Hoofdsponsor

1/72 snowberry [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
706
4 delige romp aan elkaar gezet,42 glasraampjes geplaatst,binnennaad opgekit,dwarsbalken gelijmt en naden aan de buitenzijde geplamuurd

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Yvan,

ik vraag me het volgende af bij hetgeen je schrijft:

4 delige romp aan elkaar gezet
Is er een techniek die je gebruikt om zeker te zijn dat de romp wel degelijk recht gemonteerd is?
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat jou foto's tonen dat die van jou niet recht is hoor. Ik vroeg me dit gewoon af.
 
Dag Yvan,

ik vraag me het volgende af bij hetgeen je schrijft:

Is er een techniek die je gebruikt om zeker te zijn dat de romp wel degelijk recht gemonteerd is?
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat jou foto's tonen dat die van jou niet recht is hoor. Ik vroeg me dit gewoon af.

Misschien kan ik daar op antwoorden want ik heb de HMS Bluebell, een zusterschip, jaren geleden gebouwd.
De romp komt inderdaad in 4 stukken en is derwijze gemaakt dat de zijplaten van het voorste deel het achterste deel overlappen. Op die manier zie je bijna geen naad.
Deze kit is niet ontworpen als varend model (alhoewel ik ooit eens een verslag gelezen heb van iemand die dit wel gedaan heeft). Om op jouw vraag te antwoorden: neen, er is geen techniek. Het past en je past het aan.
De kit verdient eerder een prijs voor slechte fit of parts dan voor het vlot samensteken ervan. Bijna elk onderdeel moet aangepast worden en het zal Yvan nog veel uren geduld vragen om de romp met de dekken er op tot een goed einde te brengen.

Waarmee ik Yvan zijn "courage" zeker niet wil afpakken, integendeel. Ik vond het bouwen van deze kit indertijd een grote genoegdoening en overwinning op mezelf bij het uitwerken en oplossen van de problemen en ik hoop dat ook Yvan dat zo zal ondervinden. :)
 
Eventjes wel in acht nemen dat de kit al minstens 30 jaar oud is. Toen deze kit gelanceerd werd destijds (door Matchbox), was ze wel het neusje van de zalm. Ik heb nooit genoegen gehad haar te bouwen, maar met een beetje extra zorg en aandacht is het een model dat gerust in een museum mag staan.
 
Het is een ongeloofelijke kit,deze.
Heel wat jaartjes geleden heb ik deze ook gebouwd.
Ik persoonlijk vond de pasvorm wel meevallen,maar dat bewijst niets.De ene kit is de andere niet.

Doch het systeem van het inschuiven van de rompdelen is wel uniek en erg doeltreffend.

BLijft een mooi project met een ongelofelijke goede en met aandacht volbrachte details erin.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan