Hoofdsponsor

1/78 Smit(wijs) London

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondanks de gele kleur is het je toch prima gelukt,zij het dan met meerdere lagen.Het eindresultaat is wat telt.

Ron.
 
Bedankt mannen :)

Ik moet gaan opletten dat mijn verslag niet meer dan de helft bestaat uit mijn dankbetuigingen voor jullie reacties ^^
 
Ik heb het volgende onderdeel in elkaar geknutseld. De pasvorm van de onderdelen was niet al te best.
Ik heb het uiteindelijk na veel passen en schuren + een extra latje mooi haaks gekregen. Het is wel 2mm te smal maar omdat het in totaal 10,2 cm breed is ga ik daar niet over vallen.

De basis:
37_1.jpg

Er moeten luiken op maar die in de kit zijn 2 mm dik en dus veel te dik.
Deze zijn van triplex en ik heb ze dunner gemaakt door het triplex te splijten.

Het origineel:
41_2.jpg

Met een stanley mesje mooi tussen de delen van de triplex gaan:
29_3.jpg

Het resultaat:
16_4.jpg


Hier zie je het verschil in dikte goed:

10_5.jpg

Ze zijn nu 0,65mm ipv 2 mm.

Het afgewerkte onderdeel:

6_6.jpg

En dit komt zo te staan op het achterdek:

2_8.jpg

Ik heb op aanraden van homeghost poriënvuller gekocht en ga dit onderdeel er eens met behandelen.

wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
netjes opgelost michel en in schaal ziet dat er veelbeter uit dan zo een dikke triplex.
 
Hoi Michel,

netjes bekeken hoor.
Ik denk dat ik je een goede tip geven mocht je een keer op de Turnhoutsebaan in de self-made (hubo) te Schilde eens binnen gaan, daar bij de hout afdeling hebben ze balsa staan.
In alle maten en vormen, gemakkelijker te bewerken dan tripex.
De balsa is iets goedkoper dan in de modelwinkel.
Ik zelf ga er ook mijn deel halen.
 
Dank je mannen.

John, deze tip heb je me ook gegeven tijdens de stadsparkfeesten en ik heb het goed onthouden. Ik ga er een van de dagen wel eens binnenspringen want een beetje balsa komt altijd van pas ;)
 
blijf je in stilte volgen.

mvg luc
 
Dat heb je mooi opgelost met het triplex, Michel.
Die ga ik onthouden voor het geval het eens uitkomt.
 
Blij dat jullie me volgen Luc en Wim.
Helaas heb ik weinig kans om aan modelbouw te doen dus het gaat wel heel traag...

Wordt wel vervolgd maar de updates zullen soms wel even op zich laten wachten.
 
Helaas heb ik weinig kans om aan modelbouw te doen dus het gaat wel heel traag...

Wordt wel vervolgd maar de updates zullen soms wel even op zich laten wachten.

Ziet er al zeer netjes uit hoor Michel, ik blijf je mooie project volgen.
Wat het traag betreft moet je zeker niet om kijken, haast en spoed is zelden goed, dus doe maar rustig verder en het word een mooi resultaat, het resultaat is wat telt, niet de tijd die je nodig hebt om een project af te werken, dit is mijn visie op onze hobby.

Nog veel succes verder, het komt helemaal goed ;)
 
Dank je Pantani, inderdaad beter iets te traag dan te snel werken bij deze hobby. ;)

En bij deze een update:

Aangezien er op het achterdek nog een onderdeel in dezelfde kleuren geschilderd moet worden als het onderdeel in de vorige update heb ik besloten deze eerst te maken en dan beide tegelijk te schilderen.

38_1.jpg

Beide onderdelen in de plamuur fase:

42_2.jpg

In de primer:

30_3.jpg

En ten slotte in de verf:
17_4.jpg

Dryfit op het achterdek:

11_5.jpg

De rode verf is acryl muurverf van levis en het zwart is vallejo.
Dit is de tube van de rode verf:

7_6.jpg

Deze verf laat zich goed schilderen, enkel niet helemaal streeploos zoals met Vallejo.

Wordt vervolgd.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Michel, het ziet er strak uit!
Op de foto is niet te zien dat er streepjes op het rood zitten.
 
Dat ziet er goed uit. Enkel vertrouw ik de verf niet helemaal. Maak eens een proefstukje waar je blanke lak overheen spuit. Dit om te zien of je het ook gewoon kunt afwerken.

Ik weet dat je statisch bouwt. Dus ik snap dat je je niet zo druk maakt over de eigenschappen van de verf. Maar lak geeft ook als statisch een beschermlaag. Denk aan het verschieten van de kleur enz.
 
netjes hoor michel dacht ook dat je het met een airbruch gedaan had ;)
 
Dank je mannen. :)

Over de verf:

Ik ga alles nog in een blanke lak zetten van Linitop (is van Levis) Dit is van hetzelfde merk en ook op basis van acryl en te verdunnen met water dus dit mag geen problemen geven.
Tegen dat ik dat ga doen zal er al een hele tijd overheen zijn dus zal de verf zeker hard genoeg zijn.

Of de kleur zal verschieten met de tijd zal ik moeten ondervinden met de tijd natuurlijk.... Ik zal het dan als verwering moeten bekijken :laugh:

Er zit een goede laag primer en poriënvuller onder dus het hout is in ieder geval goed beschermd.
 
Dat ziet er heel netjes uit Michel. Heel strak werk. Goed dat je de luiken dunner hebt gemaakt, de originele waren inderdaad veel te dik.
De kleur lijkt nogal fel rood, maar dat zal aan de flitser liggen?

Ga je nog details aanbrengen zoals de scharnieren van de luiken?

IMGP1282.jpg

Ga zo door!

Groeten, Rinie
 
Dank je Rinie :)

Tja, de rode keur is bordeau rood maar ik vind het altijd heel moeilijk om verf te kiezen in de winkel. Ik zie dit nooit echt goed, zelfs al had ik een foto van de echte Smit mee....
Maar het is in de juiste richting hoor, op u foto heeft de rode kleur ook een witte schijn van de verwering denk ik ...

Ik vind het weer een mooie foto maar ik schilder precies een beetje te strak. Ik vind het namelijk veel moeilijker om niet strak te schilderen dan wel strak te schilderen :eek:

De scharnieren ga ik niet aanbrengen want dan ben ik 5 jaar bezig met dit project :laugh:
Het is ook al snel te dik in schaal 1:75.

Groeten,

Michel.
 
Tja, de rode keur is bordeau rood maar ik vind het altijd heel moeilijk om verf te kiezen in de winkel. Ik zie dit nooit echt goed, zelfs al had ik een foto van de echte Smit mee....
Maar het is in de juiste richting hoor, op u foto heeft de rode kleur ook een witte schijn van de verwering denk ik ...
De goeie kleur verf kiezen is inderdaad altijd lastig. En Billing Boats helpt ook vaak niet mee met haar kleur adviezen. Ik heb op zolder heel wat ongebruikte verfpotjes staan, omdat de kleur er net naast bleek te zitten...
Via foto's is het vaak lastig te zien vanwege flits- of kunstlicht. Op de dryfit foto ziet de kleur er prima uit.

Ik vind het weer een mooie foto maar ik schilder precies een beetje te strak. Ik vind het namelijk veel moeilijker om niet strak te schilderen dan wel strak te schilderen :eek:
Als je zo strak kan schilderen heb je in ieder geval geen airbrush nodig :D

Groeten, Rinie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan