Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend Militair 1/48 Universal Carrier MkII
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: 1/48 Universal Carrier MkII

Turner
    Gast

Standaard 1/48 Universal Carrier MkII

Deze heb ik de afgelopen dagen gebouwd. Ik was vast van plan om een bouwverslag te starten en had dus al braaf foto's gemaakt van de inhoud van de doos. Vervolgens lekker gaan bouwen en helemaal niet meer gedacht aan de foto's Het hele machientje is ongeveer 8 centimeter lang en het ondergrondje heeft een binnenmaat van 11x18 cm.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Ziet er mooi uit hoor.

Komen er nog figuurtjes bij?

Droop

Standaard

Hoi Turner,

Mooi bakje, deze wil ik ook nog eens maken....

Maar een kleine opmerking ivm je ster op de zijkant, deze hoort omgekeerd te staan.....
    Ik hoor jullie al denken, wat zegt hij nu, maar de Engelsen wilden niet onmiddellijk als amerikanen bestempeld worden, daarom schilderden ze de sterren omgekeerd.....

Grtz,
    Beyond

Turner
    Gast

Standaard

Droop, ik zou er wel graag wat figuren bij willen zetten maar ik heb geen idee wat die dan zouden moeten doen. Zowiezo past er geen bestuurder meer in het karretje (ik heb het geprobeerd met het figuur dat bij de kit zat) dus het zou een tafereel moeten zijn wat zich op de weg of in de berm afspeelt. Suggesties zijn dus van harte welkom

Beyond, leuke info over die sterren Volgens mij is dit iets wat de heren/dames van Tamiya ook niet weten. Ik heb de versie van de box-art gemaakt (met een ander registratie nummer vanwege decals verpest ) en zoals je kunt zien hebben zij hem ook met de ster 'op zijn Amerikaans' afgebeeld.

Standaard

ideetje voor je dio: moest je nu eens enkele kisten op de grond "gooien", die van een truck gevallen zijn....
    En de carrier kan daardoor niet verder, tot alles is opgeruimd...

En je ster is geen probleem hoor, en ja, de makers van deze kits maken ook wel eens fouten, meer dan je zou denken....

Grtz,
    Beyond

Standaard

mmm; schoon stukske

Turner
    Gast

Standaard

De reacties van Droop & Beyond waren voldoende om mij te motiveren er toch even wat figuren bij te zetten, en de 'set' wat aan te kleden.

Allereerst een muurtje geplaats van Milliput.

Even laten drogen en vervolgens licht-grijs geschilderd en een wash gegeven. Figuur 1 (we noemen hem voor de gelegenheid maar Pierre) staat er ook al bij.

En toen de rest:

Helaas is het niet gelukt om het lijstje helemaal mooi schoon te houden. De volgende keer zal ik daar beter op moeten letten.

Groet,
    Ferry

Standaard

Er zit inderdaad al wat meer leven in je diorama.
    En Pierre is meteen een goede reden om even te stoppen, of toch voor wat hij vast heeft
    Misschien de andere soldaten ook in zijn richting laten lopen, denk dat ze allemaal wel een slokje zullen willen...

Je muurtje is ook een mooie toevoeging, hoewel je misschien toch enkele steentjes kan in graveren, zal direct nog mooier zijn (volgens mij..)

Indien je nog soldaten liggen hebt, voor de tank is het wat leeg....

En je kadertje, lijkt mij geen groot probleem, gewoon een kleurtje geven, en het euvel is opgelost. Volgende keer misschien beter je kader afplakken met schilderstape (o.i.d.), dan heb je geen zorgen nadien...

Rest mij nog een vraagje, ga je de Carrier nog met een wash behandelen? Ziet er nog zo nieuw uit....

Keep the updates coming,
    Beyond

Turner
    Gast

Standaard

Kurt, het is inderdaad gelijk anders. Ik ben blij dat ik ze er bij heb gezet.

Beyond, om te beginnen zeg ik meteen: aan deze wordt niet meer verder gewerkt. Ik ben nu al verder gegaan dan ik oorspronkelijk van plan was en ik vind dat ik het hier bij moet laten. Ik ben met je eens dat het voor het karretje een beetje leeg is, maar de figuren zijn op

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik alle tips en adviezen niet ga meenemen naar een volgend project. Nu heb ik eerst het voertuig geplaatst en ben daarna gaan denken wat er nog bij kon. Volgende keer wil ik vanaf het begin proberen om het grote geheel te zien. Omdat het hier ging om het eerste militaire voertuig dat ik ooit heb gebouwd ben ik erg voorzichtig geweest. Hij heeft al een heel lichte wash gekregen (MIG Neutral wash) maar chipping of andere verwering ben ik niet aan begonnen. Ook dat is iets wat ik bij de volgende weer iets meer wil gaan doen. Ik heb nog een (vaag) idee voor een Sherman die ergens om een hoekje kijkt dus wie weet...

Groet,
    Ferry

Standaard

Wel Turner,
    voor een eerste militaire dio:

Op naar de volgende

Grtz,
    Beyond

Standaard

Inderdaad niet slecht voor een eerste dio maar nu je toch aan het bijleren bent waarom niet effekes een lichte spray (of wash of poeder) met zandkleur aan de onderzijde van de Carrier? Zou er direkt zooo anders uitzien.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Turner
    Gast

Standaard

Ok, maar welk gedeelte zou ik dan met 'zand' moeten bewerken? Is dat dan alles ten hoogte van de tracks (inclusief vering etc.)? Zijn er ook plaatsen waar de modder zich zou verzamelen, of trilt zo'n voertuig zo veel dat alles er weer af valt?

Standaard

Dag Turner,

Heb je hier nu nog iets aan veranderd?
    Zoals wat modder? Of is deze afgewerkt voor jouw?

Grtz,
    Beyond

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Het ziet er toch al veel beter uit nu de figuurtjes er bij geplaatst zijn.
    Meer bepaald de uitbeelding van Pierre vind ik heel knap gevonden. Je moet er maar opkomen!

Maar misschien toch nog deze tip:
    De tracksporen die zich voor de carrier bevinden zou ik tot tegen het kadertje laten doorlopen.
    Nu lijkt het -door het ophouden van de sporen- alsof het voorgaande voertuig plots in lucht is opgegaan.

Droop (die nu wel héél erg aan het muggenziften is )

Soortgelijke discussies

1. Groepsbouw - Deep wading Brengun Carrier [DONE]
    By Swaken in forum Diorama's
    Reacties: 175
    Laatste bericht: 03-03-11, 15:53

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten