Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
"H.M.S. Bounty" [wip]
Pagina 1 van 27 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 401

Discussie: "H.M.S. Bounty" [wip]

Standaard "H.M.S. Bounty" [wip]

Heb me net de H.M.S. Bounty 1:60 van Amati aangeschaft, ergens deze maand zal ik er aan beginnen, ik ben nog bezig met de Vispucci maar omdat ik deze in per pakketjes kocht kan ik er niet meer aan verder werken.
    Ik zal al beginnen met een paar foto's van de doos en de onderdelen hier te plaatsen, als er mensen zijn met ervaring van de Bounty graag wat tips op wat te letten aub.
    Dank u

Zo hier dan de foto's
    Ik zal men verslag verder bewerken als ik er aan begin, zal binnenkort zijn :lol:

Banned

Standaard

Je hebt het blijkbaar goed zitten maatje :-)
    Ik zal dringend ook weer moeten beginnen bouwen en schilderen.

(enkel een beetje op je schrijffouten letten en "Neen", niet kwaad zijn omdat ik dit zeg)

Standaard

Ben heel benieuwd. Dit is een heel mooi schip. :lol:

Standaard Ben er aan begonnen

Voila ben aan de Bounty begonnen
    Eerst eens alle stukken op het plan gelegd en daarna alles genummerd en op papier gezet, in het geval ik nog eentje op een andere mannier wil bouwen of als ik ergens een stuk moet vervangen.

Laatst gewijzigd door pantani; 28-02-10 om 21:17

G.Verkuijl
    Gast

Smile

Dat ziet er veelbelovend uit zeg. Zal U op de voet gaan volgen, en ben zeer benieuwd naar hoe het gaat worden.
    Veel succes met bouwen.

Standaard

Dat ziet er veelbelovend uit zeg. Zal U op de voet gaan volgen, en ben zeer benieuwd naar hoe het gaat worden.
    Veel succes met bouwen.
    Dank u Geurt
    Ik zal eerst verder doen met de Vespucci, maar zal waarschijnlijk wel de kiel al volledig proberen te lijmen, ik hou jullie op de hoogte

Standaard

Ziet er goed uit ben benieuwd naar het plaatsen van de huidgangen , ik heb eens ergens gelezen dat de bounty een rare/moeilijk te leggen huidplanken heeft , vooral aan de boeg.
    Ben benieuwd.

DryDock Models' TallShip Gallery :: Micosay

Dit is wel niet uw boot maar toch een zeer mooi voorbeeld
    Laatst gewijzigd door newbie; 03-03-08 om 20:33

Standaard

Eigenlijk ben ik ook een beetje benieuwd, want voor mij is het dubbel moeilijk daar ik de plannen maar in het Italiaans heb :mad:
    Het zal plooien zijn tot ze een beetje in de vorm van de boeg blijven denk ik, ik zal een mal maken in karton van de boeg en dan op een houten planke overtekenen, daarlangs dan wat spijkers slaan en zo kan ik na het nat maken van de beplanking de huidplankjes doen volgen en ze op hun plaats doen houden door deze spijkers, foto's komer er wel als ik er aan begin.

Het zal een uitdaging zijn maar met de hulp van onze Ronny moet het wel lukken, ik ben al tot bij hem thuis geweest en ik zal eerst beginnen met de kiel volledig op een bouwplank kaars recht te zetten, maar dit is voor iets later, ik heb besloten eerst verder te doen aan de Amerigo Vespucci, en dan pas de Bounty, ook de Yamato heb ik liggen :rolleyes:

Standaard

Drukke tijd ga jij tegemoed.

Ps je vergeet nog je grootste werk "ADMINISTRATOR"

Ik heb respect voor jullie want ik denk niet dat de meeste beginnelingen snappen hoeveel tijd daarin kruipt om al onze vragen te beantwoorden.En ondertussen bouwen jullie nog door(ik vermoed dat het schoonheidsslaapje wordt overgeslagen )
    In ieder geval veel plezier.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newbie Bekijk bericht
    Drukke tijd ga jij tegemoed.

Ps je vergeet nog je grootste werk "ADMINISTRATOR"

Ik heb respect voor jullie want ik denk niet dat de meeste beginnelingen snappen hoeveel tijd daarin kruipt om al onze vragen te beantwoorden.En ondertussen bouwen jullie nog door(ik vermoed dat het schoonheidsslaapje wordt overgeslagen )
    In ieder geval veel plezier.
    Administrator ok, maar ik krijg zeer veel hulp van Mede Admins: Shapeshifter en niet te vergeten Exserco die voor het forum zorgt tewijl ik werken ben, ook Modelengeneer niet vergeten die veel heeft helpen opzetten van het forum en als Moderator voor de meeste forums hier aanwezig instaat.

Dank aan allen die ons helpen

Ook jullie helpen ons mee om van dit forum een mooi exemplaar te maken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pantani Bekijk bericht
    Administrator ok, maar ik krijg zeer veel hulp van Mede Admins: Shapeshifter en niet te vergeten Exserco die voor het forum zorgt tewijl ik werken ben, ook Modelengeneer niet vergeten die veel heeft helpen opzetten van het forum en als Moderator voor de meeste forums hier aanwezig instaat.

Dank aan allen die ons helpen

Ook jullie helpen ons mee om van dit forum een mooi exemplaar te maken.
    Om hier niet te lang off topic te gaan. Wil ik even verwijzen naar een nieuw bericht in het offtopic gedeelte.
    http://www.modelbouwen.be/off-topic-....html#post1184
    Laatst gewijzigd door Furioza; 03-03-08 om 23:08 Reden: invoegen internet link nieuw topic
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

ruben
    Gast

Standaard

ik heb al eens een boot met zo een ronde boeg gebouwd de san francisco2 van artesania latina en ja de beplanking is niet zo makkelijk

Standaard

@ Ruben. Het beplanke van een schip is altijd lastig. Maar er heersen wel wat gouden regels, als men die aanhoud is eigenlijk alles te beplanken. Wanneer met een latje in een oplossing van water en amoniac laat weken kan dit zelfs om een potlood heen gebogen worden. Dan maken wij het ons ineens makkelijker toch.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    @ Ruben. Het beplanke van een schip is altijd lastig. Maar er heersen wel wat gouden regels, als men die aanhoud is eigenlijk alles te beplanken. Wanneer met een latje in een oplossing van water en amoniac laat weken kan dit zelfs om een potlood heen gebogen worden. Dan maken wij het ons ineens makkelijker toch.
    Rik, is die amoniak niet ongezond dan, of doe je niet teveel in water, of doe je dit buiten en haal je ze dan uit het water een voor een om ze dan te plooien?

Standaard

Als ik het info stukje af heb waar ik nu mee bezig ben. Dan zal ik hier ook een how to van maken. Amoniac is op zich niet ongezond. Maar het stinkt vreselijk. Het mengsel moet 50% water op 50% amoniac zijn. :eek:

Pagina 1 van 27 1234511 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi
    By Furioza in forum Houten Schepen
    Reacties: 431
    Laatste bericht: 25-12-13, 01:37
  2. Reacties: 10
    Laatste bericht: 02-08-08, 00:04

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten