Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Mijn hobbykamerke in de kelder
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 41

Discussie: Mijn hobbykamerke in de kelder

Standaard Mijn hobbykamerke in de kelder

Ik ben nieuw in de modelbouw. Na +20 jaar terug begonnen. Nog steeds gek van militaire jets. Ik heb op het werk al wel wat toekken gekregen waaronder twee keer omgereden. Daar trek ik wat centjes van. Niet zoveel, maar toch genoeg om me een beetje te installeren. Ik vond dat ik wel het recht had om die centjes voor mijn hobby te gebruiken, want ik lijd er iedere dag pijn voor hee.

Voor het drogen van mijn modellen heb ik een verrijdbare toren van drie plastiekschuiven gekocht. Leek me handig.

En dat er een gootsteen met warm en koud water toevallig aanwezig is, dat is ook leuk meegenomen.
    Verder is er verwarming en het is niet vochtig.
    Het buitenlicht is natuurlijk wat magerkes, maar je, niks aan te doen, genoeg lampen gehangen.

MIjn spuitkabine is ook wat groot uitgevallen eigenlijk. Tja, ik wou zeker spelen, misschien wat gek.

Maar het werkt wel.

Groeten, geert
    Laatst gewijzigd door stpeeke; 11-04-09 om 02:37

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Amaai, ik word altijd weer jaloers als ik zie hoe netjes het er steeds bij jullie bijligt.
    Dit in tegenstelling tot m'n rommelige scheepswerf.

Da's echt een mooie bouwruimte, Geert.

Droop

Banned

Standaard

Ja, zoals mijn voorganger al aangaf: het ziet er zeer ordentelijk uit, ook in tegenstelling tot mijn "garage", die trouwens ook in de kelder zit.

btw, het idee van die plastic bak om te drogen is goed gevonden. Ik ga straks aan plagiaat doen en me zoiets aanschaffen. (net wat ik nodig heb)

Standaard

ja,man
    dat is inderdaat een mooie werkplaats,
    een mens moet zeker een plaatsje hebben ,
    waar hy zich in alle rust kan ontspannen.
    dit is by deze zeker in orde.
    groetjes,ronny

In de spuitkabine ligt een houten plank mdf met een gat in, een dikke draadstang en een moer. Dan heb ik rap rap een houten cirkel uit een plaat gezaagd en daarin gaatje van 2,5mm in geboord. Centaal zit een gat waarin ook die draadstang past. De cirkel kan dus draaien. In de gaatjes van 2,5 mm kan ik elektriciteitsdraad van 4mm steken (koperen kern). Die draad is stijf genoeg om modellen aan of mee op te hangen voor het spuiten. Doordat er isoleerhoes overzit , krast het ook niet.
    Dat viel me zo rap rap te binnen en ik ben het nu aan het testen. Want de vorige keer hield ik mijn model gewoon vast. En tijdens en na het spuiten zat ik met het model in mijn pollen te haspelen en na het spuiten stond ik ermee paal te houden.
    Hoe doen jullie dat?
    Oei, beter even zoeken op het forum.

Groeten, geert

@Kurt: Tja, met buitenlicht was veel toffer. Maar dat gaat niet (allee, toch niet zonder kosten en maatregelen waarvoor ze me in het zottekot steken).
    Ik heb veel tl lampen hangen en moet me daar wel mee redden.

Ik ben van nature een rommelig en afgeleid persoon, dus moet ik het mezelf makkelijker maken door bakjes, vakjes, systeempjes etc...

Zo heb ik voor ieder projest een aparte plastic door met daarin ook een kofferke met verschuifbare onderverdelingen. Zo hou ik de stukken uit mekaar en kan ik ook geverfde of geprepareerde onderdelen stofvrij (allee, wanneer is het echt stofvrij hee?) bewaren.

Het kost me wat geld (ongeveer 10 euro per combinatie), maar het gaat jaren mee en ik heb nu eenmaal mezelf zo het best leren behelpen.

By the way: Ik vind het raar dat ik de hele dag al geen reacties van jullie kon zien. En net nu ik zelf een berichtje bijplaats, floepen jullie reacties te voorschijn. PC's, dat strookt niet met mijn genen denk ik.
    Groeten, geert

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stpeeke Bekijk bericht
    By the way: Ik vind het raar dat ik de hele dag al geen reacties van jullie kon zien. En net nu ik zelf een berichtje bijplaats, floepen jullie reacties te voorschijn. PC's, dat strookt niet met mijn genen denk ik.

Kijk eens om je browser in te stellen om telkenmale je een pagina bekijkt, deze opnieuw te laden. Het zou kunnen dat je steeds naar een oude pagina kijkt die in je cache van je pc is opgeslagen.

Standaard

Ik ben stiekem jaloers op zo'n werkplek, zelfs al is er geen of weinig buitenlicht. Ik moet hier altijd de tafel in de living inpikken om iets te kunnen fabriceren.

Standaard

mooi werkplekje en netjes opgeruimd.

Vooral op dat opgeruimd ben ik jaloers.
    Luc alias "newbie"

Werkbootje van 1820
    Colin archer van billing boats
    Santisima Trinidad (RC)

Standaard

Tja, jongens, voor de foto even opgeruimd hé. Oudste truck van de wereld hoor ;-)

Standaard

Ik heb mijn spuitbak vervangen omdat die te groot was.
    Ik heb een doorzichtige opbergbox op een dampkap gekleefd. Een lamp ligt er gewoon bovenop. Het is erg mobiel en de doos kan afgesloten met deksel tegen stof. Groeten

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]
    Laatst gewijzigd door stpeeke; 01-11-11 om 00:30

Standaard

Je spuitcabine is goed gevonden, zal ik in de toekomst ook eens proberen

Standaard

Zo'n spuitcabine heb ik nog nooit gezien! Goed gevonden! Ge moet er maar opkomen hé.
    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )
    Hasegawa - Spitfire Mk. IX (1/4
    Revell - King Tiger (Porsche Turret) (1/72)

Standaard

Ja, het was mooi. Maar we gaan scheiden. En dat met drie kinderen als je al 44 bent! Dat de modelbouw daar onder leed en nog zal lijden, datbmoetbik allicht niet vertellen. Vermoedelijk zal ik bij mijn ouders gaan wonen. Misschien is er nog ruimte voor modelbouw. Ik hoop het. Als ik genoeg verbouwd heb en als ik nog ruimte vind voor modelbouw, dan meld ik me weer. Groeten allemaal en veel plezier met bouwen.

Standaard

Dat zijn geen mooie berichten, eerst dit maar eens onder controle krijgen en dan zie we je weer wel eens langs komen.
    Strekte gewenst de komende tijd!

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

papiermodelbouw.forum2go.nl

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Mijn kelder
    By ExSerCo in forum Show je werkplek
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 20-07-08, 13:25

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten