Hoofdsponsor

1/600 HMS Fearless [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Droop

Guest
Hoi,

Een collega van me had me gevraagd of ik voor hem de HMS Fearless eens zou willen maken.
Daar we dit schip bij ons hebben gesloopt, vond hij dat dit model wel leuk zou staan in z'n bureau.
En wat doe je dan, hé? :8:D

Afijn, hier een kleine voorstelling:

1_DSCN9324.jpg
Het model is van Airfix en is op schaal 1:600


1_DSCN9325.jpg
Een kijkje in de doos toont al een hele zak vol lekkers. Zelfs de heli's zijn aanwezig.


1_DSCN9326.jpg
De bouwplannen en de decals.



1_Fearless_078.jpg
En hier zien we het schip in de eerste dagen dat ze bij ons aan de kade lag.


Meer info betreffende de Fearless vind je hier.




Wordt vervolgd,





Droop
 
Aha, heel interessant, eerst breek je hem af, dan bouw je hem weer op (in schaal). Nu ja, referentiefoto's zal je al niet ver moeten zoeken!
Dit ga ik volgen.
 
hoi,luc
deze zal ik ook volgen,was toch een machtig vaartuig niet waar
fearless,onbevreest,al zou ik wel eventjes slikken moest ik ze van plan moeten bouwen.
sucses met de bouw
ronny
 
Hoi Luc,

ziet er een mooie bootje uit veel suc 6.
 
Ik meen dat ik de Fearless, of haar zusterschip ooit in Antwerpen heb gezien, maar dat is zeker 25 j geleden. Ben er niet 100% zeker van.

Ben momenteel KM Köning van ICM aan het ineenknutselen, 1/350. Er zijn veel te weinig modellen van Dreadnoughts! Ik bedoel daarmee schepen die b.v. in Jutland hebben meegevochten.

Zal eens een paar fototjes nemen van mijn "vloot" op 1/700 waterline.
Op welke resolutie etc. neem ik die best, ik heb een Nikon D70.
 
Laatst bewerkt:
Buddy,

dan heb je om te beginnen een pracht van een ftotoestel waar je heel mooie foto's mee kunt maken.
In theorie kun je je foto's nemen op elk formaat dat je wil. Hou er gewoon rekening mee dat ze moeten geresized worden om ze op het forum te plaatsen: max 800x600 en 100 kb zwaar.
 
Maak er iets moois van Droop.
Hoe groot wordt het model?
 
Maak er iets moois van Droop.
Hoe groot wordt het model?

Hier enkele specificaties die ik van Airfix heb overgenomen:

Model Scale
1:600
Number of Parts
119
Dimensions (mm)
L264mm x W40mm








Droop
 
Haal je pincet dan al maar boven Droop ;)
 
He, he, he, dat word dan idd, een leuke schaal voor je Droop. :D:D:D:D
Dat is wel wat anders dan je gewend bent. Maar je zult zeker veel voldoening kunnen halen uit deze schaal.

Ga je deze ook verweren?
 
Zo beste kijkbuisbouwertjes, tussen m'n drukke tuin-, vis- en vijveravonturen in heb ik toch ook wat tijd gevonden om aan de Fearless te gaan bouwen.

Laten we eens een kijkje nemen:

1_DSCN9424.jpg
Hier zien we dat de romp reeds is geassembleerd en dat de bovenbouw ook z'n plaatsje heeft gekregen.
Laten we zeggen dat de 'ruwbouw' klaar is.
Enkel de boeg zal een heel klein beetje plamuur kunnen gebruiken.


1_DSCN9426.jpg
Hier viel ik steil achterover: kijk eens naar de kier tussen de romp en het (bewegende) platform!!
Niet te doen, hé?

1_P4070039.jpg
Als ik nu eens gebruik maak van m'n sloopfoto's, dan zien we dat het platform perfect tegen de romp aansloot.
Wat nogal logisch is. :8


1_P9030040.jpg
Hier zien we nog eens de perfect sluitende achterdeur.

Ik ga nog eens goed m'n hersentjes laten werken en eens kijken hoe ik dat netjes kan oplossen.
Waarschijnlijk ga ik de scharnierpunten verwijderen en de laaddeur volledig tegen de romp kleven.
Per slot is het een model en geen speelgoedje. ;)


1_DSCN9427.jpg
En nog eens een kijkje in vogelvlucht.





wordt vervolgd,



Droop
 
Soms zijn die plastic kits gewoonweg niet te doen.....
Daarnet vastgesteld dat de voorbumper voor geen meter past op mijn "Sofie". Ik heb er al de bevestigingspennen van afgeslepen en zal nog wat dikte mogen wegfrezen ook.....

Ongelooflijk
 
:laugh: van een spleet gesproken en dat op schaal 1/600 daar valt gewoon ne olifant door:D
 
Droop, ik zou daar dus gewoon een stukje stireen tussen zetten. Of de scharnier zoals je op de foto laat zien namaken, dan ben je ook een heel eind onderweg. Niet te veel aan doen is eigenlijk mijn boodschap. Eerst dichtmaken met een stripje. Dan daarna de details aanbrengen. Dat is heel goed mogelijk bij deze schaal he. ;)
 
Nou,Luc,je blijft wel op deze moeilijke schaal nu he?:P.

Mijn mening is dat beide oplossingen prima zijn,dus je eigen idee,en het idee van Rik.
Op deze schaal is dat prima.

Ron.
 
Nou,Luc,je blijft wel op deze moeilijke schaal nu he?:P.


Ron.
Maar da's wel het laatste scheepje op die schaal hoor (dit is ook een vriendendienst ;)).
Daarna komen terug de grote meiden (ik moet verder werken aan de EV05 en dan komt ook nog de HrMs Gemert én een 1:32 spookje)

Wat de achterdeur betreft van dit Fearless'ke, heb ik besloten om het scharnierpunt te verwijderen en de deur volledig tegen de acherkant te kleven. ;)




Droop
 
Ik heb ondertussen weer een klein beetje aan dit mini-Fearless'ke kunnen verder werken.

Veel heb ik er echt niet over te vertellen, laten we daarom maar meteen eens naar enkele foto's kijken:



1_DSCN9433.jpg

1_DSCN9432.jpg
Zoals jullie kunnen zien heb ik de basiskleuren en een weinig verwering aangebracht.



1_Fearless_201.jpg
Volgens de bouwhandleiding moeten de dekken een groene kleur krijgen.
Hier maakt Airfix wel een grote fout gezien de dekken een grijze (!) kleur hebben, wat deze foto duidelijk laat zien.


1_DSCN9436.jpg
Het grijs van de dekken is op de foto helemaal verkleurd! :angry:
Waarschijnlijk komt dit omdat bij het nemen van de foto de verf nog nat was én dit in samenspel met de blauwe achtergrond.
Nou ja, de kleur is wel degelijk grijs hoor. ;)




Wordt vervolgd,




Droop
 
Toch interessant om zo aan de bron te zitten om de juiste info te bemachtigen.
Ik zou misschien nog voor een klein tikje extra verwering gaan.
Voor de rest, geen commentaar.
 
Het gaat de goede kant uit met de fearless Droop , maar ik
vindt de romp nog erg schoon , misschien een beetje meer
verweren hier en daar

Henny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan