Hoofdsponsor

1/72 F14 (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi man, heel erg mooi. Het is nauwelijks te geloven dat dit een 1/72 model is :O

Ik vind het heel knap dat ge met zoveel zorg en ijver aan deze kit werkt.

Doe vooral zo verder, dit is absoluut een schitterende inspiratie voor beginners én gevorderden. ^^

Groeten, Pascal
 
Zo, ik heb geen verlof gehad, dus gaat alles wat langzamer.

Val is hier geweest en hij heeft me getoond hoe decals te plaatsen.

Ik had het model al een laag glanzende vernis gegeven en daardoor was het oppervlak glad genoeg zodat er minder kans is op verzilvering van de decals door de luchtbelletjes die eronder blijven zitten bij plaatsing (naar ik vernam vooral gevaarlijk op plaatsen waar er geen verf/kleur in de decal zit).

De benodigde decal knipte ik uit, plaatste deze even in lauw water totdat hij los zat van de drager. Dan nam ik de decal met een pincet en legde hem op zijn plaats op het model.

Ik heb een plankje genomen en daarin gaatjes geboord van 2,5 . Zo heb ik een houder voor mijn model waardoor ik het model zo kan zetten dat het vlak dat ik van decals voorzie (boven, onder, links of rechts) steeds horizontaal ligt. Daardoor kan de microset (dat gebruik ik om de decals zachter te maken en te laten hechten: Val hoe heette dat andere ook alweer?) op de vloeistof inwerken zonder van het model af te lopen (zoals zou gebeuren als je bv de linkerkant van decals voorziet en insmeert met Microset terwijl het model gewoon op zijn wielen staat bijvoorbeeld).

Decal juist positioneren (als het oppervlak glad is kan je gelukkig een beetje schuiven. Dat was nodig voor de fijne lijnen naast de donker spits aan de cockpit, amai).
Dan aandrukken met een doekje zonder de decal daarbij te verschuiven (nie gemakkelijk, daar heb ik een paar oud vlaamse krachttermen bij geroepen :D), en dan de microset laten inwerken.
En vooral AFBLIJVEN DAN en laten drogen voor ruime tijd. Ik heb het decals plaatsen dus op 3 verschillende avonden gedaan.

1_DSCN0799.JPG


1_DSCN0800.JPG


1_DSCN0803.JPG


Nadat ik dus de decals plaatste, heb ik het model mat vernis gespoten (revell nr2). Dadelijk heel anders, glanzende schijn van de gunze sangyo verf helemaal weg).
Daarbij gebruikte ik dezelfde steun
1_DSCN0805.JPG


Dan nog de ROketten geplaatst (Nielske, 5jaar heeft Topgun gekeken en "daar zeggen ze ROketten papa", dus probeer maar niet hem te overtuigen dat het RAketten of missiles zijn, lukt niet :wacko:.

En dan nog de stoeltjes wat bijgewerkt.

Nu moet ik nog wachten op caracars die me de canopy zou bestellen die niet bij het pakket zat.

Dan nog een plankje ervoor maken en afleveren aan de opdrachtgever (zoon Yves).

En dan beginnen we aan iets nieuws.

Groeten allemaal.

Tips voor een volgend verslag verneem ik graag (eventueel via PB als je me niet helemaal wil afkraken hier)
1_DSCN0807.JPG


1_DSCN0808.JPG


1_DSCN0809.JPG
 
Hey, :)

Knap staaltje geworden man. :8 ApplausApplaus
Als je de canopie hebt, hoe ga je deze plaatsen, ik hoop op open gezien de mooie beschildering in de cockpit. Wordt het een vacuform canopy of een plasieken stuk ???
 
Hey, :)
Als je de canopie hebt, hoe ga je deze plaatsen, ik hoop op open gezien de mooie beschildering in de cockpit. Wordt het een vacuform canopy of een plasieken stuk ???

Hoe plaatsen? Ik denk open (als ik de opdrachtgever kan overtuigen, kids, je weet wel hee).

Enneh, Vacuform??? Dat ga ik nu eens opzoeken op het net.
 
Hey stpeeke , ja dat schilderen he ; Het kan serieus wat problemen meebrengen als je alles moet uitzoeken en proberen . Dus , de raad dat ik jou kan geven is alvorens te beginnen helemaak geinformeerd te zijn over wat je wil doen en wat je wil bereiken ; dat kan om te beginnen uitstekend bij de vrienden op dit forum. Nooit iets lukraak beginnen want dan kan het slecht (maar ook goed) aflopen . Al eens gedacht aan airbruchen met acrylverven ? Mischien zullen sommigen mij tegenspreken , maar mij lijkt het toch allemaal eenvoudiger , properder , sneller dan email verven . Eens je zo een beetje de knepen doorhebt ivm verdunnen enz. Verder lijkt mij dit een mooi model hoor , en al kan ik niet meespreken in die schaal , moet ik zeggen dat ikzelf best tevreden ben over de Revell kits van de laatste jaren . Ik krijg regelmatig al eens een kist cadeau van de kids en uiteraard moeten die op hun centjes leeten en schenken mij dus Revell. Ik heb er vroeger op gesakkerd, maar moet zeggen dat de nieuwe producties van de laatste jaren gewoon goed zijn . Nog één raad , die weggeschuurde panneellijnen kan je feilloos terug 'inlijnen" met een aangepast trekmes en de techniek met een kleefstrook waarlangs je het mes laat "lopen " .
mvg
Sabre
 
Acrylverven wil ik zeker gaan proberen. Zal wel beter zijn voor het milieu en voor de airbrush.

Ik heb iwata's en ik weet toch niet zo zeker of die wel zo goed tegen cellullose thinner kunnen.

Voor de rest ga ik nu weer met iets anders beginnen. Een revell f18f 1/48 en samenspraak met Val.

Groeten en bedankt voor je reactie
 
:) prachtwerk met veel oog voor detail Applaus
 
Heb er niet veel aan toe te voegen mooi model geworden.
Ik denk enkel dat de kleur van de sparrow misille iets te donker is maar dat is weer muggen ziften.

Ik kijk uit naar je volgende bouw natuurlijk.

Mark
 
Ik denk enkel dat de kleur van de sparrow misille iets te donker is maar dat is weer muggen ziften.
Mark

Ik was aan het zoeken naar sparrow kleuren, maar ik vond geen uitsluitsel, meerdere soorten. REvell is ook helemaal niet duidelijk in die kleuren.
Tja, misschien dat iemand weet waar ik meer informatie over kleuren voor dergelijke wapens kan vinden.
 
De meeste raketten in dienst bij de westerse luchtmacht zijn allemaal grijs.
Vroeger deden ze deze ook in het wit maar daar zijn ze van afgestapt.

Let wel op dit geld enkel voor de air to air misilles!!!!

De kleur die ik gebruik is Light Ghost Gray en dit komt heel goed overeen met de werkelijkheid.
De FS 36375 is de goede kleur.

En inderdaad revell zijn kleuren zijn soms raar heb ik ook al ondervonden.

Mark.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan