Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 Ju 88A-1, Battle of Britain
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 74

Discussie: Ju 88A-1, Battle of Britain

Standaard Ju 88A-1, Battle of Britain

Zoals misschien gezien in mijn voorsteltopic ben ik bezig aan een Revellkit van een Junkers Ju 88A-1 (Battle of Britain versie).

Aangezien het ding al zo goed als in elkaar geplakt is, kan ik weinig tot geen foto's tonen van de cockpit. niettegnstaande dat hier toch wel de meeste tijd ingekropen is door de detaillering die Revell in deze kit gestoken heeft. Na wat rondneuzen hier en op het internet algemeen kwam ik tot de constatatie dat ik toch nog veel anders had kunnen doen. Maarja, live and learn en we gaan gewoon door.

Zover zat ik deze week, alles zat zo goed als in elkaar en ik was al begonnen met verven.

Zoals je kan zien, hier en daar uitgeschoven met het borsteltje maar dat wordt nog opgelost.
    Vooral als je ziet waar ik nu mee bezig ben Omgekeerde wereld
    Eerst de camo verder afgewerkt en dan... de oneffenheden beginnen wegschuren

En een potje plamuur dat ik nog in de garage had staan bovengehaald

Alsook deze dingetjes gemaakt,

Deze komen op de mitrailleurs als vizier omdat de plastiek dingetjes die bij de kit zaten er steeds afvallen.

Standaard

Welkom op het forum en een mooie kist dat je aan het maken bent.
    En inderdaad je kan beter eerst de naden plamuren voor je begind met de verf beurt maar zoals je zelf al aangaf je bent nog aan het leren.
    Stel je vragen gerust en we helpen wel.

Nog veel plezier met deze kit.

Mark

Standaard

Alle tips zijn welkom
    Secondelijm staat nog op het winkellijstje; wat trouwens erg lang begint te worden. Probleem is dat ik doordeweek geen tijd heb om na het werk even vlug naar de winkel te gaan, en dit weekend ben ik van wacht dus kan ook niet weg. Volgend weekend dan maar nog wat spulletjes halen.

Het plamuren is nog vlot gegaan vandaag, heb het meeste zelfs al kunnen schuren. Ook al twee viziertjes gemonteerd en ik moet zeggen, dit ziet er "echter" uit dan de plastiek vizieren die bij de kit zaten. Foto's zal ik morgen plaatsen.

Standaard

Hallo Tomas , gewoon lekker doorgaan jong . Automatisch ga je dan steeds beter en beter worden . Bij modelbouw leer je steeds technieken en truks bij , zelfs een "oude en ervaren" vliegtuigbouwer zoals ik. Gelukkig is er nu het internet , de forums , clubs en veel goeie tijdschriften waar je heel veel kan bij opsteken . Zelf ben ik , als voorbeeld, pas een tweetal jaar geleden met airbrushen begonnen , met vallen en opstaan en herbeginnen . Maar met alle info die te vinden is lukt het nu al heel aardig en zijn de resultaten veel mooier als met het penseel , ondanks dat ik daar toch goed mee uit de voeten kon . Dit als voorbeeld .
    mvg ; Sabre

Standaard

Tuurlijk blijf ik doorgaan, dit is pas m'n tweede model in bijna 20 jaar Als ik de moed vind zal ik mijn creaties van in m'n jeugd eens bovenhalen, veel verschil met nu zit er niet in denk ik

On topic:
    Gisteravond dus nog een beetje voortgedaan met plamuur en schuurwerk, alsook al twee viziertjes geplaatst

En om het leuk te houden is er een wielophanging en één van de achterste wielluikjes losgekomen

Standaard

Thomas,

Je bent lekker op dreef zie ik.

Wat ik wel zie is dat je vanuit de vollidige bouw nu het vliegtuig aan het restaureren bent.
    Dat is natuurlijk altijd leuk. En zo te zien gaat je toestel al wel vooruit.

Lees mijn cite eens door. De link staat in mijn handschrift. Er zitten denk ik nog wel een aantal tip voor je bij. Kijk eens bij de sectie gereedschap. Dan kun je daar even je voordeel mee doen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Modelengeneer: is gisteren al gebeurd heb er mijn winkellijstje al veel langer mee gemaakt

Standaard

Damned! Modelbouw en een kort lontje gaan niet samen

Neuslanding

Hier mag een slotje op, ik ga een sigaret roken en even een wandelingske maken

Standaard

Oei, dat is jammer.

Maar niet getreurd, dit gebeurd ons allemaal wel eens. Misschien is het idd wel goed om een ander model te pakken. En aan een nieuw te beginnen. Let wel het is hobby en moet leuk blijven he.

Wel deze bewaren, dan kan je deze nog altijd voor onderdelen gebruiken.

Of misschien nog gekker, een dio van maken dat ze is neergestord in het zand of tussen de bomen. Je weet nooit waar je dit nog voor kunt gebruiken. Zo heb ik ook wel eens modellen gered en er toch nog iets moois van kunnen maken.

Standaard

Zo, even afgekoeld. Was net bezig om nog wat bij te plamuren breekt er een wielasje af. Natuurlijk net waar ik juist een wiel heb moeten openprutsen omdat het lagertje losgekomen was. K*tlijm ook

Was al van plan, na het zien van de mooie dio's hier, ook een poging te wagen er één in elkaar te knutselen met dit vliegtuig. Ik ga eerst wat info en foto's zoeken over gecrashte ju88's en dan deze al beginnen ombouwen. Kan ik gelijk m'n scratchskills aanleren

Standaard

Hey,

Niet getreurd jong.
    Alles komt goed, zoals Modelengineer zegt, houden en misschien eens een crash van maken, of voor onderdelen.
    Ikzelf heb dit ook al gehad da ze gecrasht zijn, nadien nog wedstrijden mee gewonnen zelfs, maar moet er wel bijzeggen dat ze niet zo beschadigd waren als de jouwe.
    Gewoon een ander model pakken en terug beginnen, en neem uw tijd, dit is het aller belangrijkste van al, de rest groeit wel dan.....

Banned

Standaard

Dat is inderdaad een ferme tegenvaller, Tomas.

Maar het idee van een dio hiermee is nog niet zo slecht. Boor hem met de neus de grond in en je hebt al een begin.

Standaard

Bwa, tegenvaller zou ik het niet noemen; 't was tenslotte mijn eigen schuld.
    Na het verzamelen van alle losse stukjes, en dat waren er nogal wat ,
    begonnen met een eerste poging om het vliegtuig terug een beetje bij elkaar te plakken

Zoals je kan zien heb ik het radiopaneel een beetje scheef geplakt. Dit met het oog op aftercrash schade. Ook de pilootvloer wordt om deze reden opgestuikt.

Heb al een ideetje voor een diorama, eerst nog wat info zoeken ivm een ander 1:32 vliegtuigje dat ik gevonden heb uit mijn jeugdjaren

Standaard

Mooi je gaat gewoon weer door.

En laat je iet kisten he.

Maak er als nog een mooie kist van.

Standaard

Na wat opzoekwerk ben ik eruit wat voor dio het gaat worden Maar eerst deze gecrashte ju88 nog wat verder bewerken.
    Aangezien het neusraam niet meer te redden viel ben ik begonnen met iets waarvan ik nog niet weet waar ik er mee ga uitkomen.
    Men neme een rolletje zelfklevende aluminium tape

Hier snijdt men een reepje af

aan elke kant een mm doorsnijden en in het midden één mm enkel het papier doorsnijden, trek het papier eraf

Voorzichtig beide kanten dichtplooien naar het midden toe

resterende laagje papier verwijderen

plak het tegen het neusdeel van het vliegtuig

Morgen meer hierover
    Laatst gewijzigd door Tomas; 31-03-09 om 18:22 Reden: woordje vergeten

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/35 - Main Battle Tank Comet A34.
    By GUnit in forum Militair rollend materiaal
    Reacties: 310
    Laatste bericht: 05-06-12, 13:44
  2. Warhammer 40K Sisters of Battle
    By Wimmeke in forum Wargames
    Reacties: 89
    Laatste bericht: 13-03-12, 21:37
  3. SciFi - Clan Battle Armor [DONE]
    By Jadefalconguard in forum Ruimtevaart & Science Fiction
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 23-07-08, 22:54

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: