heel boeiend om naar te kijken ! GUnit.
 
ziet er heel goed uit wimmeke je bent er iets mooi van aan het maken
 
Hallo,

Weer wat figuren klaar.

1_Diorama016.jpg

1_Diorama018.jpg

1_Diorama017.jpg

Ik zit nu aan 179 figuren in totaal, 95 Conquistadores en 84 Azteken.

1_DioramaC012.jpg

1_DioramaC013.jpg

1_DioramaC014.jpg

1_DioramaC015.jpg

1_DioramaC016.jpg

1_DioramaC018.jpg

1_DioramaC020.jpg

1_DioramaC021.jpg

Het einde begint nu wel in zicht te komen. Ik denk dat er nog ongeveer een vijftigtal figuren moeten geschilderd worden.

Ik zal tegen volgende week proberen om alle figuren op het binnenplein af te werken.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Eindelijk nog wat tijd gevonden om aan het diorama te werken.

1_Diorama020.jpg

1_Diorama021.jpg

1_Diorama022.jpg
Alle Azteken en figuren op het binnenplein en de muren zijn af. Er staan nu 221 figuren op het diorama, 103 Azteken en 118 Conquistadores. Nog 27 Conquistadores en het diorama is eindelijk af.

Nog wat close-ups van het binnenplein.
2_DioramaC021.jpg

1_DioramaC022.jpg

1_DioramaC023.jpg

1_DioramaC024.jpg

1_DioramaC025.jpg

1_DioramaC026.jpg

1_DioramaC027.jpg

1_DioramaC028.jpg

1_DioramaC029.jpg


Groeten,
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan