Hoofdsponsor

1/700 HMS Rame Head (ex Berry Head) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Droop

Guest
Hoi luitjes,

Momenteel liggen er twee schepen klaar in m'n werf: de Hr Ms Gemert en HMS Fearless.

Daar komt nu nog eentje bij: de HMS Rame Head.



1_DSCN9398.jpg
Als basis zal de HMS Berry Head gebruikt worden omdat dit schip een zuster is/ was van de Rame Head.
Het model is een waterline van HP Models en is op schaal 1:700.


1_DSCN9400.jpg
Het model is niet uit plastic vervaardigt maar bestaat volledig uit resin parts.
Het leuke is dat de kleine resindeeltjes niet hoeven losgesneden te worden maar dat deze gewoon kunnen 'doorgedrukt' worden.
De term 'pick and glue' zal hier zeker niet misstaan.


1_DSCN9401.jpg
Een algemeen overzicht van het schip...


1_DSCN9402.jpg
... en het zeer eenvoudige bouwplan.



1_P2270030.jpg
En referentiemateriaal heb ik zeker genoeg want het originele schip ligt bij ons aan de kade. ;)






Wordt (zeer gauw) vervolgd.





Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dat je moet stoppen met bouwen luc.:@:@
Telkens als jij aan een modelschip begint breken ze dat echte schip af.:laugh::laugh:

veel plezier
 
Ziet er lekker klein uit dit schip
Veel plezier er mee zou ik zeggen.

Mark
 
Ze is zeker niet van de grootste, Markske:

1_DSCN9404.jpg

Ik ben ondertussen begonnen met de opbouw te plaatsen maar groot was m'n verbazing toen ik zag dat de masten ontbraken.
Die zijn gewoon niet bij de kit ingesloten, stel je voor!:angry:

Het wil niet zeggen omdat ik bij een scheepsloperij werk, dat ik dit model in half gesloopte toestand moet gaan bouwen, niet?

Nou ja, ik bouw dit model ook voor de collega voor wie ik de Fearless ga bouwen.
Ik zal eens vragen of ik hier mag gaan scratchen... ... ... :ohmy:


Ik krijg het gevoel dat Murphy me maar niet wil loslaten, de snoodaard.



wordt vervolgd,



Droop
 

He, he, he, he, ik heb medelijden, :laugh:

Mooi scheepje Droop. Maar even wat anders.

Weet je zeker dat de masten in deze kit erbij horen? Als dat zo was zou ik deze toch echt vervangen door messing exemplaren. En dit van bijvoorbeeld messingdraad maken. Dan breken ze niet af en zijn dan ook nog eens beter in schaal. Kijk maar eens Naar mijn Nimitz. Daar heb ik de masten ook vervangen voor messing draad exemplaren. Dus is Mr M. jou wel tot dienst deze keer. :laugh:
 
Ik was eerst van plan om die masten uit stretched sprue te gaan maken, Rik maar jouw oplossing is idd veel beter.
Al is het maar dat die masten uit messing heel zeker allemaal dezelfde dikte zullen hebben.
Wat met sprue niet steeds het geval zal zijn.


Bedankt voor de tip!! ^^


Enne... 1:700 is wel héél erg klein hoor. Ik heb hier al driemaal mijn brilglazeke's moeten opkuisen. :laugh:




Droop
 
Veel plezier met deze kit Luc.
 
:P..1:700,dat ben ik niet gewend van jou,Luc.

Maar daarom des te meer een uitdaging.Ben erg benieuwd hoe deze schaal jou gaat bevallen.

Veel succes ermee.

Ron.
 
Sloepjes met een lengte van 5 tot 9mm en een breedte van 3 mm, kanonnen met een lengte van 3 à 4 mm, ankertjes van een millimeter of 2 ... ... ... ... .

Neen, het gaat hier niet om een scheepje voor een of andere mierenkolonie maar over mijn project(je).
Jongens, wat een priegelwerkje is me dat! :8

Afijn, terug tijd voor enkele foto'kes:

1_DSCN9409.jpg
Daar ik bij deze kit geen enkele mast of laadboom had, heb ik die nu maar uit 1mm dik messingdraad gemaakt.
Op de foto ziet het er een beetje 'overdone' uit maar in werkelijkheid valt dit reuze mee.


1_DSCN9410.jpg
Ook achteraan moesten er enkele laadboompjes gemaakt worden.
Die dingetjes hebben een hoogte van 20 mm.


1_DSCN9411.jpg
Als je het geheel zo in z'n geheel bekijkt dan valt m'n scratchwerkje nogal mee, niet? ^^


1_DSCN9412.jpg
En nog een zichtje van bovenaf om af te sluiten.


Ik ga nu de lijm goed laten uitdrogen en daarna krijgt dan dit scheepje z'n ontvettingsbadje waarna het zal klaar zijn om gespoten te worden.






Droop (die denkt dat dit één van z'n kortste projectjes ooit gaat worden. :D )
 
Inderdaad Droop dit gaat goed vooruit.
Als je de laatste fotos bekijkt met het totaal zicht ziet de messing er goed uit.
Denk er aan bij de verf beurt niet te veel bar gebruiken of hij gaat vliegen;)

Ben benieuwb eens hij geschilderd is.

Mark
 
dat gaatinder daat goed vooruit droop.
ik hoop alleen dat je genoeg verf bestelt hebt :laugh:
 
Dat ziet er toch wel heel goed uit. Moet gezegd zijn. Enne, begint de schaal al een beetje te wennen?

Daar ik bij deze kit geen enkele mast of laadboom had, heb ik die nu maar uit 1mm dik messingdraad gemaakt.
Op de foto ziet het er een beetje 'overdone' uit maar in werkelijkheid valt dit reuze mee.

Even het volgende, We hebben het hier over een schaal in 1/700 dus wat ik nog weet van mijn Nimitz. is dat in deze schaal er altijd dunner gewerkt moet worden, zo heb ik mijn masten ook echt dunner gemaakt. Waarom zou je dan denken, deze masten zijn enorm dit, maar reken de verflaag er eens bij. Die komt daar nog bij en je zit ineens twee keer zo dik. :O Dat is het nadeel aan 1/700 moet ik wel zeggen. :huh:
 
Geverfd

Zo manneke's, het mini-scheepje is ontvet én geverfd:

1_DSCN9415.jpg
Eigenlijk is dit een grijze primer maar die kleur bevalt me wel en daarom ga ik het scheepje maar laten zoals het nu is.
Als er een satijnlaagje zal opliggen zal de grijze kleur toch nog wat donkerder gaan worden.
Daar dit een waterline model is, heb ik geen onderwatergedeelte en daarom ga ik onderaan de romp een klein rood streepje aanbrengen. Dit moet dan het onderwaterschip voorstellen dat nog net boven de golven uitsteekt.


1_DSCN9418.jpg
Ik ga er me ook aan wagen om toch her en der een mini-weathering aan te brengen.

Maar over dat alles morgen meer want ik ga dit Rame Headje nu eerst goed laten drogen.

De mastjes heb ik niet veranderd en zodoende heb ik gewoon de messing exemplaren behouden.
Dit omdat dit scheepje niet in een huiskamer komt te staan maar wel in een bureel waar nogal wat volk in en uitloopt.
Dunnere mastjes zouden bij een eventuele aanraking (door een nieuwsgierige kijker?) rapper kunnen breken dan deze exemplaartjes.


Wordt vervolgd,



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Luc,

een klein probleemtje maar : de Rame Head heeft geen verhoogde bak, terwijl de model wel eentje heeft...

ben een muggenzifter, weet ik ;)

de groetjes,

Laurent
 
Dag Luc,

een klein probleemtje maar : de Rame Head heeft geen verhoogde bak, terwijl de model wel eentje heeft...

ben een muggenzifter, weet ik ;)

de groetjes,

Laurent
Geeft niet hoor Laurent. Zeef jij maar lekker muggen, zo leren we nog bij maatje. :)
Maar deze keer steekt het allemaal niet zo nauw. ;)


Droop
 
Klaar

Zo, het Rame Headje is klaar.
Morgen verhuist het naar z'n nieuwe plaats: een bureel bij de scheepssloperij Van Heyghen Recycling.


1_DSCN9419.jpg
Hier en daar heb ik een mini- verwering toegepast met een 00-penseeltje.

1_DSCN9420.jpg
Het pennant nummer heb ik er niet op gezet omdat ik heel eenvoudig zo geen kleine cijfertjes in m'n voorraaddoos heb liggen.:8


1_DSCN9423.jpg
Al bij al vind ik dit kleintje nogal reuze meevallen. Toch is zo'n mini-schaaltje niet echt iets voor mij.
Geef mij maar lekkere, grote joekels van rc-schepen. :D:D


En nu... op naar het mini-Fearless'ke.:wacko:




EINDE ('t is gedaan)



Droop
 
Ziet er toch mooi uit hoor in die kleine schaal, netjes gedaan Droop ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan