Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Vliegend Militair P-39 Eduard 1/48
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: P-39 Eduard 1/48

Jerre_30
    Gast

Standaard P-39 Eduard 1/48

Voor wie hem nog niet op modelbrouwers gezien heeft

Deze moet ook wat geweathered worden en nadien afgesloten met een matte vernis.

Hier heb ik de resin set van Quickboost ingebouwd. Dit vond ik een aardig extraatje voor deze kit. Spijtig dat de boordbewapening enkel maar in de oude Monogram zit anders was het een top model geworden.

De Eduard-kits vind ik zeker de moeite, maar je moet er met je gedachten bijblijven. Niet voor beginners

detailbeeld van de motor, heeft nog een kleine retouche nodig.

overzichtsbeeld - de 4-blad-prop was al geschilderd en gaat vermoedelijk door 3-blads vervangen worden

zicht op de piloot - dacht eerst franse versie te maken maar dit is uiteindelijk een russische geworden, vandaar de blauwe piloot
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 22-04-09 om 15:46 Reden: prefix

Banned

Standaard

Hey Jerre,
    Euh, zie ik het juist of snap ik het niet goed?
    De canopy, moet die niet doorzichtig zijn?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    Hey Jerre,
    Euh, zie ik het juist of snap ik het niet goed?
    De canopy, moet die niet doorzichtig zijn?
    Jawel Dominiek, dit is een speciale versie om te leren "blindvliegen"
    Nee hoor, er zit afplaktape of een maskeerproduct op de canopy.

Ziet er heel goed uit, maar welk type P-39 is het ? Ik dacht dat de P-39 een 3-bladige schroef had ? Of kunt ge met deze kit ook een Kingcobra bouwen ?

Groeten, Pascal

Standaard

Moderator-mode aan :

Ik heb dit topic naar hier verplaatst omdat het hier niet om een bouwverslag gaat.

Moderator-mode uit.

Groeten, Pascal

Jerre_30
    Gast

Standaard mjah, voor afgewerkt model was er nog werk aan ;)

de afgelopen paar dagen heb ik de P39 geweathered.

Hiervoor heb ik eerst het model en decals overspoten met Mr Hobby Topcoat glanzend.

Daarna eerst een wash toegepast met olieverf en zippo-brandstof. Voor de onderkant heb ik een wash van donkergrijs toegepast, de bovenkant met een zwartgrijze mengeling.

In bijlage de foto's:

detail van de motor: dit is een Quickboost Resin detailset.

detail van de uitlaat-weathering: meer uitleg in mijn album: Modelbrouwers.nl, forum, kennisbank en materialen voor de modelbouw - P-39 Eduard 1/48

detailopname van de propellor

detail van de vleugel: op deze beeldschaal is echt wel elk stofje te zien: is een uitsnede uit macro-foto op 8 mpixel.

veel plezier, commentaar welkom, aan de russische P39's mag nog meer weathering, dit volgt nog in latere fases.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten