Hoofdsponsor

1/35 Tank Type 61 - Japan [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Rik . Met niet ingezet bedoel ik dat voor zover ik weet Japan na WO 2 niet meer betrokken is geweest in een gewapend conflikt. Deze tank is , buiten het kanon ,puur Japans van constructie en is niet uitgevoerd naar andere landen. Dus hou ik het bij deze bij een "proper" project . Zo een beetje als onze pantsers op het defilé van 21 juli. Mijn volgend project zal iets Duits worden uit WO2 , Tiger of Panther en daar zal ik dan een stapje verder gaan ivm waches , chippen , enz. Dit is mijn eerste tank en als vliegtuigbouwer is het toch even wennen .
mvg , Sabre
 
Hey Sabre,

Die camo is zeer mooi gespoten hoor, mijn complimenten.
Maar zou je eens kunnen vertellen hoe je die mooie lijnen (hard edge camo) verkregen hebt?
Is deze afgeplakt? Of heb je het anders gedaan?
Zou dit willen weten voor mijn King Tiger die nu al een 6tal maanden in de frigo staat, en deze moet ook hard edge camo krijgen...

Grtn,
Beyond
 
Die camo ziet er toppie uit ! GUnit.
 
Zeer strak camo patroon en uiteraard afgeplakt zo te zien of ik moet me wel heel erg vergissen.

Ron
 
Dag jongens , bedankt voor de complimentjes ivm de camo . Ik was er zelf ook tevreden mee , temeer omdat dit toch de eerste tank is van een fervent vliegtuigbouwer . En ook de kleur heb ik door het mengen van verschillende Valejo kleuren precies gekregen zoal op de box , al is er geen vast kleurenpatroon voorzien voor dit voertuig. Nu even over de techniek van het spuiten van die camokleuren . Die had ik ooit eens gelezen , ik geloof in een bepaald (?) nummer van het Nederlands-Belgisch Modelbouwmagazine . De stakke golvende scheidingslijn tussen de twee verschillende kleuren is bekomen door na het spuiten van één van de twee tinten , desgewenst over een grondlaag, de lijnen te vormen met zachte modeleerpasta (plasticine , boetseerklei , of hoe noemt men dat alweer? ) , je weet wel , die klei waar de kinderen figuurtjes mee kneden en die je achteraf terug in een bol kan kneden . Ik heb daar volgens de plaats , dikke of dunnere worstjes van gedraaid ( 5 mm dia) en daarmee de vorm gemaakt , licht aangedrukt , en langs die worstjes de tweede kleur gespoten . Dus van afplakken is geen sprake , tenzij je over die sauciskes spuit , dan moet je uiteraard de niet te "besmeuren" vlakken beschermen met papier of tape . Naar het schijnt (?) kan deze techniek ook toegepast worden voor het bekomen van een zachte scheiding van de camokleuren , maar hoe dat zit weet ik niet meer . Indien iemand daar meer intresse in heeft wil ik graag dat bewuste artikkel , of de bouwbeschrijving van het project waarin dit ten berde kwam eens opzoeken .
mvg , Sabre
 
Ik denk dat ik al weet hoe het werkt, en ook in welk boekje ik het gelezen heb.
Vermoedelijk heb ik enkele afbeeldingen in Ron zijn topic geplaatst van de Char b...

Heb het zelf wel nog niet uitgeprobeerd...
Maar je hebt een mooi resultaat bereikt ermee.

Grtz,
Beyond
 
Sabre bedankt voor je antwoord en ik weet welk spul je bedoeld.

Ron
 
En dit is ze dan geworden , mijn eerste tankproject . Weliswaar een paradetank , maar ik ben toch tevreden van het resultaat . Dat smaakt dus naar nog . De volgende zal dus wel van het slagveld moeten komen en zal wel iets Duits worden denk ik .
mvg , Sabre

3_Modelbouw_008.jpg

4_Modelbouw_003.jpg

4_Modelbouw_006.jpg

1_1.jpg

3_Modelbouw_011.jpg

1_Modelbouw_014.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooi gebouwd, zeer goed geschilderd. Dit kan prima, weatheren is een optie die je zelf moet beslissen. Knap werk dus ! GUnit.
 
Zeer mooi resultaat hoor, ik ben al heel erg benieuwd naar je Duits project die op stapel staat ;)

Grtz,
Beyond
 
Idd een zeer mooi resultaat.
Ik zou het niet beter doen voor een eerste tankproject. Waarschijnlijk zou ik er eerst nog een stuk of 2 bouwen in showroomstaat, alvorens met het weatheren te beginnen.
 
Ik vind dit ook wel wat hebben eigenlijk, je ziet ze alleen maar in vervuilde en gebruikte staat. De een nog ouder dan de ander. :P

Hiervoor mijn coplimenten. Ziet er goed uit. Netjes afgewerkt ook. Tot in het detail verzorgd.

Wel een paar pica's sturen voor de gallerij he. Dan kan de mod ze daarin plaatsen. Je hebt zeker een plaatsje verdient daar. :P
 
Hoi Sabre,

Ik ben de topic al van het begin aan het volgen;)
En ik moet zeggen dat het zeer netjes gedaan is voor eerste AFV.
Ik vind het alleen jammer dat je besloten had voor niet verder te gaan in de wheatering :( het zou zeker je model te goede zijn gekomen, de volgende keer zeker mee verder gaan ;)

Cheers,
André
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn volgend tankproject ga ik zeker verder gaan ivm wheatering en beschadigingen . Daarvoor lees en "leer" ik momenteel veel bouwbeschrijvingen in de tijdschriften , dit forum , enz , en volg ik ook het T70 project van onze vriend Andre (Churchil). Het is mij duidelijk dat er heel veel verschillende technieken en mogelijkheden zijn bij voertuigen idv , en ik heb als vliegtuigbouwer totaal geen ervaring ermee , ook niet met alle produkten die ervoor in aanmerking komen . Dus is het momenteel zaak om mij zoveel mogelijk te informeren en documenteren . En welk project het zal worden ? Hoe meer ik lees en zie hoe moeilijker te kiezen , al gaat mijn voorkeur toch nu al naar die Russische en Duitse tanks uit WO2 . Ik ga voor dit alles toch mijn tijd nemen en tussendoor die F9F-Panther (jet) bouwen die hier al een poosje op de werktafel ligt.
mvg ; Sabre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan