Hoofdsponsor

1/8 Alfa (Pocher)

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

m-power

Guest
een 3tal jaren geleden gebouwd

pocher1.jpg

pocher2.jpg

pocher3.jpg

pocher4.jpg

pocher5.jpg

pocher6.jpg

pocher7.jpg


hier een bouwplan van de wielen !!!
veeeel geduld


pocher8.jpg

pocher9.jpg

zuigers in de motor bewegen als men aan hendel vooraan draaid !
rem duwen :remschoenen gaan open

pocher10.jpg

pocher11.jpg
 
Wow.......

Hier ben ik dus echt jaloers op......
Jammer dat deze kits zo goed als niet meer te vinden zijn tegen een aantrekkelijke prijs.
 
Zeer gaaf, heb je misschien nog iets meer detail foto's?

De remschoenen bewegen echt?? :huh:

Dit gaat zelf mij echt ver. :laugh: Maar het lijkt mij wel een ultime uitdaging eens zoiets te scratschen. :O
 
Zeer gaaf, heb je misschien nog iets meer detail foto's?

De remschoenen bewegen echt?? :huh:

Dit gaat zelf mij echt ver. :laugh: Maar het lijkt mij wel een ultime uitdaging eens zoiets te scratschen. :O

is inderdaad overdreven want je ziet er nadien niets meer van,op je moet bepaalde onderdelen weglaten.
heb geen enkele foto van tijdens de bouw (spijtig genoeg) ,
deze foto's komen van een andere site

pochers1.jpg

pochers2.jpg

mijn kit is niets in afwerking met deze.
heeft bijna alles in metaal uitgevoerd ,zelfs de bladveren
 
Je zou er bijna mee weg kunnen rijden dus. Dit is wel heel erg gedetaileerd. Ben dan ook wel erg bang dat dit niet veel meer met modelbouw te maken heeft maar meer met masochisme. :D

Dit is werkelijk zeer mooi, maar ik heb even gegoogled, wat een geld. :O Voor zo'n 3000 euri ben je net klaar als je alles van metaal wilt hebben, dat is nog zonder verf, soldeermiddelen enz geteld. :huh:
 
M-power,

Knap stuk werk van je!
Alleen van de prijzen ging het me wat duizelen. Ik had echt geen idee ervan op dit moment, dacht nog steeds aan de 300 gulden of zo uit die tijd.

Nu heb ik eens een vraag aan je omdat je mijn inziens nogal wat ervaring hebt met Pocher. Weet jij of er after market setjes of onderdeeltjes te verkrijgen zijn voor deze modellen?

Ik zal je het verhaal vertellen, een aantal jaren geleden was ik in verband met mijn werk bij klanten. Toen we zo in de garage kwamen stond daar een doos van Pocher, een Ferrari Testarossa cabrio. Al gauw was ik benieuwd naar de modelbouwactiviteiten van de man. Maar wat bleek, het model was eens in een opwelling gekocht en stond nu klaar voor het grof vuil van de dag daarop. Dit kon ik echt niet over mijn hart krijgen om te laten gebeuren, dus heb ik gevraagd of ik de doos mocht hebben. Geen probleem gelukkig en kreeg hem zo mee. De kit was nog geheel compleet enkel waren er een paar onderdelen gebroken "Ferrari" en "Testarossa". Ik denk het gevolg van het aardappelmes wat in de doos zat, laten we maar zeggen doodzonde no.2!? Behoudens deze onvolkomendheden heb ik de kit nog af kunnen maken en op een aantal zaken gelukkig kunnen verbeteren.

Ben echt benieuwd naar je reactie.

Groeten,
Swa
 
M-power,

Knap stuk werk van je!
Alleen van de prijzen ging het me wat duizelen. Ik had echt geen idee ervan op dit moment, dacht nog steeds aan de 300 gulden of zo uit die tijd.

Nu heb ik eens een vraag aan je omdat je mijn inziens nogal wat ervaring hebt met Pocher. Weet jij of er after market setjes of onderdeeltjes te verkrijgen zijn voor deze modellen?

Ik zal je het verhaal vertellen, een aantal jaren geleden was ik in verband met mijn werk bij klanten. Toen we zo in de garage kwamen stond daar een doos van Pocher, een Ferrari Testarossa cabrio. Al gauw was ik benieuwd naar de modelbouwactiviteiten van de man. Maar wat bleek, het model was eens in een opwelling gekocht en stond nu klaar voor het grof vuil van de dag daarop. Dit kon ik echt niet over mijn hart krijgen om te laten gebeuren, dus heb ik gevraagd of ik de doos mocht hebben. Geen probleem gelukkig en kreeg hem zo mee. De kit was nog geheel compleet enkel waren er een paar onderdelen gebroken "Ferrari" en "Testarossa". Ik denk het gevolg van het aardappelmes wat in de doos zat, laten we maar zeggen doodzonde no.2!? Behoudens deze onvolkomendheden heb ik de kit nog af kunnen maken en op een aantal zaken gelukkig kunnen verbeteren.

Ben echt benieuwd naar je reactie.

Groeten,
Swa

je vind zoiets bij scale details ,heeft een eigen site maar staat ook op ebay.
betaald er wel +-5€ voor (is namaak in metaal,maar perfect)
staat momenteel één op van testarossa
 
Hey M-power en Pascal,

Bedankt voor de reactie, kan ik dit model een keer in zijn "totale" glorie herstellen.

Groeten,
Swa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan