Hoofdsponsor

1/48 P-39 (Eduard)

  • Onderwerp starter Jerre_30
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jerre_30

Guest
Voor wie hem nog niet op modelbrouwers gezien heeft ;)

Deze moet ook wat geweathered worden en nadien afgesloten met een matte vernis.

Hier heb ik de resin set van Quickboost ingebouwd. Dit vond ik een aardig extraatje voor deze kit. Spijtig dat de boordbewapening enkel maar in de oude Monogram zit anders was het een top model geworden.

De Eduard-kits vind ik zeker de moeite, maar je moet er met je gedachten bijblijven. Niet voor beginners :s

IMG_4463.jpg
detailbeeld van de motor, heeft nog een kleine retouche nodig.

IMG_4464.jpg
overzichtsbeeld - de 4-blad-prop was al geschilderd en gaat vermoedelijk door 3-blads vervangen worden

IMG_4466.jpg
zicht op de piloot - dacht eerst franse versie te maken maar dit is uiteindelijk een russische geworden, vandaar de blauwe piloot ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Jerre,
Euh, zie ik het juist of snap ik het niet goed?
De canopy, moet die niet doorzichtig zijn?
 
Hey Jerre,
Euh, zie ik het juist of snap ik het niet goed?
De canopy, moet die niet doorzichtig zijn?

Jawel Dominiek, dit is een speciale versie om te leren "blindvliegen" :laugh: :laugh:
Nee hoor, er zit afplaktape of een maskeerproduct op de canopy.

Ziet er heel goed uit, maar welk type P-39 is het ? Ik dacht dat de P-39 een 3-bladige schroef had ? Of kunt ge met deze kit ook een Kingcobra bouwen ?

Groeten, Pascal
 
Moderator-mode aan :

Ik heb dit topic naar hier verplaatst omdat het hier niet om een bouwverslag gaat.

Moderator-mode uit.

Groeten, Pascal
 
mjah, voor afgewerkt model was er nog werk aan ;)

de afgelopen paar dagen heb ik de P39 geweathered.

Hiervoor heb ik eerst het model en decals overspoten met Mr Hobby Topcoat glanzend.

Daarna eerst een wash toegepast met olieverf en zippo-brandstof. Voor de onderkant heb ik een wash van donkergrijs toegepast, de bovenkant met een zwartgrijze mengeling.

In bijlage de foto's:
P39_eng_detail_crop.jpg
detail van de motor: dit is een Quickboost Resin detailset.

P39_exhaust_detail.jpg
detail van de uitlaat-weathering: meer uitleg in mijn album: Modelbrouwers.nl, forum, kennisbank en materialen voor de modelbouw - P-39 Eduard 1/48

p39_weathered_front.jpg
detailopname van de propellor

P39_wing_detail.jpg
detail van de vleugel: op deze beeldschaal is echt wel elk stofje te zien: is een uitsnede uit macro-foto op 8 mpixel.

veel plezier, commentaar welkom, aan de russische P39's mag nog meer weathering, dit volgt nog in latere fases.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan