Hoofdsponsor

1/48 Hawker Hurricane 'Croix De Lorraine" (Hasegawa) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

merlijn432

Guest
Hallo allemaal!

Als eerste wil ik mij verontschuldigen dat ik zolang niets van mij heb laten horen op dit forum. Maar ik heb wat persoonlijke problemen gehad en had de zin in modelbouw daardoor even verloren. Sommigen weten dat ik bezig ben aan de Knyaz Suvorov maar ik denk dat ik een nieuw project nodig heb om uit de modelbouwdip te geraken. Daarom leg ik mijn boot aan de kant en begin ik morgen met de een Hawker hurricane in schaal 1/48 van het merk hasegawa. De kit ziet er heel gedetailleerd uit, net zoals mijn vorige hasegawa kit ziet alles er heel goed uit, en als ik al deze details zie krijg ik veel zin om er aan te beginnen :)
De boxart om:


Morgen de eerste update en foto's van de inhoud van de doos.
Bedankt voor het kijken :)

Grtz
merlijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes ermee Merlijn , de hurricane blijft voor mij één van de mooiste jagers uit wo-2 , en wees gerust , de zin in bouwen komt zeker terug . Het modelbouwvirus is niet dood te krijgen . Maar eens kunnen afwisselen , een langdurige bouw even opzij zetten en iets anders doen is geen slecht idee .
mvg; Sabre
 
Zoals belooft de inhoud van de doos:










Zoals je ziet kan ik twee versies maken. Ik weet nog niet zeker welke van de twee het wordt.
Ik ben zeer tevreden met de oppervlakte details:







En het interieur ziet er ook heel goed uit!




Ik ga mij weer amuzeren met de cockpit :D
Maar eerst ga ik het hele model in water met afwasmiddel leggen om het te ontvetten.

Grtz

merlijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey, :)

Mmm, ziet er helemaal niet slecht uit, laat u maar gerust een keer gaan, de dip uit:$
 
Nice, deze ga ik zeker volgen. Alleen al omdat ik hier nog zoiets liggen heb dat een restauratie kan gebruiken.
 
Dat is een mooi vliegertje, ben dan ook zeer benieuwd naar wat je ervan gaat meken.

Kun je eens iets van de maat erbij schrijven? Of een herkenbaar object erbij leggen zodat ik de maat kan inschatten, ik heb echt geen idee hoe groot dit is.
 
Thanx voor de reacties!
Hier is de eerste update: Ik ben begonnen met de cockpit, en zoals altijd is bij mij de eerste stap het instrumentenpanneel. Ik ben zoals altijd tewerk gegaan, maar heb deze keer iets extra geprobeert:
als eerste heb ik alles in de juiste kleur geairbrusht


Daarna heb ik de meters een andere kleur gegeven:



Daarna heb ik een drybrush gedaan met wit, en enkele details geschildert. Toen zag het er zo uit:


Op de volgende foto zien jullie dat ik heb geprobeert het glas voor de meters na te maken door ze met glanslak optevullen:


Ook voor modelengeneer nog een foto van de romp naast en 20cent munt om een beeld te krijgen van de verhoudingen :

Het model wordt ongeveer 20 cm op 20 cm.

Bedankt voor het kijken!
Grtz
merlijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Amai,,,,,, Dat is idd klein. :O

Ik had het echt groter verwacht, en dan al die details zo mooi aanbrengen.

Mijn petje gaat nu echt wel af voor je. Ik blijf je volgen. ;) Dit soort priegelwerkjes zijn altijd leuk.
 
Hey Merlijn,

Dat ziet er een leuke kit uit. Het schilderwerk van het instrumentenpaneel is heel knap gedaan, maar persoonlijk vind ik dat de "ringen" van instrumenten wat fel afsteken door de witte verf. Ik zou het met een zwarte of donkergrijze drybrush wat terugschroeven.

Ik heb wat foto's op het net gezocht :

2006-20906_640.jpg

Bron : Image Detail - Hawker Hurricane Mk. IIc Cockpit

hurricanejv_cockpit.jpg

Bron : Fabric Wing Hurricane Mk.I Foreign Version by John Valo

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Merlijn,


Goe bezig man.

Ik kijk al uit naar het vervolg. ;)





Droop
 
Aaargh, alweer een vliegtuig dat ik ook wil bouwen. Mooi.
 
thanx voor de reacties. Ik dit weekend weer wat verder gewerkt. Jammer genoeg geen foto's van deze vooruitgang wegens defect fototoestel (maar dit moet over twee dagen toch opgelost zijn :P )
Ik heb wel nog 2 foto's van een dryfit van de cockpit:





en @pascal, Heb je misschien een idee hoe ik enkel de randen kan gaan schilderen? want de aanduidingen op de meters zelf zijn wel wit. Of zou je gewoon alles in een wat lichter grijs doen?
Het panel zit nog los, dus alles is nog mogelijk :p

Grtz
merlijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Merlijn,

Ja, het lijkt me heel moeilijk om enkel de ringen wat zwarter te maken, zonder dat ge de meters met de verf raakt. Dat probleem had ik ook met mijn Spit, vandaar dat ik heb gekozen om de meters zelf te maken, en er een photocopie achter te steken.

Ik veronderstel dat de wijzers en dergelijke even ver uitsteken als de ringen, dus lijkt het me niet haalbaar om het met een drybrush te doen.

Maar eerlijk gezegd kunt ge het ook zo laten, ziet er heel mooi uit. En "so what" als het misschien een beetje anders is op referentie-foto's ? Het is toch het resultaat en het zicht dat telt hé ? ;)

Ik denk dat als het instrumentenbord eenmaal in de cockpit is ingebouwd, er minder licht opvalt, waardoor het er allemaal wat donkerder gaat uitzien.

Groeten, Pascal
 
Fijn instrumentenpaneel, ik denk dat hier reeds veel detail in zit. Misschien een drupje glansvernis op de meterglaasjes ? GUnit.
 
Hallo, :)

Inderdaad, lijkt me heel goed gelukt, dat instrumentenpaneel. :wub:
 
hallo allemaal.
Nu dat de examens gedaan waren vroeg ik my af wat ik eens zou doen. Toen dacht ik er aan dat deze hurricane stond te wachten om te worden afgemaakt :P Na veel plakken, plamuren en schuren is hy spuitklaar geraakt:




met een beetje schrik dat ik het zou verleerd zyn heb ik de onderkant gespoten.




een daglicht foto :

morgen is de bovenkant aan de beurt.

K ben benieuwt naar jullie reacties :D

grtz

merlijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zéér strak gespoten Merlijn.
Het effekt van de shading komt hier goed naar boven.

met een beetje schrik dat ik het zou verleerd zyn heb ik de onderkant gespoten.
Het is net als met fietsen, hé. Blijkbaar heb je de technieken nog goed onder de knie. :D



Droop
 
Ja Hallo...als dat het resultaat is van examens te doen ga ik vooraleer ik een model wil airbrushen even examens gaan doen. Zeer strak gedaan ! Ben benieuwd naar de camo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan