Hoofdsponsor

1/32 Duobouw van de LRV EVA models 1/32 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo dat ziet er goed uit man.

Ik zie dat je zelf veel aan het scratschen bent. Deze wijze van modelbouw is dan toch wel het leukste toch. :P
 
Petje af hoor, dat ziet er al prachtig uit. En zulk friemelwerk, respect :)
 
Dank je Luitjes ................


Het opbouwen gaat rustig zijn gangetje , ik heb o.a. de stoeltjes erop , achter unit met de zakken waar zeer kleine maan steentjes in zitten , kapot rechter achter spatbord veranderd in nood reparatie dmv karton , en de voetenplanken .
Morgen ga ik verder met de bediening en dinsdag krijg ik het gaas binnen voor de antenne ...... hoe verder ik kom hoe voorzichter ik moet werken.

Afbeelding_143%7E5.jpg

Afbeelding_146%7E2.jpg

Afbeelding_145%7E4.jpg

Afbeelding_147%7E2.jpg

Afbeelding_148%7E2.jpg

Afbeelding_149%7E4.jpg

Afbeelding_154%7E3.jpg

Afbeelding_160%7E2.jpg

Afbeelding_163%7E5.jpg

Afbeelding_164%7E3.jpg

Tot zover ........................
 
Hoi Bubblegum,

Wat is er gebeurd met het achterspatbord?
Is die lompe boer langs geweest, die overal naartoe gaat zonder uitnodiging, hoe noemt hij ook alweer, Murphy?
Heb hem vandaag ook op bezoek gehad :@, maar heb hem onmiddellijk het gat van de timmerman gewezen, en nog een flinke trap na gegeven....:tongue:
Maar even serieus, hoe ga je dat oplossen met dat stukje karton?

Ziet er anders zeer aardig uit, die maansteentjes zijn wel goed gelukt hoor :)
Welk materiaal is dat?

Doe rustig verder, en zorg dat je deuren gesloten zijn, zodat je geen onverwacht bezoek meer krijgt ;)

Grtz,
Beyond
 
, kapot rechter achter spatbord veranderd in nood reparatie dmv karton ,

Gaat er al goed uitzien hoor.

Maar die reparatie is dat tijdelijk een oplossing van jouw kant ?

Zo niet dan lijkt het mij dat er in het echt zo`n spatbord kapot zou gaan dat ze niet de moeite namen om deze te repareren.

Ron
 
Nee Beyond en Ron ,

Dit is in het echt gebeurt bij de apollo 17 missie , er is toen een stuk af gebroken , deze spatborden zijn uitschuifbaar aan de uiteinden en rechs achter was er toen een afgebroken , de astronauten Schmitt en Cernan hebben toen met een kartonne flightplan of maankaart toen een nood spadbord gemaakt en vast geklemt om het overtollig maanstof te kunnen weg te werken , dat klemmentje moet ik nog maken ....

hier de echte foto ,,,

Duct_tape_apollo17.jpg


Ik werd op dit idee door een modelbouwer ( plakhandjes ) van modelbrouwers op de hoogte gebracht ....

Gr Bubble
 
Super mooi detail dan, en goed nagemaakt...
Ik had het niet door ;)

Grtz;
Beyond
 
De foto verklaart veel....

Knap werk.
 
Ik zeg echt niets meer hoor :$

Als leek zijnde kan je dit niet zelf verzinnen he ;)

Ron
 
Tjonge jonge, idd dat kan je gewoon niet zelf verzinnen. Maar wel super dat je dit soort details daar ook in gaat aanbrengen. Ik had dit dus nooit geweten en nooit aan gedacht. :P

Dit is dus weer een echte Bubble aan het worden. ;)

Ben wel zeer benieuwd naar dat gaas. En zeker ook hoe je dit vorm gaat geven. ;)
 
Dank je luitjes ,

Dit weekent alleen bezig geweest met de control & display console , het was weer eens flink priegelen , verder heb ik me toch het spatbord klem gemaakt en er op gezet , ik moet zeggen dit kon ik niet eens met de vingers pakken , het werd meer pincet werk ..... maar ik ben er tevreden over ...
Ik hoop dat ik deze week weer de astronauten terug krijg verder ga ik nu met de opbouw ....

srvr.jpgs7255170.jpg

Afbeelding_167%7E2.jpg

Afbeelding_168%7E3.jpg

Afbeelding_169%7E4.jpg

Afbeelding_170%7E4.jpg

Afbeelding_171%7E4.jpg

Afbeelding_172%7E1.jpg

Afbeelding_173%7E6.jpg

Afbeelding_174%7E3.jpg

Afbeelding_175%7E3.jpg

Afbeelding_179%7E1.jpg

Afbeelding_178%7E2.jpg

Tot zover .......
 
Zeer mooi gedaan hoor, we hebben er terug een krak bij zo te zien :)
 
Het blijft toch een speciale tak van de modelbouwboom hé ;)
Zeer mooi gedaan...

Grtz,
Beyond
 
Vandaag had ik gehoopt dat mijn gaas binnen zou zijn, maar jammer genoeg nog niet , dus ben ik verder gegaan met de laatste onderdelen .
Ik ben toch een dagje bezig geweest met de hasellblad camera,s en stangetjes , de eerste twee onderdelen zitten erop en morgen de laatste camera met de bedrading onderling verbonden .... en dan als laaste de antenne , maar dat is wachten op het gaas ...

Afbeelding_180%7E2.jpg

Afbeelding_182%7E1.jpg

Afbeelding_192%7E3.jpg

Afbeelding_183%7E1.jpg

Afbeelding_185%7E0.jpg

Afbeelding_188%7E3.jpg

Afbeelding_198%7E2.jpg

Afbeelding_201%7E2.jpg

Afbeelding_203%7E2.jpg

Afbeelding_204%7E3.jpg

Tot zover ..............
 
Hallo Luitjes

Vandaag was het gaas binnen , en het werd dus flink aanspannen keer op keer , tot ik het goed in model vond staan .
toen de etch deeltjes voorzichtig uit geknipt en daarna gehecht aan het gaas op de zwart streepjes die ik van te voren had in gestreept anders zag je niks meer .
Toe het solderen, een zeer priegeltje weer omdat het lijm hechtingen vaak los gingen zitten en het vast pakken werd met een pincetje en in de ander hand het soldeer gereedschap ...
toen alles gesoldeert was kwam de klapper, het resin zat een beetje vast gekoekt aan het gaas en daar was ik een uur mee bezig om het malletje eruit te krijgen en je kon niet teveel kracht zetten op dit zeer fijn gaas onderdeel , maar het is gelukt .
alleen nu lichte rondingen eruit knippen en het kan gemonteerd worden ..


Afbeelding_207%7E2.jpg

Afbeelding_208%7E0.jpg

Afbeelding_211%7E0.jpg

Afbeelding_212%7E1.jpg

Afbeelding_213%7E0.jpg

Afbeelding_214.jpg

Tot zover .....
 
Dank je beyond ...

nou luitjes ....maar hier alvast een voorproefje .... de astronauten heb ik opgehaald en was zeer tevreden met het aanbrengen van het goud er zit een lichte spiegeling in , houd er rekening mee dat de oppervlak 6 bij 6 mm en het is door de S Voshart van Reinaert vergulders met veel liefde en geduld bewerkt ... ...

Nu ik de astronauten heb kan ik twee maan diorama,s afmaken , alleen nog wachten op de acryl kap en pin logo,s .
eerst ga ik de astronauten effe lekker stoffig maken en wat maan details zoals een hamertje ect en het loopt dan weer tot zijn einde dit projeckt .....

Afbeelding_215%7E0.jpg

Afbeelding_216_%282%29.jpg

Afbeelding_217%7E1.jpg

Afbeelding_218%7E0.jpg

Afbeelding_219%7E0.jpg

Afbeelding_220%7E2.jpg

Afbeelding_221%7E2.jpg

Afbeelding_222%7E2.jpg

Tot zover .....
 
indruk wekkend mooi vind ik het.

bubbelgum hoedje af man meer kan ik er niet van zeggen.
volgens mij moet je ook astronaut worden :D
 
zeer mooi om volgen, we leren hier terug veel bij en wat leuk om zo goed te zien scrachen + een zeer duidelijke uitleg, mooi, eentje om te blijven volgen :)
 
Ja hoor, zie je wel. Ik had helemaal gelijk.

Een echte Bubble gaat dit worden.

Geweldig deze viziers. Erg mooi gedaan. Een dik compliment voor de persoon die deze zo heeft gemaakt. Wel zou ik er een zwarte schaduw langsop leggen bij de randen van de helmen. Hier zit volgens mij toch ook een soort van rubberen afdichtingsring of iets dergelijks.

Dat gaas is echt weer een mooi stukje werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan