Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend pocher alfa 1/8
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: pocher alfa 1/8

m-power
    Gast

Standaard pocher alfa 1/8

een 3tal jaren geleden gebouwd

hier een bouwplan van de wielen !!!
    veeeel geduld

zuigers in de motor bewegen als men aan hendel vooraan draaid !
    rem duwen :remschoenen gaan open

Banned

Standaard

Wow.......

Hier ben ik dus echt jaloers op......
    Jammer dat deze kits zo goed als niet meer te vinden zijn tegen een aantrekkelijke prijs.

m-power
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    Wow.......

Hier ben ik dus echt jaloers op......
    Jammer dat deze kits zo goed als niet meer te vinden zijn tegen een aantrekkelijke prijs.
    hoe langer hoe duurder ,tot zelfs 1200 € !

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m-power Bekijk bericht
    hoe langer hoe duurder ,tot zelfs 1200 € !
    Ik weet het, maar dat is toch echt te veel van het goede hoor...

Standaard

Zeer gaaf, heb je misschien nog iets meer detail foto's?

De remschoenen bewegen echt??

Dit gaat zelf mij echt ver. Maar het lijkt mij wel een ultime uitdaging eens zoiets te scratschen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

m-power
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Zeer gaaf, heb je misschien nog iets meer detail foto's?

De remschoenen bewegen echt??

Dit gaat zelf mij echt ver. Maar het lijkt mij wel een ultime uitdaging eens zoiets te scratschen.
    is inderdaad overdreven want je ziet er nadien niets meer van,op je moet bepaalde onderdelen weglaten.
    heb geen enkele foto van tijdens de bouw (spijtig genoeg) ,
    deze foto's komen van een andere site

mijn kit is niets in afwerking met deze.
    heeft bijna alles in metaal uitgevoerd ,zelfs de bladveren

Standaard

Je zou er bijna mee weg kunnen rijden dus. Dit is wel heel erg gedetaileerd. Ben dan ook wel erg bang dat dit niet veel meer met modelbouw te maken heeft maar meer met masochisme.

Dit is werkelijk zeer mooi, maar ik heb even gegoogled, wat een geld. Voor zo'n 3000 euri ben je net klaar als je alles van metaal wilt hebben, dat is nog zonder verf, soldeermiddelen enz geteld.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

M-power,

Knap stuk werk van je!
    Alleen van de prijzen ging het me wat duizelen. Ik had echt geen idee ervan op dit moment, dacht nog steeds aan de 300 gulden of zo uit die tijd.

Nu heb ik eens een vraag aan je omdat je mijn inziens nogal wat ervaring hebt met Pocher. Weet jij of er after market setjes of onderdeeltjes te verkrijgen zijn voor deze modellen?

Ik zal je het verhaal vertellen, een aantal jaren geleden was ik in verband met mijn werk bij klanten. Toen we zo in de garage kwamen stond daar een doos van Pocher, een Ferrari Testarossa cabrio. Al gauw was ik benieuwd naar de modelbouwactiviteiten van de man. Maar wat bleek, het model was eens in een opwelling gekocht en stond nu klaar voor het grof vuil van de dag daarop. Dit kon ik echt niet over mijn hart krijgen om te laten gebeuren, dus heb ik gevraagd of ik de doos mocht hebben. Geen probleem gelukkig en kreeg hem zo mee. De kit was nog geheel compleet enkel waren er een paar onderdelen gebroken "Ferrari" en "Testarossa". Ik denk het gevolg van het aardappelmes wat in de doos zat, laten we maar zeggen doodzonde no.2!? Behoudens deze onvolkomendheden heb ik de kit nog af kunnen maken en op een aantal zaken gelukkig kunnen verbeteren.

Ben echt benieuwd naar je reactie.

Groeten,
    Swa

m-power
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swa Bekijk bericht
    M-power,

Knap stuk werk van je!
    Alleen van de prijzen ging het me wat duizelen. Ik had echt geen idee ervan op dit moment, dacht nog steeds aan de 300 gulden of zo uit die tijd.

Nu heb ik eens een vraag aan je omdat je mijn inziens nogal wat ervaring hebt met Pocher. Weet jij of er after market setjes of onderdeeltjes te verkrijgen zijn voor deze modellen?

Ik zal je het verhaal vertellen, een aantal jaren geleden was ik in verband met mijn werk bij klanten. Toen we zo in de garage kwamen stond daar een doos van Pocher, een Ferrari Testarossa cabrio. Al gauw was ik benieuwd naar de modelbouwactiviteiten van de man. Maar wat bleek, het model was eens in een opwelling gekocht en stond nu klaar voor het grof vuil van de dag daarop. Dit kon ik echt niet over mijn hart krijgen om te laten gebeuren, dus heb ik gevraagd of ik de doos mocht hebben. Geen probleem gelukkig en kreeg hem zo mee. De kit was nog geheel compleet enkel waren er een paar onderdelen gebroken "Ferrari" en "Testarossa". Ik denk het gevolg van het aardappelmes wat in de doos zat, laten we maar zeggen doodzonde no.2!? Behoudens deze onvolkomendheden heb ik de kit nog af kunnen maken en op een aantal zaken gelukkig kunnen verbeteren.

Ben echt benieuwd naar je reactie.

Groeten,
    Swa
    je vind zoiets bij scale details ,heeft een eigen site maar staat ook op ebay.
    betaald er wel +-5€ voor (is namaak in metaal,maar perfect)
    staat momenteel één op van testarossa

Senior Lid

Standaard

Hey Swa,

De site van Scaledetails vind ge hier : Pocher Ferrari Upgrades*at*ScaleDetails Website
    Zijn best wel mooie update-sets, maar ook duur.

Een andere mogelijkheid is Tremonia : Tremonia Propaganda Shop - http://www.tremonia.org
    André heeft een mooie set voor de Testarossa, kost wel € 64, maar dan hebt ge ook wat. Alleen de schroeven, die zijn niet goed.

Succes

Groeten, Pascal

Standaard

Hey M-power en Pascal,

Bedankt voor de reactie, kan ik dit model een keer in zijn "totale" glorie herstellen.

Groeten,
    Swa

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/8 - Pocher F40 met Autograph transkit [DONE]
    By Peperbus in forum Auto's
    Reacties: 86
    Laatste bericht: 12-03-12, 20:06
  2. Rijdend - pocher F40
    By m-power in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 25-04-09, 19:38
  3. Rijdend - Ferrari Testarossa Pocher schaal 1/8