Hoofdsponsor

1/72 Deep wading Brengun Carrier [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Swaken, da's weer mooi werk maatje.
Ik zou zo zeggen "just echt" want ik weet welke plaats je aan het nabouwen bent. Je mag inderdaad het groen van de vloedlijn niet vergeten maar ik ben er zeker van dat je dat niet zal doen. :D
 
Hey, :)

Hier terug van weg geweest. Ik weet het, het heeft een tijdje geduurd voor een up-date, maar ge ziet ik vergeet jullie niet. :wub:;)

Ondertussen verder afgewerkt aan den bren, diepte geven met washes, pinwashes, meer oplichten met fijne drybrushes, details schilderen en afwerken. :8
De bren is bijna klaar, enkel nog wat kleine "chips" aanbrengen en dan nog eens goed rondkijken of ik niets vergeten heb en dan vernissen. :8:wub:

1_model_073.jpg

1_model_074.jpg

1_model_075.jpg

1_model_076.jpg

Ook ondertussen wat verder gewerkt aan de te vervoeren cargo, het houtwerk wat geschilderd, maar dit dient hier en daar nog wat verfijnd te worden. Het houtwerk eerste enkele fijne laagjes geven met Vallejo houtkleur en daarna afwerken met olieverf, raw umber. Voor de afwerking ervan dien ik nog wat te verfijnen rond de hoeken en kanten. :unsure:;)

1_model_077.jpg

http://www.modelbouw1
.be/forum/PP/images/423/large/1_model_078.jpg


1_model_079.jpg

Voila, ik ga ondertussen enkele foto's uploaden van de LCM.
Tot subiet.;):laugh:
 
Hey, :)

Allez, hier zijn we weer. :wub::$:laugh:

Ondertussen heb ik ook verder gewerkt aan de beschildering van de LCM. :unsure:

Hiervoor heb ik light sea grey gebruikt van Vallejo die zeer fijn verstoven werd met de airbrush op lage druk (+- 1 bar ingesteld, maar met de drukval op 0,8 bar), zodat de pre-schaduw er mooi op uitkomt. Hopelijk is me dat goed gelukt. :unsure::wub:

En gisteren ook een laag klir opgespoten. :$

1_model_084.jpg

1_model_081.jpg

1_model_082.jpg

1_model_083.jpg

1_model_085.jpg

Voila, so far so good. :8
Wat staat er nog op het programma, nummers maken uit tamiya-tape en op spuiten met witte verf. Daarna afwerking met washes en veel meer. :$

Hopelijk tot gauw. :wub:;)
 
Hey Swaken,

zoals wij het van jou gewend zijn heb je het weer meesterlijk gedaan...

Heligroeten,

Nick
 
Zeer mooi resultaat tot nu toe.

Vraagje, aan de achterkant van de Bren zie ik twee gaten zitten...Komt hier nog iets op??

Grtz,
Beyond
 
De eindstreep nadert, dat komt vet in orde ! GUnit.
 
Hey, :)

Thanks voor de commentaren.8):8;)

Beyond, inderdaad daar komt nog een trekhaak op te staan die afzonderlijk is geschilderd en die ik nog niet had geplaatst omdat ik het gereedschap goed wou schilderen, anders kon ik er niet goed meer aan.
Gezien dit allemaal resin is heb ik daar twee gaten in geboord omdat dit dan veel steviger is nadien. De trekhaak wordt dan vastgezet met twee stukjes koperdraad en secondenlijm. :8;)

Ondertussen lichte paintchips aan het zetten geweest op de bren, niet teveel natuurlijk omdat het een voertuig is die pas wordt geleverd voor de strijd in Normandië. Ik denk van nog een lichte wash met zand te geven (zeker onderaan de bren)en zeer licht te poederen met light dust om daarna het model met rust te laten. Geef gerust jullie gedacht maar, kwestie van extra bijkomende tips te hebben, kunnen we rekening mee houden dan. :88);)

De LCM zelf wordt wel deftig onder handen genomen daar deze al heel wat zal meegemaakt hebben.
 
Hey, :)

Allez, hier zijn we terug met een up-date.:wub::8

De LCM is gewasht met sepia aan de buitenkant en met raw umber aan de binnenkant. Een pinwash werd gegeven met sepia. Verdere afwerking komt nog.

Hier foto's,....:unsure:8)

1_model_086.jpg

1_model_087.jpg

1_model_088.jpg

1_model_089.jpg

1_model_090.jpg

1_model_091.jpg

1_model_092.jpg

Voila se.:$:8;)
 
Laatst bewerkt:
Een heel mooi en realistisch resultaat Swa, maar minder zijn we van jou niet gewend hé. Dit wordt zeker ooit een best of show...

- Bericht aan de wedstrijdorganisatoren : zet de medailles voor dit "Swa-project" al maar klaar. -

Toch een klein vraagske Swa: "wat is een pinwash?"

Heligroeten vanwege een grote fan,

Nick
 
Swaken, zeg me dat ik me vergis : is het pigment van uw wash bij de randen wat ruw ? Met name de flanken van de landingsboot vertonen dit verschijnsel, het lijkt op de foto's alsof dit wat grof is geworden na het verdwijnen van de verdunner.
 
Hey, :)

Thanks gasten voor de commentaren.:$

@ Nick, een pinwash is met een fijne borstel schaduwen trekken rond de details en in de hoeken, zoals ge ziet op het model. :$;)

@GUnit, dit is misschien mogelijk, ik gebruik sepiaolieverf die al verdund is in een potje speciaal voor deze doeleinden, mogelijk is het spul te oud aan het worden, natuurlijk, de macrofoto's doen er geen eer aan, ge ziet alles wat goed of fout is dan. Indien je tips hebt, laat maar komen hoor. Het is wel zo dat ik mijn washes zelf maak, ik weet natuurlijk wel dat er washes te koop zijn die kant en klaar gemaakt zijn, misschien de moeite om eens te proberen??? Iemand een idee?? :huh:

Bij het verder bewerken van het model zal de ruwe rand wel weer verdwijnen, ik denk dan zeker aan een drybruch om de details op te lichten en het chippen, met roestuitlopers, enz...
Indien je verdere tips, suggesties hebt, laat deze gerust maar horen, we zijn hier om te leren.:$:8;)
 
Hey, :)

Ondertussen wel een beetje verder gedaan aan het beschilderen van de cargo die in de bren moet. :wacko:
Ondertussen deze cargo dan ook al gelijmd in den bren.

Momenteel ben ik bezig om een of ander zeildoek aan het maken (van witte milliput, de fijne dus:wub:) om de grote kist een beetje te temperen in haar grootte, en dat uiteraard een detailken meer zal opleveren op het model. Uiteraard zal dit in een ander kleurtje zitten daar het geheel wat gebroken zal worden dan.:wub:

Allez, nu foto's,

1_model_101.jpg

1_model_102.jpg

1_model_103.jpg

1_model_104.jpg

De lading in de bren....

1_model_105.jpg

1_model_106.jpg

1_model_107.jpg

Voila se, nu maar verder doen, prettig he als nu verlof hebt om wat verder te kunnen doen. 8):wub:;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Swaken, dat ziet er verdorie goed uit zeg...

Maar wat mij even bezighoud is het volgende: Als deze Bren pas van een schip afkomt, zouden ze dan de lading niet zo goed mogelijk schikken om er zoveel mogelijk op te krijgen? ipv de boxen er "nonchallant" op te zetten??
't Is maar een bedenking hé...

Grtz,
Beyond
 
Schone kisten Swa, heb het dinsdag reeds gezegd.
Maar ik denk dat Beyond daar wel een punt heeft wat de schikking betreft tenzij het er op de foto anders uitziet natuurlijk.
Ik lees dat je een zeildoek wil maken met Milliput. Niets op tegen maar zou je niet opteren voor servetpapier dat toch dunner is ? Het is en blijft 1/76 hé.
 
Hey, :)

Yep, 't is misschien wel zo dat er meer in kon indien beter gestapeld, maar het is modelbouw, dus moet er wat modelbouwdramatiek inkomen, met wat schuin te zetten bekomt men zo een dynamiek in het geheel, dat is de bedoeling (de foto wordt niet exact nagebouwd, daarvoor heb ik er te weinig foto's van en ik heb er zeker geen met meer detail, dus het blijft behelpen. :unsure::wub:
Weet ook dat er nog twee figurines in moeten die het geheel zullen opvullen, je zal zien op het einde, het bakske zal vol zitten.:unsure::wacko:

In verband met de zeildoek, ik heb toch Milliput gebruikt, maar deze dan zeer dun uitgerold met een glazen potje. Het is nog dunner dan een servetje (of toch gelijk aan), ze is ondertussen al geschilderd, foto's volgen later nog.8);)
 
Hey, :)

Hier zijn de foto's van de canvasdoek,

1_model_110.jpg

1_model_109.jpg

1_model_108.jpg

Voila, ik kan zeggen dat hij zeer dun is, ge moest oppassen met handelen, anders was't kwak, gebroken. :O:wacko:
 
Zeer fijn :O, en zeer geslaagd...

En ik begrijp het wel hoor, dat je die kistjes een andere opstelling geeft dan dat het zou kunnen geweest zijn ;)
Eerlijk gezegd denk ik dat ik dat ook zou durven doen, kwestie van een beetje "leven" en "beweging" in je dio te krijgen hé...

Grtz,
Beyond
 
Dat ziet er heel realistisch uit (op de plaatsing van de kistjes na dan;)), maar de kistjes zien er ook wel echt uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan