Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Real Space Duobouw van de LRV EVA models 1/32 [DONE]
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 88

Discussie: Duobouw van de LRV EVA models 1/32 [DONE]

Standaard Duobouw van de LRV EVA models 1/32 [DONE]

Hallo modelbouwers ,

Hier mijn eerst bijdrage aan deze site , de bouw van een maanwagen en wel twee uit het apollo tijdperk .
    De LRV ( Lunar Rover Vehicle )

gebouwd door Boeing in opdracht van Nasa is gebruikt bij de opollo missies 15 , 16 , en 17 ,

voor het vergroten van de afstanden op de maan met het verzamelen van stenen en geologisch onderzoek .
    Het model was uitklapbaar aan de LM maanlander gemonteerd , het rijklaar maken nam ongeveer een half uur in beslag ...
    Het model was zeer licht door gebruik van een aluminium contrucktie , het woog iets meer dan 200 kg , er zijn afstanden van meer dan 25 km afgelegd op de maan .... en de maximale snelheid ongeveer 13 km
    Uit dit model zijn in de verdere jaren meerdere toepassingen gebruikt zoals elektriche voertuigen en op het gebied revalidatie zoals de elektriche rolstoel .
    Deze maanwagen heeft een verder schat aan informatie aan maan gegevens opgebracht ......

Hier een filmpje van de LRV in action :

YouTube - Moon Hoax- Rover Run Correct Speed

De modellen die ik bouw zijn beide van EVA models schaal 1/35 en heeft barstens veel resin onderdelen waar veel aan gebeuren moet , verder Photo etch onderdelen en decals .
    Er zit een maan bodem bij Ongeveer 15 cm in doorsnede met banden sporen en voetstapjes , maar ik denk dat ik zelf een maanbodem maak en iets groter .
    Er zijn twee astronauten bij, een zittend en een staand , de kwaliteit is voor deze grote vind ik altans verbluffend goed en gedetaileerd .....

Hier foto,s van de inhoud van een doos :

Word vervolgt ..............................

Banned

Standaard

Dit is een zeer origineel bouwpakketje, ook nog in resin..... dus aandacht van mij krijg je.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    Dit is een zeer origineel bouwpakketje, ook nog in resin..... dus aandacht van mij krijg je.
    Ja ExSerCo , dit is mijn tweede , het bevalt me tot nu toe wel .
    Mijn andere projeckt was ook van resin .. hier wat eind foto,s

De maanlander met maanbodem weegt 8 kilo ......
    de capsule op voet 4 kilo ...

Gr Bubble

Standaard

Ahhhh, die heb ik helemaal niet kunnen volgen.

Echt weer schitterende modellen. Ik ben nu ook zeker heel erg benieuwd naar dit model. En zal je ook zeker volgen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Ron
    Gast

Standaard

Hee een hotrod voor op de maan

Het gietwerk ziet er op de foto`s zeker strak uit en ik wil wel de gezichten van de astronauten schilderen hoor

Is die cone de mal voor de antenne te vormen?

Ron

Standaard

Ja klopt Ron , dat is de vormmal voor te antenne , ik heb net gaas gevonden 1/32 om erover heen te spannen en dan kan het gesoldeerd worden of lijmen , dat gaas wat in de kit zal was te smal , de viziertjes daar komt echt goud op ..... met de spuitbus behaal ik nooit het spiegel effect wat ik graag zou willen ..

Groet Bubble

Ron
    Gast

Standaard

Ok ik schrok al en dacht al gelijk dat gaat B nooit gebruiken voor de schotel.

Ron

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Dit zijn projecten die je niet alle dagen tegen het lijf loopt.

Mijn aandacht heb je ook.

Droop

PS: prachtige foto's!

Standaard

Nou luitjes , ik heb gaas besteld 1/35 , want wat ik in de kit had was veel te klein dankzij tip .... het was niet zo goedkoop euro 25 ,- voor 30 bij 20 cm .
    Ik ben nog niet begonnen , omdat ik moeite had de zeer fijne resin deeltjes sommige dan weg te snijden , en met mijn oud mini dremel wou het niet ,die draaide te langzaam .
    Ik ben dus nu op zoek naar zo,n setje wat pedicuren gebruiken , die draaien vanaf 30.000toeren p/m t/m 50.000 toeren p/m .
    het lijkt me dan makelijker met mini frees .

Meschien werkt iemand er al mee ?

Groet Bubble

Standaard

Ik heb de fijne freesmachine al gekocht van een pedicure merk via marktplaats , geen nieuwe maar supersnel .
    Ik heb tot nu toe voor 50 % gefreest aan onderdelen , alleen de hele kleine resin delen doe ik met de pedicure frees , daarna moet als waar het nodig is licht opgeschuurt worden en dan ga ik de astronauten in elkaar zetten en licht vullen , veel is niet nodig ... en dan kan alles eerst in een zeer lichte laag primer .....

Tot zover ................

Standaard

Dat klinkt misschien raar, maar wat heb je nu betaald voor dit apparaatje. Volgens mij zou dit voor mij ook wel ideaal zijn. Die Dremel van mij is nu versleten na al die tijd. Dus ik heb het idee dat dit ook stabieler is. Kun je daar jou ervaringen over vertellen.

Verder netjes werk. En wat een onderdelen zeg. Dit is er weer eentje om van te smullen.

Ron
    Gast

Standaard

Ik hoop wel dat je een goede adembescherming gebruikt, niet zo`n hobby kapje van twee euro, als je op deze manier bezig ben resin te verwijderen.

Zelf heb ik een resin zaagje voor de kleine onderdelen dat is zo`n ouderwets scheerblad maar dan met tanden (zal weleens in de toekomst een foto plaatsen van dit zaagje) de grote klompen resin knip ik eraf wel voorzichtig dan snij ik de rest weg en wat blijft zitten schuur ik nat weg.

Op deze manier ben ik 99% van het stof kwijt.

Maar je werkt bijna hetzelfde als ik met resin, eerst alle onderdelen schoonmaken en dan alles in elkaar plakken

Ron

Banned

Standaard

Ik kan Ron alleen maar bijspringen wat het gebruik van een mondmasker betreft. Ik had zijn antwoord nog niet gelezen en de vraag rees bij mij ook: Gebruikt hij wel een bescherming.
    Nog een ander puntje qua veiligheid: Jij bent volwassen en (hoop ik) slim genoeg om te beseffen dat je met dat machientje met de slijpschijf erin, gevaarlijk aan het werk bent. Minder ervaren leden moeten hiermee wel oppassen: je kunt "uitschieten" en in je vingers/handen terecht komen. DUS VOORZICHTIGHEID IS HIER GEBODEN. Ik verwijder eerst het meeste met een handzaag, dan gebruik ik een vijl en op het laatste schuur ik nat met schuurpapier.

Maar over je resultaat valt helemaal niets aan te merken: Knap werk.

Standaard

Ja dank je luitjes voor het advies , ik gebruikt de stofzuiger zoals op de foto 1800 W , ik houd het er dicht bij , alleen trek ik nu wel handschoenen aan en een goed mondkapje zoals ron aangaf , ik merk dat het jeukt aan mijn vingers de het beetje dat aan je vingers blijft plakken ....,,,,, en verders oppassen dat ik het onderdeel niet loslaat anders zit het ook in de stofzuiger ...

Groet Bubble
    Laatst gewijzigd door bubblegum; 28-04-09 om 11:52 Reden: tekst

Standaard

Volgens mij zie ik hier een kapje liggen.

Dus wel alsnog gebruiken, de stofzuiger zal niet alles weg kunnen zuigen.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Duobouw van de LRV EVA models 1/32
    By Furioza in forum Afgewerkt project Ruimtevaart & Science Fiction
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 23-05-09, 22:46

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten