Hoofdsponsor

1/48 Ju 88A-1, Battle of Britain

Status
Niet open voor verdere reacties.
De echte motor:
jumo211_a1.jpg
ééntje op zijn kop:
Junkers_Jumo_211D_Engine.jpg

en mijn poging in progress:
modelbouw105.jpg
modelbouw104.jpg
 
Ondertussen mijn eerste poging gedeeltelijk terug uit elkaar gegooid en de compressor aan de juiste kant geplaatst :$
modelbouw108.jpg
modelbouw107.jpg

Is nog wel wat werk aan maar als ik zo kan voortdoen komt het wel goed. Waarna ik waarschijnlijk alles zal verbrodden met de verf :laugh:
 
Dus als ik het goed begrijp, dan ga je die motor inbouwen in dezelfde richting net achter de prop?

Mooi scratchwerk is dit. Gedurfd en goed bedacht.
 
Ik kom hier nu voor de eerste maal eens binnenwaaien en ik moet zeggen dat dit wel een héél gedurfd project is. :O

Tot nu toe vind ik het zeer goed geslaagd.



I'll be back soon. ;)


Droop
 
De motor gaat inderdaad op de juiste plaats komen. Allé, dat hoop ik toch :laugh: Vandaag wat geplamuurd, nog maar eens de compressor gewijzigd en al een paar details toegevoegd.
modelbouw109.jpg
modelbouw111.jpg

De tekening van de de motor
enginedrawing.jpg
en nog een fotoke van een heropgebouwde jumo211
jumo211ks8.jpg
 
Je hebt blijkbaar je huiswerk gemaakt voor deze motor ;)
Mooie scratch motor hoor...

Grtz,
Beyond
 
Goe bezig Tomas , goe bezig jong . Puik werk . Dit alles is wat modelbouwen zo mooi en aanstekelijk maakt.
Sabre
 
dank u, dank u, het zijn jullie reacties die me overtuigen om voort te doen. heb hier al een paar keer op het punt gestaan alles in de vuilbak te kieperen :8
Vooruitgang van vandaag:
modelbouw119.jpg
modelbouw120.jpg
modelbouw121.jpg

Ik was gisteren al eens begonnen aan het ophangingssysteem van de motor maar toen ik het daarstraks bekeek was ik niet content. Straks nog eens proberen.
Poging van gisteren:
modelbouw117.jpg
 
Dat ziet er echt heel mooi uit.

Niet opgeven...... blijven voortbouwen ;)

Grtz,
Beyond
 
Ik ben er zeker van Tomas dat je ook van die motor iets "gaat maken" . Ik twijfel er niet aan als ik jou bezig zie . Alle respect voor jouw vastberadendheid om uit deze crach het beste te halen .
Sabre
 
Niet opgeven, blijven doorgaan, dit zal zich later terugbetalen in eeuwige roem ! Ziet er sterk uit, het ligt niet voor de hand om zo'n onderdelen zelf te fabriceren. GUnit.
 
ik ken er natuurlijk niets van maar als ik het hier zo wat bezie kun je u donor truk mischien een bladveer laten afstaan . ik denk dat het redelijk dicht in de buurt moet komen wat je hier wil gaan maken .

ik kan er ook helemaal naast zitten. 8)
 
Tomas kerel, blijven bouwen. De eerste keren is het altijd zoeken wat je kan gebruiken of hoe je het zelf kan maken...
Maar met je nieuwe aankopen van op de beurs zal dat wel lukken...;)
En nog iets, je schreef dat je er al enkele keren aan gedacht hebt om alles in de vuilbak te kieperen... NOOIT doen, ook al stop je met dit project...het kan altijd dienen om onderdelen van te gebruiken voor toekomstige bouwsels ;)

Maar voor deze zal dat niet nodig zijn, je zal er wel iets moois van maken, ben ik van overtuigd...

Bouw ze makker,
Beyond
 
Heb even een kleine pauze ingelast. Ik was eerst bezig om de motorophanging te maken uit oude telefoonkaarten maar dat plastiek leent zich toch niet zo goed om vormen uit te snijden of te schuren. Eerst mijn zoontje zijn vliegtuigje afwerken en dan vlieg ik er terug volle bak in.
Bedankt voor de reacties mannen, ik leer elke dag bij van de prachtstukken die jullie hier neerpoten :)

amazone zei:
ik ken er natuurlijk niets van maar als ik het hier zo wat bezie kun je u donor truk mischien een bladveer laten afstaan . ik denk dat het redelijk dicht in de buurt moet komen wat je hier wil gaan maken .
Wel, die gedachte was ook bij mij opgekomen maar de verhoudingen kloppen niet echt. Die stukken zullen later nog wel ergens van pas komen :laugh:
 
............
Wel, die gedachte was ook bij mij opgekomen maar de verhoudingen kloppen niet echt. Die stukken zullen later nog wel ergens van pas komen :laugh:

Al eens gedacht om in een andere schaal te gaan zoeken naar zo'n bladveer?
Anders een zoekertje plaatsen op het forum, truck/auto-bouwers genoeg...
Of zelf scratchen...
dunne reepjes plasticcard snijden en op elkaar kleven de eerste wat langer dan de rest, en zo kleiner en kleiner verder gaan tot het gewenste bereikt is... ('t is maar wat luidop denken hoor...)

Benieuwd naar het vervolg ;)

Grtz,
Beyond
 
Beyond, ik heb geen bladveer nodig hoor, enkel de ronding/vorm ervan. De echte ophanging is eigenlijk een stalen (denk ik ) soort van H-profiel met twee openingen voor de silent-blocs en een deel gaten om gewicht te sparen. Deze rusten dan op twee tubes (schokbrekers veronderstel ik).
Mijn pogingen met de telefoonkaarten zijn wat te grof naar mijn zin, en het bewerken ervan ging ook niet al te best.
Met plasticard en mijn nieuwe borensetje zal het hopelijk een pak beter gaan. Zat vorige keer met mijn kleinste boortje bezig maar na een gaatje of vijf had ik ipv een gat in de plastiek een gat in vinger :8
 
Hey Tomas,

Een telefoonkaart is best wel dik, en het materiaal is heel hard. Ga eens op zoek tussen wat afvalplastic (dozen, koffertjes, speelgoed, enz.) als ge er de letters PS in ziet staan (van polystyreen), is het plastic makkelijker te bewerken.

Om gaten in uw vingers te voorkomen kunt ge iets zachts onder het onderdeel leggen dat ge wilt boren : een stuk rubber mat of een een lap stof die ge een aantal keren dubbel plooit, of zelfs een stuk piepschuim of een "oase".

Groeten, Pascal
 
Om gaten in uw vingers te voorkomen kunt ge iets zachts onder het onderdeel leggen dat ge wilt boren : een stuk rubber mat of een een lap stof die ge een aantal keren dubbel plooit, of zelfs een stuk piepschuim of een "oase".

Ik gebruik als ondergrond een cutting mat, zo'n kleintje, eens op de kop getikt voor nog geen 5 neuros ;)
Vroeger gebruikte ik een houten plankje uit zacht hout (type broodsnijplankje), werkte ook goed, behalve na veelvuldig gebruik niet meer zo glad....

Grtz,
Beyond
 
*kuch,kuch* even het stof wegblazen :) anders wordt dit een "vergeten" project en daar is hij wat groot voor :laugh:

Rarara, wat gaat dit worden?
motorsteun001.jpg
En de motorsteunen beginnen ook vorm te krijgen :)
motorsteun003.jpg
motorsteun004.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan