Hoofdsponsor

1/72 Deep wading Brengun Carrier [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
3.441
Hallo, :)

Met de vraag of het nog mogelijk is om mee te doen met de groepsbouw D-Day. :wub:
Mijn volgend project gaat namelijk over het aan land brengen van een deep wading brengun carrier te Port en Besin, Normandië op 10 juni 1944.
Voor de bouw van het kleine dioramaatje, basseer ik mij op een originele foto van de tijd van toen. :8

1_model_008.jpg

1_model_009.jpg

Het model dat ik hiervoor ga gebruiken komt van Milicast, gekocht op de beurs van Trucks & Tracks 2009. Het model zelf bestaat uit resin en dient nogal wat oopkuiswerk te hebben. :O
De bedoeling is tevens om een klein stukje van de landingsboot na te bouwen, dus enkel de klep waarvan de carrier rijdt. :O

1_model_006.jpg

1_model_004.jpg

1_model_001.jpg

Graag uw reactie hierover. :$
Let wel, ik ben dus een trage bouwer en kom zeker niet op tijd af tegen 06 juni 2009, ik zal zeker enkele maanden over zitten. :8
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Swaken, Welke schaal is dit?


Dat is trouwens een leuk dingetje. Nooit gezien. Wat doet dit?
 
Hey Swaken,

Blij dat je erbij bent gekomen ;)
En dan nog met een origineel modelleke...

En ook ik vraag mij af welke schaal dit is? 1/72 of 1/76?

Suk6 ermee.

Grtz,
Beyond

PS: Wat het op tijd klaar zijn, ik zal er ook niet geraken met mijn dio, maar ik zal proberen om toch de Blitz af te werken....
 
Erwin, dat het dieper kan moge duidelijk zijn.

Maar nu weet ik nog steeds niet wat het doen. Het kan rijden omdat er rupsbanden op zitten. Maar is het om transport van troepen, kan het schieten, of voor radio gebruik enz.

Dus waar dient het ding voor. :|
En nog steeds de schaal, wat is dat?
 
Volgens mij is dit model van Milicast en is de schaal 1/76 : Milicast Model Company :: 2) Battlefield Series :: British & Commonwealth :: Armoured Cars and Carriers :: Universal Carrier No.1 Mk.II(WT) with Deep Wading equipment.

De "Universal carrier" ook bekend als Bren carrier of Scout carrier maakte deel uit van een familie van licht gepantserde rupsvoertuigen. Ze werden gebruikt voor het transport van troepen of materiaal, of als "machinegun-platforms".
De naam Bren carrier werd aan dit voertuig gegeven omdat het vaak bewapend was met 2 Bren guns.

Dit is een Bren gun :

aust_ww2_bren_gun.jpg

Bron : warwicks.com

Groeten, Pascal
 
Onze Pascal is er klop op.
Iemand al opgemerkt dat de identificatiester omgekeerd staat ???
Dit werd door de Britten en voornamelijk de Canadezen dikwijls gedaan omdat ze niet wilden vereenzelvigd worden met de Amerikanen.
De witte ster was algemeen aangenomen als herkenningspunt van een geallieerd voertuig maar onze Commonwealth jongens waren daar niet zo happig mee. Je zal dan ook zo geen ster vinden in de vroege periode van de Afrika campagne toen de Britten er alleen voor stonden.
 
Ik geef hierover graag mijn mening : geweldig ! Heel aparte keuze, uniek vind ik't !
Het deep wading aspect was heel tijdelijk, want zodra deze voertuigen uit het water oprezen, werd het canvas zeil neergelaten, of verwijderd.
Ik wil meer hiervan ! GUnit.
 
>w

.....
Het deep wading aspect was heel tijdelijk, want zodra deze voertuigen uit het water oprezen, werd het canvas zeil neergelaten, of verwijderd.

Hey GUnit,

Bij deze Brengun carrier's gebruikte men stalen platen als verhoging.
Door de extra bescherming hierdoor werden de Brengun carriers meestal in deze staat gelaten... ;)

Bij de tanks is dit wel wat anders :)

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat deze platen eraf gesloopt werden na de landingsactiviteit, maar het houdt wel steek, zo'n koekendoos is al een doelwit op zich en een extra plaatje rondom kan het verschil tussen leven en dood betekenen.

GUnit.
 
Mijne heren, :)

Mijn excusses om wat later te reageren maar blijkbaar geeft het niet dat ik wat laattijdig inschrijf voor deze topic. :nowink:
Inderdaad, het betreft een licht gepantserd voertuigje voor troepenvervoer met als extra enkele stalen platen welke nadien konden verwijderd worden, let op de stangen aan de zijkanten. In het begin lieten ze die meestal zitten, maar nadien werden ze toch verwijderd, waarom weet ik niet.
Ik ga proberen om een schoon modelleke klaar te stomen. :wub:
De schaal is inderdaad 1/76 maar in combinatie op 1/72 valt dit niet op, enkele tienden van een milimeter is niet zichtbaar op deze grootte.
 
enkele tienden van een milimeter is niet zichtbaar op deze grootte.

Gij hebt nog niet van onze Rik gehoord zeker ? Die ziet enkele tienden van een millimeter vanop een kilometer afstand ;)

Groeten, Pascal
 
Gij hebt nog niet van onze Rik gehoord zeker ? Die ziet enkele tienden van een millimeter vanop een kilometer afstand ;)

Groeten, Pascal

Ja, sinds hij zijn brilleke draagt....... vraagt hij steeds bij elk wiel waar de "supappen" staan.... :D
 
Neee ! Niet de supappen !

Ik kijk uit naar de volgende update ! GUnit.
 
Hallo, :)

Hier ben ik dan terug met een kleine update. Veel nog niet kunnen doen wegens andere verplichtingen die ik had tijdens deze vrije dagen, doch tijdens de week zijn we druk bezig. 8)

Ondertussen is de flash van de wielen van de brengun carrier verwijderd en natuurlijk moests M ook zich met de zaak bemoeien en braken er enkele stukken tracks af tijdens de opkuis. :angry::tongue:

Gelukkig alles kunnen terug opnieuw reconstrueren en gelijmd met secondenlijm. Nu moeten de rupskettingen nog wat opgeschuurd worden en dan zal dit wel goed komen. :wub:

Ondertussen ook bezig geweest aan het scratchbuilden van de landingsklep van waaruit de carrier zal komen. Ik heb wel een LCM liggen maar is eigenlijk iets te grof van structuur, :8 vandaar het eigen ontwerp. En natuurlijk kan ik de LCM houden vor misschien een ander project.:nowink::8

Hier zijn de foto's van de contstructie van de landingsklep,
de originele klep van de LCM :

1_model_011.jpg

en dan de eigen bouw :

1_model_012.jpg

1_model_010.jpg

Voila, nu weet ge ook weeral met wat ik bezig ben. Met dat gescratch hier op de site begint het eigenlijk ook te kriebelen om te scratchen, vandaar, ik doe ook mee.....:D:D:8:wub:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom bij de scratchers :P
Pas op hé, het is erger dan de Mexicaanse griep, ge geraakt er niet meer vanaf... :laugh::laugh::laugh:

Ziet er goed uit hoor, dat wordt nog eentje om de vingers af te likken, dat is nu al te zien ;)

Grtz,
Beyond
 
Ja, dit ziet er zeer degelijk en correct verzorgd uit, jongens dit gaat wat geven ! GUnit.
 
Bedankt gasten, :)

Ik ben nog maar begonnen met dat gepruts hier, heb gelukkig wel wat docu liggen van dat spul zodat ik er iets kan van maken. :wub:
 
Okee, even spammen met twee plaatjes van,
Er is wat onderweg voor je.

1_SANY3034.jpg
Het is iets meer geworden, maar je zult je weg er wel mee weten te vinden.

1_SANY3041.jpg
En daar zit het dan in. Wel met adres natuurlijk, maar die wilde ik niet hier zomaar neer poten voordat je allerlei vervelende zaken thuisgestuurd gaat krijgen.

Nogmaals veel plezier. :D Alles is compleet. Heb je vragen, hoor ik ze natuurlijk graag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rik, :)

Thanks m8. ;)
Dit had ik echt niet verwacht en ja daar weet ik wel wat raad mee. :nowink::8
Zal misschien goed uit komen, ga straks moeten beginnen met de bouw van de boeg van het landingsvaartuigje, allez, daar waar de klep aan hangt he. :8

Als wat meer gedaan heb zal ik wel posten, kunnen jullie dan wat kwijlen, ondertussen kwijl van jullie dingen. :wacko:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan