Hoofdsponsor

1/32 Duobouw van de LRV EVA models 1/32 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hallo! Het is net of ik hier een operatie zit te volgen. :O
Dit is nu eens modelbouw van de bovenste plank. Knap!

Droop
 
Dankje Luitjes ,,,,,

Nou hier zijn de drie , het waren er vier , maar mijn klein vlinderhond zag onder het bouwen toch als een stukje speelgoed van hem , en weg was er een .
Het is jammer ,ik heb zijn benen eraf gesneden en kan ze nu nog gebruiken voor het drukken van voetstapjes op de maan bodem .... ik ben tevreden met het resultaat maar volgende keer schaf ik me wel een loepbril aan , want je word er H...dsmoe van .
Nu komt er nog echt spiegelgoud op het vizier en worden de astronauten op de maanbodem bij het plaatsen bij de schoenen iets meer stoffiger gemaakt .
Morgen ga ik verder met de maambodem en het chassy van de LRV ...

Afbeelding_060%7E5.jpg

Afbeelding_061%7E6.jpg

Afbeelding_062%7E5.jpg

Afbeelding_063%7E6.jpg

Afbeelding_064%7E5.jpg

Afbeelding_065%7E6.jpg

Afbeelding_066%7E6.jpg

Afbeelding_067%7E6.jpg

Afbeelding_068%7E8.jpg

tt%7E1.jpg

Tot zover ...................
 
zeer mooi werk, Bubblegum.

Dit wordt zeker een klassewerkje.

Grtz,
Beyond
 
Dankje Luitjes ,,,,,

Nou hier zijn de drie , het waren er vier , maar mijn klein vlinderhond zag onder het bouwen toch als een stukje speelgoed van hem , en weg was er een .
Het is jammer ,ik heb zijn benen eraf gesneden en kan ze nu nog gebruiken voor het drukken van voetstapjes op de maan bodem ....... ... ... ...
De benen van je hond?? :laugh::laugh: :laugh:





Alle gekheid op een sticky: deze tak van modelbouw heeft nooit m'n grootste interesse gehad. Maar nu ik dit hier allemaal bekijk dan moet ik m'n visie dringend herzien.
Man, die figuren zijn écht prachtig. Ik geraak er niet op uitgekeken.




Droop
 
Dank je luitjes ,


Vandaag het ondergrondje gedaan , twee mooie plankje goed geschuurt aantal keren gelakt , toen afplakken waarbodem zou komen .
Toen een maanpapje gemaakt en gestort en in model gebracht , hier en daar wat klein grut en een mooi bergje aan moonrock .
Dit heb eerst een tijdje in de zon laten drogen en je voelt het harder worden .
Toen een setje wielen op maat gemaakt op een asje en veertje om zo een rijgeultje over te nemen van het orgineel maanbodem en met de stukjes restant van andere astronaut die het niet overleeft heeft een beugeltje ongelijk matig voetstap indrukjes te maken .

Dit moet nu eerst goed drogen tot het bikkelhard is geworden en dan kunnen de kleurtonen erop .....

Afbeelding_005%7E27.jpg

Afbeelding_004%7E34.jpg

Afbeelding_006%7E31.jpg

Afbeelding_007%7E29.jpg

Afbeelding_008%7E26.jpg

Afbeelding_010%7E20.jpg

Afbeelding_011%7E24.jpg

Afbeelding_012%7E26.jpg

Afbeelding_014%7E22.jpg

Afbeelding_013%7E25.jpg

Tot zover .......
 
Dit is enig om te volgen.

Uit welk materiaal is die ondergrond, waarin je de voetstappen drukt?
 
Dag Bubblegum,

Dat zijn twee zeer mooie ondergrondjes.
Maar wat die voetstappen betreft, moeten deze niet verder uit elkaar gezet worden?
Door de gewichtloosheid maakten die mannen toch van die gekke sprongetjes? Of niet?
Ik ken er wel niet veel van hoor, van ruimtetoestanden......

Grtz,
Beyond
 
Uh ExSerCo ,

de samenstelling is van bepaalde fijne zandsoorten in verschillende korrel grote en dan dan goed aanmengen met blanke lak .....

en Byond je kunt ze zelfs kriskras door elkaar zette,n zie het gele voorbeeld maar die zat in de kit

Bubble
 
Bubble, die figuren zijn heel erg goed gelukt man. Petje af. Wel idd nog wat stof aanbrengen, maar ik ben er van overtuigd dat je dit ook goed maakt.

Verder kan ik mij alleen maar aansluiten bij de rest. :laugh:

Och toch een klein puntje, de voetstapjes. Ik heb wel eens fimbeelden gezien van het echte werk op van die tv serie's je kent ze ook wel. Daar heb ik gezien dat deze minder diep zijn dan dat je ze hebt gemaakt. Eigenlijk bijna niet te zien qua diepte alleen een afdruk in stof om maar zo te zeggen.
 
Dank je modelengeneer ,

de afdrukken waren nog niet klaar ,,,, en de dieptes zijn zeer verschillend , het licht ook aan de hoogte qua opsringen van elke astronaut ... maar Ik heb de astronautjes vandaag weg gebracht naar de vergulder , ik hoop ze volgende week terug te krijgen , deze persoon dat allerlei restoratie projeckten , plafond ornamenten ect , ik hoop dat hij het spiegel effeckt erin kan krijgen .
Ik ben verder gegaan met de maanbodem eerst vulling licht aangebracht in voor voetstappen , dat stukje laten hechten en opdrogen en daarna een nieuw afdrukje van de zool erin drukken... en wat speels chaotisch door elkaar van het gehuppel ..., de diorama met de banden sporen en twee voetstappen is iets rustige qua uitstraling ...
Daarna de kleur opbouw , eerst iets geel dan naar zwart tint en dan weer breken met donker grijs en wat details aanbrengen aan rand kontouren ....
De laatse foto,s lijken lichter maar dit is bedrieglijk met deze korrel strucktuur , het neemt op en dan wordt een toon donker na een uurtje zoals het verschil op de foto , je moet dus wachten....als ik morgen weer een foto neem is het weer een tintje donkerder en droger .
Op de eerst vier echte nasa foto,s is goed te zien door de zon de vele verschillenden tinten inval en kleurdieptes .....

Ik ga nu verder met de lrv,s .....



mm%7E1.jpg

Afbeelding_071%7E5.jpg

Afbeelding_074%7E7.jpg

Afbeelding_076%7E7.jpg

Afbeelding_083%7E2.jpg

Afbeelding_084%7E5.jpg

Afbeelding_085%7E1.jpg

Afbeelding_088%7E4.jpg

Afbeelding_089%7E6.jpg

Afbeelding_091%7E8.jpg

Tot zover ...........................
 
Dat ziet er zeer voortreffelijk uit Bubblegum.
Ik ben ook wel benieuwd naar het laagje goud op je mannekes.

En naar je voertuigen...

Grtz,
Beyond
 
Hey die Bubble ^^,

Ziet er allemaal weer prachtig uit. Ik was al een fan van jouw auto modellen, maar ik denk dat ge echt uw "mojo" gevonden hebt in de modelbouw-ruimtevaart. Dit soort projecten ziet men maar af en toe, maar wat is het altijd mooi om naar te kijken :)

Groeten, Pascal
 
Dank je beyond en pascal ,

Nu de maanbodem goed aan het drogen is , ben ik weer verder gegaan met de chassy / alluminium bodem van de Lrv .
Ik heb vele stukjes gezaagt en gefreest in elkaar gemonteerd , toen in de lichte ondergrond en daarna alluminium gespoten , verder de batterijen voor in het wit gespoten en communicatie, Elektronica unit in het goud .
Verder de messing dwarsstangetje in het ophang gedeelte wielen gemonteerd .

Morgen ga ik verder met de wielen de twee zittingen ....

lrv_1.jpg


lrv_2.jpg

Afbeelding_111%7E4.jpg

Afbeelding_112%7E3.jpg

Afbeelding_113%7E5.jpg

Afbeelding_114%7E4.jpg

Afbeelding_115%7E5.jpg

Afbeelding_116%7E5.jpg

Afbeelding_117%7E6.jpg

Afbeelding_118%7E1.jpg

Afbeelding_120%7E1.jpg

Afbeelding_121%7E3.jpg

Afbeelding_122%7E2.jpg

Afbeelding_123%7E1.jpg

Tot zover ................
 
Dag Bubblegum,

Netjes gewerkt...
Vraagje: zijn die koperen profielen eigen scratchwerk? of zitten die in het bouwpakket?
Als het eigen werk is, was het bouwpakket niet goed of onvolledig?

Grtz,
Beyond
 
Nee beyond , dat zat niet in de kit , maar ik zelf een profieltje gekocht , het wat in de kit zat was erg erg slecht aan toe vele lucht bellen en afgebroken stukjes ... als ik het geplamuurt had was het alsnog weggesmolten .... je kon er zowat doorheen kijken ....

Gr Bubble
 
Dit is knap om volgen. Mooi om te zien hoe je het probleem aanpakt.

Chapeau!
 
Ik voel het aan mijn water, dit word zeker een echte bubble. :P

Even over die voetstappen, ik zie nu idd aan de foto's dat deze idd nogal diep zijn. Echt ik had dit nooit in de gaten.

Verder als ik zie hoe klein dit is. :O niet laten vallen he. :laugh: Heb mij vanavond ook zo'n sukje laten vallen. Heb me gelijk twee uur mogen zoeken. :huh:
 
Maar vandaag grotendeels met de wielen aan de gang gegaan , eerst delen voorgeboort waar later asjes bevestigd worden, toen het PE matriaal geknipt uit het raster , deze grip strips zijn gebruik op de holle aluminium gaas banden .
Het is bij dit werkje Met buigen PE werk verstandig om een bril 8) op te zetten voor veiligheid en wel als je die delen gaat lijmen met bv 10 sec lijm , de kans zit er in dat het door het buigend effeckt het PE werk terug kan zwieppen en je een milescuul druppel lijm in je ogen krijgt , oftewel ik denk het zelfde effeckt als peperspray :twisted:
Het is hier voorzichtig werken en precies recht anders kom je verkeerd uit en vast is vast .
Dan een laagje dun primer en dan zwart en donker staal aan kleuren en als dat droog is de PE strip weer in licht aluminium kleur .
Daarna de details in het midden , verder heb ik de spatborden klaar en in de primer staan , morgen maak ik die af en wat anderen dingen zoals de camera.

Afbeelding_124%7E0.jpg

Afbeelding_125%7E1.jpg

Afbeelding_126%7E4.jpg

Afbeelding_127%7E3.jpg

Afbeelding_128%7E5.jpg

Afbeelding_129%7E3.jpg

Afbeelding_131%7E2.jpg

Afbeelding_132%7E3.jpg

Afbeelding_134%7E5.jpg

Afbeelding_137%7E3.jpg

Afbeelding_138%7E2.jpg

Afbeelding_139%7E3.jpg

Afbeelding_140%7E2.jpg

Afbeelding_141%7E3.jpg

Afbeelding_142%7E1.jpg

Tot zover ........................
 
Wel Bubblegum, ik kan alleen maar zeggen dat je een leerrijke topic hebt, en zeer verzorgd de uitleg geeft, met duidelijk begeleidende foto's...
Waarvoor mijn dank ;).

Over je model kan ik enkel zeggen dat het mooier en mooier wordt...

Grtz,
Beyond
 
Graag gedaan Beyond ,,,,,

Vandaag het chassy op de wielen gemonteerd , het was een priegel werkje , sommige delen moesten nageschuurt worden ivm klem gedeeltes waar over net iets teveel verf zat en tevens betere hechting voor de lijm ,verder had ik gedeelte van de spatborden gemonteerd .
Na 20 messing pinnentjes van 1.3 cm lang met doorsnede 0,8 mm stond de wagen erop .....
Ik kan nu verder met het aankleden van de menig anderen onderdelen op de Lrv .....

Afbeelding_017%7E21.jpg

Afbeelding_018%7E16.jpg

Afbeelding_019%7E26.jpg

Afbeelding_020%7E18.jpg

Afbeelding_024%7E17.jpg

Afbeelding_025%7E16.jpg

Afbeelding_026%7E15.jpg

Afbeelding_027%7E10.jpg

Afbeelding_028%7E14.jpg

Afbeelding_030%7E15.jpg

Afbeelding_031%7E12.jpg

Afbeelding_032%7E11.jpg

Tot zover ......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan